Ik denk dat de groepen vooral niet logisch mixen omdat veel witte mensen niet doorhebben hoe alles wat ze doen expliciet wit is. Ik heb echt binnen enkele minuten door of mensen wel eens buiten de eigen bubbel komen, gewend zijn aan een bepaalde discomfort, zich wel eens hebben moeten aanpassen, een bepaalde sensitiviteit bezitten. Daar worden veel mensen niet mee geboren, dat train je. Online kun jij niet zien of een ander wit is, maar het verbaast mij niet als iemand die zelf tot nu toe enkel witte vrienden heeft gemaakt ook online vooral vibet met mensen die wit zijn. Wit is meer dan alleen een verzamelnaam voor een range aan huidskleuren die samengaat met een range aan etnische achtergronden. Er is ook nog zoiets als whiteness.
Ik vind het overigens ook bijzonder om stomverbaasd te zijn hoor. Onderzoek naar onderzoek vindt dat Nederland een sterk gesegregeerd land is met de witte rijke hogeropgeleide bubbel bovenaan qua sterkst gesegregeerden. Vind het ook wat flauw om nu allemaal te gaan vallen om de voorbeelden die je net gegeven hebt. Want ik vind het ook goed dat je je wel afvraagt hoe het komt.