White privilege / racisme #2

De Geerts en Raisa’s van deze wereld maken er gretig gebruik van om hun haat te spuien

Voetbalstadia zitten vol met agenten in burger die eens goed willen doormeppen maar de marokkanen zijn het probleem!!!

4 likes

Typisch dat ze dezelfde woorden gebruiken als voor Staphorsters die KOZP demonstranten opwachten met vuurwerk. Vind dat namelijk eerder een terroristische sfeer maar goed.

4 likes

Dubbelpost maar ik zie dat de term ‘n-woordzoenen’ trending zijn op Twitter. Om ziek van te worden. Ik haat mensen echt zo erg.

1 like

Vooral ook vervelend dat elke Marokkaan in Nederland zich daar dan voor moet excuseren en afstand van moet nemen.
Terwijl als Peter de hooligan iets sloopt ook niet alle Nederlanders hier iets van moeten vinden.

15 likes

Waarom is dat trending? Omdat het kan? (Fuck Elon Musk :angry:)

4 likes

Ik kon niet echt een aanleiding vinden behalve een of ander account dat een foto postte met “hoe heet dit ook alweer :joy::joy::crazy_face:” dus dat is natuurlijk een racistenmagneet. Ik denk dat het daarmee begon. Lekker stennis schoppen zonder reden dus.

1 like

Ik keek eerst uit gewoonte vrijwel dagelijks op die website en heb me laatst voorgenomen dat niet meer te doen. Gun ze gewoon de clicks niet meer.

3 likes

Ik verbaas me er soms echt over dat iemand zoiets kan maken en publiceren, walgelijk. En dan is iemand die antwoord dat het gewoon ‘harde humor’ is, nee dit is gewoon keiharde racisme. Maar toch blijven afvragen waarom Marokkanen (en andere groepen) in Nederland/Marokkaanse Nederlanders geen verbinding/aansluiting kunnen vinden met dit land.

8 likes

maar dat er dan niemand voor publicatie zegt ‘zullen we dit anders even niet publiceren?’

5 likes

Ja dat dus, goed dat ze het offline hebben gehaald, maar waarom stond het überhaupt al online…

2 likes

What the fuuuuuuck. En alweer, als t nou grappig was, was er nog íets voor te zeggen. Maar helaas.

1 like

Wtf?! Ik zie zojuist dit voorbij komen op Facebook van de Stop Blackface pagina. Racistische teksten op de Erasmusbrug:
Vrolijk blank 2023
Happy white 2023
Zwarte piet deed niets verkeerd

Samenvatting

5 likes

Ik kan haast niet geloven dat zoiets onopgemerkt gegaan is en ze niet weten door wie? Je hebt hier toch een flinke projector voor nodig. Waar haal je dat vandaan? Echt bizar

5 likes

Ja echt bizar! Het is maar hoe je het nieuwe jaar wilt starten. Las op Twitter dat het OM onderzoek naar doet. Ben benieuwd hoe en wat. De reacties op Twitter zijn ook weer van een bepaald niveau echt :woman_facepalming:t4:.

Volgens mij was het systeem gehacked of iets. Volgens mij word de brug wel verlicht en komen dr gewone teksten van gelukkig nieuwjaar enzo.

1 like

Ja ik las net dat het waarschijnlijk vanaf een boot geprojecteerd is. Hoe dan?! Echt bizar dat mensen zo veel moeite nemen om zo’n gigantische eikel te zijn. Wat heb je dan een triest leven zeg

5 likes

Ik hoop echt dat ze achterhalen wie dit heeft gedaan, vind het ook eng dat dit zo uitgebreid is gepland en uitgevoerd, en dat de JFVD er enthousiast bovenop duikt

Ik zie dat de actie inmiddels is geclaimd

2 likes

Ik vraag me altijd af wat dat voor mensen zijn. Zij hebben toch ook wel iemand in hun familie / vrienden kring / collega die gekleurd is? Hoe kijken ze daar dan naar? :thinking: