White privilege / racisme

Zapte hij voorbij Guido of Youp?

Mijn vriend keek ook Youp en ik zat ernaast (te FFen) maar toen hij over Akwasi begon hebben we het uitgezet. Inderdaad ook typische witte mannen perspectief die oOk nIKs mEeR mOgEn zEGgEn

2 likes

Ik heb een stukje gezien nav de post van @Soy.peor gisteravond in WJEKW. Precies die uitspraak heb ik meegekregen: er is altijd het risico om beledigd te worden en dat moet je niet willen vermijden (zoiets). Pleur op hoor, Guido, dan begrijp je het echt niet. Dit gaat zo veel verder dan belediging.

Wat ik vooral dom vond aan Guidos gebeuren is dat hij zei dat Akwasi dat zwarte pieten gebeuren absoluut niet had mogeb zeggen.
Maar die ene voetbal dude met die snor die mag wel vanalles zeggen en dat had Akwasi maar moeten pikken.

Dan schrijf je zon show en dan zie je niet de double standard…

1 like

Ik dacht vanochtend dat het internet geëxplodeerd zou zijn en dat Guido zou zijn afgeschreven. Maar nee hoor, niemand lijkt zich er druk om te maken? Ik snap dat echt niet. Dit ging echt te ver

1 like

Maar juist bij cabaret worden mensen niet gauw afgeschreven, omdat het daar gebruikelijk is dat er meer gezegd ‘mag’ worden op het podium dan door gewone mensen.

Ik denk als je hier iets van zou zeggen dat hij komt met " Jaa maar dit is cabaret mag je dan zelfs geen grappen meet maken blablawittemanblabla

1 like

Ik heb niet naar die vent gekeken, ook niemand over hem gehoord verder en wist niet eens dat hij te zien was, maar dat lijkt me wellicht ook wel het beste medicijn. Gewoon nul aandacht.

Nou meiden, niet te streng zijn. Het is lastig om zo’n eindejaarsconference te doen, want je mag NiKS meEr ZeGGeN

1 like

Sowieso is het tegenwoordig echt lastig een witte man te zijn. Beetje compassie graag.

9 likes

Sorry maar de politie in het algemeen nu gore varkens noemen, vind ik ook behoorlijk ver gaan.
Ik snap best dat er veel argwaan is richting de politie, omdat er in het beroep veel racisme en discriminatie voorkomt, maar je scheert nu wel alle agenten over één kam.

8 likes

acab

8 likes

Waarom als ik vragen mag?
Agenten die racistisch handelen zeker, maar denk jij dat alle agenten racistisch zijn of heb je een andere reden waarom jij agenten klootzakken vindt?

nee maar de ~niet-racistische~ agenten doen toch vrijwillig mee aan dit systeem door ervoor te kiezen om agent te worden? en spreken zij hun collega’s of een meerdere aan op racistisch gedrag? neh

2 likes

Ons hele systeem is racistisch. Dus ookal uiten ze het niet zoals die rotterdamse lul. Zijn ze wel onderdeel van een groter probleem.

1 like

Dus eigenlijk zeg je dat je bij voorbaat schuldig bent aan racisme door te kiezen voor het beroep als agent?

2 likes

bende gij un wout ofnie??

(alleen grappig als je undercover gekeken hebt)

8 likes

Er zijn zeker grote problemen binnen politiekorpsen, maar blijf het toch vreemd vinden om dan te zeggen dat alle agenten klootzakken en varkens zijn.

3 likes

Ze zijn misschien niet allemaal slecht. Maar het is achterhaald dat agenten helden zijn en dat ze allemaal voor onze veiligheid zijn.
Ik ben zelf wel van mening dat als je meedoet aan zon syteem en er geen verandering in maakt omdat je het wel best vind dat het alleen echt werkt voor rijke witte mensen. Dat je dan wel degelijk racistisch bent.

Overig vind ik jouw reactie een “Not all men” reactie. @kali uit haar boosheid op alle slechte politie mensen. Waarom voel jij dan de behoefte om te zeggen dat er heus wel goeie tussen zitten.

7 likes

Sorry dat je het gevoel krijgt dat ik jouw ervaringen bagatelliseer, dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik vind namelijk wat er in Rotterdam (en overal waar poc benadeeld en gediscrimineerd worden door politie) gebeurt binnen de politie verschrikkelijk! Ik heb alleen de hoop dat er wellicht ook nog goede agenten tussen zitten. Wellicht naïef…

Wat betreft de bovenste alinea, ben ik het helemaal mee eens!

Ik wil kali zeker niet het gevoel geven dat haar gevoel er niet mag zijn. Daar ook mijn excuses voor. Wellicht als ik haar ervaringen zou hebben, ik ook haar mening deelde. Ik wilde het gewoon opnemen voor de “goede” agenten die er hopelijk toch ook zijn.

2 likes