White privilege / racisme

Ik ga komende zondag ook naar Eindhoven (@violoncello).
Ik ben zo boos om hoe 't in Maastricht ging, maar ben ook bang voor Eindhoven. Nu denk ik dat de politie op voorhand al genoeg maatregelen door gaat voeren voor een veilig verloop maar ik voel de spanning wel.

4 likes

Ik baal dat ik echt te ver weg woon om nu te gaan :frowning:

1 like

Ga je nog naar de demonstratie in Venlo? Ik wil zelf gaan maar ken verder niemand meer die gaat in die regio, wil je misschien samen gaan?

Ik volg Marketingvrouw. Zijn er nog meer mensen van wie jullie zeggen: deze personen zijn ook interessant om te volgen?

1 like

Jezus, ik krijg er tranen van in m’n ogen. Gewoon hoe dan, hoe kan een mens zoveel haat hebben

1 like

Wat een hoop ellende krijgt Akwasi toch over zich heen.
Zag wel dat omroep Zwart steeds dichter bij de 50 000 leden komt! :grinning:

2 likes

Weg

4 likes

Jezus walgelijk. Kan dit niet in een spoiler :face_vomiting: misschien te confronterend voor sommigen.

3 likes

Ik weet niet wat ik ervan vind dat bol erop reageert, want met racisten valt geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Misschien is screenshotjes maken en aangifte doen beter, want dan gebeurt er mogelijk nog wat. Dit is ook nog maar een onschuldig kind, vind dat heel naar.

1 like

Jemig… het afvoerputje van de maatschappij laat zich weer even zien in die comments.

6 likes

Er is ook een bol campagnefoto met een Aziatisch meisje. Die krijgt ook hele nare reacties. Echt wat is er mis met mensen?

Dit gevoel herken ik. Met lekker sassy doen online bereik je weinig en het is lekkere marketing voor je woke klantenbestand. Uiteindelijk bereik je er weinig mee, zouden die racisten zich er iets van aantrekken dat het webcareteam van bol reageert?
Bij ZP deden ze dat ook: eerst vrij laat een een slap statement maken (ā€˜we willen een kinderfeest voor iedereen’ ipv ā€˜ZP = racisme en we toleren geen racisme’) en dan lof ontvangen omdat de webcare zo leuk reageert op al die racisten. Laat gewoon zien dat je voor je modellen in staat door bijv. aangifte te doen of die comments te verwijderen/blokkeren, of rapporteren voor racisme.

Mbt tot andere accounts die ik graag volg: Seeyousioe, broodjekaasmetsambal, samyahafsaoui en jameelajamilofficial . Eerste twee posten regelmatig over racisme tov mensen van Aziatische komaf en Sioejeng is gewoon een erg leuk mens die mooie kunst maakt, Samya is ook een meme- en kattenliefhebber die dat afwisselt met posts over anti-racisme en Jameela Jamil is een feminist uit de VS.

4 likes

Wat ik ook gewoon echt niet kan bevatten met dit soort dingen is of deze mensen echt gewoon heel dom zijn of dat ze er plezier aan beleven om expres extreem kwetsende dingen op FB te plaatsen?
Je moet toch wel echt heel stom als je denkt dat wanneer een bedrijf tegen zwarte piet is, dat bedrijf ook geen zwarte modellen meer kan inzetten? Ik begrijp gewoon niet dat mensen zo dom kunnen. Hoe kun je daar nog een gesprek mee aan gaan, als iemand al niet in staat is om zoiets simpels te kunnen onderscheiden?

1 like

Ik kan de posts niet vinden omdat het advertenties zijn, en die toevallig niet in mijn tijdlijn verschijnen. Het probleem is dat deze comments nog te zien zijn. Wat voor zin heeft het om op al deze bagger te reageren en het zichtbaar te houden voor iedereen? Leg het vast voor evt. juridische doeleinden, stuur diegene een bericht (als je met diegene in gesprek wil) en verwijder de comment. Zo worden andere mensen niet blootgesteld aan deze puur racistische bagger.

1 like

Je hebt gelijk, heb het in een spoiler gezet

Het enige wat ik hierbij denk ik: mijn god je zult dit jongetje of zijn ouders maar zijn. Je kind zal maar in die storm belanden.

13 likes

Je hebt gelijk, ik wilde mijn frustratie graag delen maar ik heb me onvoldoende gerealiseerd dat het pijnlijk is om te zien en dat ik bijdraag aan het probleem door het zo te verspreiden. Ik heb het verwijderd, mijn excuses.

4 likes

Hoi, nee denk dat ik toch niet ga!

@broodjekaasmetsambal
Ipv

:+1:

1 like

Gaan er nog mensen naar Venlo of Eindhoven dit weekend :)?