Ik vond het helemaal niet zo stuitend. Ignorant, naief, misschien, maar ik snap Marketingsvrouws interacties vaker niet. Je snijdt zelf het onderwerp aan en vraagt je witte volgers of ze een diverse vriendengroep hebben, waarin je het overduidelijk veroordeeld als dat niet zo is. Vervolgens reageert er iemand, die zich duidelijk aangesproken voelt en zich wil verantwoorden en drie drag je dan heel je stories door alsof er geen kern van waarheid in zit. Dan wijs je op je huisregels, reageer je bits terug, vraag je al je 25k volgers om je even te zeggen dat het niet fel is en de paar volgens die het wel fel vinden vinden jou vast een angry black woman. God zij met influencers die deze thematiek dag in dag uit aangaan, dus ik snap Marketingvrouw wel, maar ik vind die dynamiek niet om aan te zien.
Ik vind die dmâs helemaal niet zo raar omdat er een kern van waarheid in zit. Die dmâer is gewoon de doorsnee Nederlander. Als jij dertig, veertig jaar in Rotterdam leeft zonder ook maar een persoon van kleur te bevrienden, ben je hoogstwaarschijnlijk niet per se iemand waar veel mensen van kleur op zitten te wachten. Dan heb je ergens in 2020 een openbaring gehad waarin je ineens gedwongen werd tot vijf seconden zelfreflectie. Good for you, but youâll never be invited to the cookout.