Toch jammer dat ik nu toch naar witte mensen zit te luisteren en ook nog weinig eloquente witte mensen.
Wie hebben ze uiteindelijk wel te gast gekregen?
Whuuut??? Wow wat naar.
Het ziet er op de foto van de livestream ook alsnog overwegend wit uit. Gadver.
Edit: goeie vraag van Chuckie, ging Akwasi nou ook optreden daar?
Jezus serieus.

wat kut zeg
Ik vond dat hij het wel goed deed hoor. Waar jij het over hebt was in de laatste minuten en er waren nog vele anderen die nog iets wilde zeggen
Ik loop achter en zit nu net in het gedeelte na de muzikale break, maar dit is inderdaad matigjes
Ik vind Clarice het wel echt goed doen
Ik wilde het debat niet meteen kijkcijfers geven dus ben de livestream wezen kijken, nu kijk ik dat debat terug (ben bang dat het wel nog telt als kijkcijfer) en tot nu toe gaat het nergens over. Allemaal losse fladders, Jort kapt iedereen steeds af. Er wordt nog niet op elkaar gereageerd.
Ja dat stukje precies
Ik heb de eerste 10 minuten gezien, dit is echt hoe een debat bij mij in klas 3 bij Nederlands gevoerd werd als er een random klasgenoot als voorzitter aangewezen was, wat een niveau. Ik heb nog niemand inhoudelijk op elkaar horen reageren.
Je vroeg het niet aan mij maar ik had bij deze man een beetje het idee dat hij wel heel veel te zeggen had maar het hem niet echt lukte om dat gericht te doen? Dat ik steeds zat te denken van, waar wil je nou heen?
De opmerking van @Banananana was voor Leo lucassen aan tafel zat (al weet ik niet of ze hem eloquent vond).
Ik vond de witte Allies ook niet echt denderend, ik ken genoeg mensen die actief binnen de beweging zijn en nuttigere toevoegingen konden doen. Maar ik vond het ook niet storend en ik denk dat het ook was voor het beeld dat iedereen actie kan voeren en wat kan betekenen.
Had van mij dieper op ingegaan mogen worden maar denk dat ze 't wat instap wilde houden.
De post waar je nu op reageert ging niet over het debat van de npo met Jort Kelder, maar over het gesprek van de vpro met Carice Gargard.
Snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het gezien het aantal mensen wat er aanwezig waren en uitlopende meningen het lastig is om anders in te richten. Iedereen wil toch zijn zegje doen waarvoor ie daar is (de ene bijdrage genuanceerder dan de ander) en ik begrijp ook wel dat Jort iedereen dan wel aan het woord moet proberen te laten. Dat deze mensen dan met de meest uiteenlopende dingen komen enzo kan hij weinig aan doen lijkt me. Of ze hadden gewoon minder mensen uit moeten nodigen / meer behapbare stellingen ipv zo’n grote stelling / langer de tijd moeten hebben ipv 1 uurtje
Eens over wetenschappers op tv! Maar hebben we het over hetzelfde nu? Deze man was bij het gesprek van de VPRO, niet bij het ‘debat’ met Jort. Of vond je de livestream ook achterlijk?
Hebben jullie Op1 gezien gisteren met Mark Rutte? Het interview zou over racisme en over corona gaan, maar racisme en zwarte piet kwamen maar heel kort aan bod en het was allemaal weer zoo zwak.
Hij zei dat zwarte piet geen racistisch symbool is en dat het gewoon moet kunnen als mensen daar waarde aan hechten. De extreme mensen aan beide kanten hebben het debat volgens hem gekaapt en we moeten die uitersten geen aandacht geven. We zijn een heel gematigd en fatsoenlijk land - we zijn zeker geen Amerika - en we moeten ervoor waken al die gematigde en fatsoenlijke blanke (dat woord gebruikte hij) mensen in de middenmoot te kwetsen. Als we te fel zijn voelen die zich namelijk verweten racistisch te zijn. Hij haalde nog wat persoonlijke verhalen aan van mensen die hij gesproken had die met racisme te maken hebben, maar hij weigerde de term institutioneel racisme te gebruiken en hij vond dat de overheid niet veel meer kon doen dan ‘‘normeren’’. 
Ja maar nee hier legt hij de vinger op de zere plek hoor.
White fragility at its best. Ik kan hier zo slecht tegen hé. Ik kan echt geen gesprek meer voeren met mensen die dit zeggen. Dit is zo absurd, ik weet hier niet normaal op te reageren.
Ja precies. Daar kan je toch niet op reageren. Als dat is wat je zegt. Ik trek dat echt niet hoor.
En blijkbaar is het erger racistisch genoemd te worden dan het te zijn