Met knecht word zp bedoelt.
https://www.instagram.com/p/ChAFMWHoZEA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Hier wat meer info
Met knecht word zp bedoelt.
https://www.instagram.com/p/ChAFMWHoZEA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Hier wat meer info
Als ik Google op knecht zie ik dit ook in combinatie met een stalknecht, boerenknecht en paardenknecht.
Ik snap nog niet helemaal hoe het woord knecht dan precies verwijst naar tot slaaf gemaakten
Maar als het blijkbaar offensive is dan zal ik gewoon dat lied niet meer (mee zingen) rondom Sinterklaas. Ben sowieso geen fan van dat feest dus kleine kans maar goed om te weten.
Ik snap nog niet helemaal waarom maar dat hoeft wellicht ook niet want ik kan het gewoon aannemen. Was alleen wel nieuwsgierig omdat dit nieuwe informatie voor mij is.
Marketingvrouw had hier ook veel stories over!
Edit: weet niet of dat specifiek over de term knecht ging
Ja die heb ik ook allemaal gelezen, bedankt! Maar niet over het woord knecht idd.
Kozwartepiet heeft naar aanleiding van hetzelfde ook dit gepost.
https://www.instagram.com/p/Cg_jP6Co0N7/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ok dan moet in dat gratis te downloaden boek gaan lezen. Tnx!
Los van de overige context; het nummer is, zoals vele sinterklaasliedjes, een poosje geleden aangepast. Deze naar âsinterklaasje kom maar binnen met je Pietâ
Oh dat wist ik niet!
Als je het zo opschrijft klinkt het heel logisch en helder! Dank je wel
Maar de verandering naar sinterklaasje kom maar binnen met JE piet lost dat probleem volgens mij helemaal niet op?
misschien ligt het aan mij maar dat klinkt nogal seksueel voor een kinderlied
tot zover mijn karen-bijdrage
Je gaat me nu niet zeggen dat piet , piemels is in het vlaams he
natuurlijk wel
(de ~ (m.), ~en)
mannelijk lid; ook charel, jos
Woordenboek der Nederlandsche Taal:
Het mannelijk lid, roede. In verschillende streken bekend, b.v. in Antwerpen (Cornelissen-Vervliet: piet), Vlaanderen (De Bo (1873): pijt; Teirlinck: pietje)
Van Dale 2014 online: Belgisch-Nederlands, spreektaal
Mijn piet krimpt helemaal van het koude zwembadwater.
Vlaams blijft me verbazen
Ik hoop zo hard dat dit evenement uiteindelijk niet doorgaat. Belachelijk ook dat er pas opnieuw wordt onderzocht of het wel okĂ© is na (online) verontwaardiging van andere organisaties. En ik weet gewoon nu al dat als het niet mag doorgaan alles op âdie stomme woke- en cancelcultuur van tegenwoordigâ gaat worden gestoken.
Huh is Piet dan geen piemel bij jullie?
Hier ook mind is blown
Hoe heet Sint en Piet dan bij jullie of is Sinterklaas altijd al een mega inappropriate âkinderâfeest geweest?
Hahaha ik vind het echt zo leuk wanneer we per toeval taalverschillen ontdekken. Piet is voor ons Nederlanders een doodgewone naam. Henk, Piet, Hans, Cor, Kees, dat idee.
In de verschrikkelijke jaren 80 die serie heet het meisje Piet, vond ik zo schattig!
Hahaha het doet me weer denken aan de discussie met het paard van Sinterklaas destijds op het forum, dat jullie Amerigo een rare naam vonden itt slecht-weer-vandaag haha echt mijn all time favo conversatie van het forum
Hahaha ohja.
Mijn favo is nog steeds de gekwetste hond.
brrr
Wat was gekwetste hond die heb ik gemist. Dit is nou waar ik screenshots voor wil