White privilege / racisme #2

@SuperCoolePinda linkt er hierboven naar.

3 likes

KOZP wilde vandaag demonstreren in Staphorst maar is weer tegengehouden door racisten. De politie stond erbij en keek ernaar.

Er is materiële schade aan de auto’s en bussen waarmee ze naar Staphorst reden. Hopelijk komt dat financieel allemaal in orde.

Verder is het me nog onduidelijk of iedereen fysiek veilig is gebleven. Hoop dat iedereen die er was mentaal gezien de klap snel te boven komt. :disappointed_relieved:

Doneren kan via Nederland Wordt Beter.

Uit de openingsceremonie van het wk is door veel westerse media oa ook door de NPO het stuk eruit geknipt (of ja niet uitgezonden) waar een korte vers uit de Koran werd geciteerd door Ghanim al muftah.

Gaat om dit stukje https://twitter.com/ch_muhammad16/status/1594354017307660289?s=20&t=ACu0OZY651VeWqdK-7Vn-A

4 likes

Ik keek vandaag die video met Slijptol (is het Pow? geen idee ik kreeg het aanbevolen) hiervan en ik vind dit zo verschrikkelijk. Zo haatdragend die mensen, gadverdamme. Ze zeiden echt misselijkmakende dingen.

Heb je het filmpje wel gekeken? Het was geen religieuze ceremonie? Maar een vraag die beantwoord werd met een hele korte vers uit de Koran, die daarna vertaald werd naar het Engels.

1 like

nee sorry dus wat ik zeg slaat dan inderdaad nergens op excuses.

1 like

Ik denk dat het hier t beste past.
Ik keur de rellen rondom de winst van het marokkaanse voetbal team niet goed. Maar ik vind het wel weer zo typisch dat daar nu zo erg de nadruk op ligt. " Oh nee marokko speelt als ze maar niet weer alles slopen"
Elke x dat ze spelen. En overal hoor je weer kut marokkanen dit kut marokkanen dat. Het is maar een groepje dat het heeft verpest. Laat hun ook gewoon blij zijn als hun team wint

15 likes

Bij de Telegraaf stond vandaag het ook op de cover dat er een ‘grimmige’ sfeer was na aanleiding van die wedstrijd. Sorry, maar witte Hollanders kunnen ook goed rellen. En die vinden iedere reden goed genoeg.

11 likes

De Geerts en Raisa’s van deze wereld maken er gretig gebruik van om hun haat te spuien

Voetbalstadia zitten vol met agenten in burger die eens goed willen doormeppen maar de marokkanen zijn het probleem!!!

4 likes

Typisch dat ze dezelfde woorden gebruiken als voor Staphorsters die KOZP demonstranten opwachten met vuurwerk. Vind dat namelijk eerder een terroristische sfeer maar goed.

4 likes

Dubbelpost maar ik zie dat de term ‘n-woordzoenen’ trending zijn op Twitter. Om ziek van te worden. Ik haat mensen echt zo erg.

1 like

Vooral ook vervelend dat elke Marokkaan in Nederland zich daar dan voor moet excuseren en afstand van moet nemen.
Terwijl als Peter de hooligan iets sloopt ook niet alle Nederlanders hier iets van moeten vinden.

15 likes

Waarom is dat trending? Omdat het kan? (Fuck Elon Musk :angry:)

4 likes

Ik kon niet echt een aanleiding vinden behalve een of ander account dat een foto postte met “hoe heet dit ook alweer :joy::joy::crazy_face:” dus dat is natuurlijk een racistenmagneet. Ik denk dat het daarmee begon. Lekker stennis schoppen zonder reden dus.

1 like

Ik keek eerst uit gewoonte vrijwel dagelijks op die website en heb me laatst voorgenomen dat niet meer te doen. Gun ze gewoon de clicks niet meer.

3 likes

Ik verbaas me er soms echt over dat iemand zoiets kan maken en publiceren, walgelijk. En dan is iemand die antwoord dat het gewoon ‘harde humor’ is, nee dit is gewoon keiharde racisme. Maar toch blijven afvragen waarom Marokkanen (en andere groepen) in Nederland/Marokkaanse Nederlanders geen verbinding/aansluiting kunnen vinden met dit land.

8 likes

maar dat er dan niemand voor publicatie zegt ‘zullen we dit anders even niet publiceren?’

5 likes

Ja dat dus, goed dat ze het offline hebben gehaald, maar waarom stond het überhaupt al online…

2 likes

What the fuuuuuuck. En alweer, als t nou grappig was, was er nog íets voor te zeggen. Maar helaas.

1 like