Wtf?! Ik zie zojuist dit voorbij komen op Facebook van de Stop Blackface pagina. Racistische teksten op de Erasmusbrug:
Vrolijk blank 2023
Happy white 2023
Zwarte piet deed niets verkeerd
Ik kan haast niet geloven dat zoiets onopgemerkt gegaan is en ze niet weten door wie? Je hebt hier toch een flinke projector voor nodig. Waar haal je dat vandaan? Echt bizar
Ja echt bizar! Het is maar hoe je het nieuwe jaar wilt starten. Las op Twitter dat het OM onderzoek naar doet. Ben benieuwd hoe en wat. De reacties op Twitter zijn ook weer van een bepaald niveau echt .
Volgens mij was het systeem gehacked of iets. Volgens mij word de brug wel verlicht en komen dr gewone teksten van gelukkig nieuwjaar enzo.
Ja ik las net dat het waarschijnlijk vanaf een boot geprojecteerd is. Hoe dan?! Echt bizar dat mensen zo veel moeite nemen om zoân gigantische eikel te zijn. Wat heb je dan een triest leven zeg
Ik hoop echt dat ze achterhalen wie dit heeft gedaan, vind het ook eng dat dit zo uitgebreid is gepland en uitgevoerd, en dat de JFVD er enthousiast bovenop duikt
Ik zie dat de actie inmiddels is geclaimd
Ik vraag me altijd af wat dat voor mensen zijn. Zij hebben toch ook wel iemand in hun familie / vrienden kring / collega die gekleurd is? Hoe kijken ze daar dan naar?
Ik denk van niet
Ik denk zelfs dat bijvoorbeeld ook dit forum (toch âlinksâ/ beetje elitair op sommige gebieden) vol zit met mensen met een geheel witte familie en directe vriendenkring.
Ik kan me anno 2023 niet voorstellen dat er nog compl âwitteâ families zijn hoor, dat is toch allang gemixed of aangetrouwd etc.
Ik ken er echt genoeg en ik woon in de fucking randstad. Laat staan als je in schubbekutteveen Drenthe woont.
Ja een van de beste vrienden van mijn beste vriend (snap je âm) is nu zijn vriend niet meer omdat hij een gigantische FvD aanhanger is geworden en dingen zegt als ârassen zouden niet moeten mengenâ en mijn beste vriend is letterlijk gemixt. En die jongen snapte dus niet dat mijn beste vriend dat erg vond, want zij waren gewoon vrienden dus dat was niet persoonlijk bedoelt ???
Ik heb een compleet witte familie en ook een compleet witte vriendengroep. Ik woon in Zeeland. Er zijn hier weinig niet witte mensen ik zie gelukkig in jongere generaties wel meer diversiteit maar ook dat is nog heel summier.
Dus ja, dat bestaat echt nog wel. En nee da tis geen bewuste keuze vanuit mij.
Ik kan me dus voorstellen dat veel racisten zich ook in een witte bubbel begeven, en dat dat bij hen dan wel een bewuste keuze is.
Wat ik wel vaak merk bij dat soort rracisten dat zij dan een Collega van kleur hebben. En als hij of zij dan zegt van oh denk je ook zo over mij dat er dan word gezegd âja maar jij bent andersâŠâ en dan noemen ze allemaal steriotype bullshit op enzo.
Nee want hij is dan âeen goeieâ
Ik heb geen verstand van wat hier staat, maar deze mensen richten een politieke partij op met die naam? Begrijp ik het goed?
Veel erger dan het racisme vind ik dat we inmiddels in een situatie zit waarbij het politieke proces door dit soort onzin gegijzeld mag worden. De idioterie kan me echt niet raken, dat we hier geen automatisch verweer/afkering van hebben wel.
OmgâŠWhatâs next, een partij genaamd ârot op naar je eigen land!â??
Wat ongelofelijk debiel om zoân partij op te richten en ook als je daar op zou stemmen. Die zwarte piet fanatiekelingen zijn echt zo sneu, je zou maar een hele partij oprichten omdat je niet tegen die verandering kan waar geen enkel kind mee zit
Eerder vanmiddag vertelde ik dit:
TW: gebruik n-woord op de werkvloer advies gevraagd
Samenvatting
En zojuist net waren mijn collegaâs samen een locatie aan het bekijken om daar mogelijk trainingen te gaan houden in de toekomst. Die persoon daar bood hen geen koffie aan en (diezelfde collega van vanmiddag) zei âer stonden ook n-woordzoenen die tegenwoordig niet meer zo heten maar kregen we ook niet, had daar zoân zin inâ dus ik zei âja gewoon zoenen dusâ
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik zit notabene in de werkgroep diversiteit en exclusiviteit en ik klap op zoân moment toch een beetje dicht. Deze vrouw gaat volgend jaar met pensioen dus al ouder maar dit mag geen excuus zijn. Ik dacht er ook over haar even apart te nemen en uit te leggen/te verzoeken het n-woord niet meer te gebruiken (lijk mij wel) maar de volgende keer is het weer iets anders?
Of tijdens ons volgende teamoverleg aangeven dat ik merk dat er soms dingen worden gezegd (concreet aangeven wat) en ik daar nogal moeite mee heb?
Of het gewoon tijdens het volgende werkgroep van inclusie bespreken, dat is volgende week, dat kan natuurlijk ook. Ik werk hier met veel plezier en wil het ook geen groot ding maken hoe wel dat het wel is natuurlijk en nu heb ik er een naar gevoel bij en dat lijkt me ook absoluut niet de bedoeling. Ik wil dit andere mensen (van kleur) ook besparen en graag voorkomen dat dit vaker gaat gebeuren.