Ik heb zelf alle winkels in mijn stad met ZP gemaild en vanuit daar diverse reacties dat ze het verwijderd hebben!
Degene die het niet gaan verwijderen wil ik mss gaan stickeren maar weet niet of ik me daar safe bij voel.
Edit: btw heel simpel, ze kunnen prima hun etalage zonder ZP versieren, zat winkels die nu al kerst ready zijn, of gewoon alleen sinterklaas en paard versieringen hebben.
Wat goed dat je resultaten hebt geboekt hiermee! Hebben die bedrijven toevallig ook laten weten waarom ze nog ZP hadden? Ik probeer daar een beetje zicht op te krijgen zodat ik daar beter op kan inspelen mocht ik het nog eens tegenkomen. En ja precies, dit restaurant heeft bijv. ZP en Sinterklaas gezichtjes aan het raam hangen. Haal die Pieten gewoon weg en klaar ben je, zou ik zeggen Juist als iemand komt met argumenten als âwe hebben er geen racistische intenties meeâ; als het werkelijk niet je bedoeling was mensen te kwetsen, zou je toch juist die kleine moeite nemen om het gewoon weg te halenâŠ
Oh nee intentie interesseert me niet, kijk tuurlijk zou het geweldig zijn als ze zelfstandig tot inkeer komen maar als ze het maar veranderen denk ik nu, anders is 't echt te veel werk
Oh in de mail wordt trouwens wel uitgelegd wat er mis is met zp
Wat goed! Bij mij in de wijk zit een zaak met enkel zp versiering op de ramen (geen paard, Sinterklaas, cadeautjes of whatever) dus ben bang dat het een âstatementâ is Ik wil er heel graag iets mee doen maar zat nog te twijfelen wat, was al geneigd om naar binnen te stappen maar ik heb in discussies altijd lang de tijd nodig om de goede woorden te vinden dus ben bang dat ik mân punt dan niet goed kan maken. Een mailtje klinkt wel als een heel goed idee, zou je heel misschien (evt via pm) willen delen wat je gemaild hebt, of ongeveer de strekking ervan?
Ik vind niet dat dit soort afbeeldingen hier getoond hoeven worden eigenlijk. Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor types er ook in Nederland wonen maar in dit topic zitten gelijkgestemden en zou een safe space moeten zijn. @anon46421473 zei het vorige week al over een afbeeldingen waar racistische uitspraken werden getoond maar dit soort afbeeldingen vallen daar wat mij betreft ook onder.
Ulg ik wil iedereen die bij die illegale intocht van breda was in de fik steken.
De domme dingen die ze zeggen ook pff. Ook over de drukte " Jaa we mogen anders niks meer en overal lopen ze met 4 mensen dusja mogen wij dat ook"
Nou als jullie het dan toch allemaal niet boeit he of je andere pijn doet en besmet en al dat soort dingen dan steek ik jullie graag gratis en voor niks in de fik.
( hallo politie ik ga dat niet echt doen hoor ik ben bang voor vuur.)
We hadden het hier laatst over Bol. Ze hebben modellen/kinderen van kleur bij die advertenties verschijnen dan racistische opmerkingen, die zichtbaar blijven. We weten niet precies wat Bol wel en niet doet, maar Essent doet het volgende: https://www.thebestsocial.media/nl/essent-reactie-racisme/ Zij hebben een zwarte man als energie adviseur en hij kwam voor in een campagne. In overleg met hem gaan ze eventueel stappen ondernemen tegen de racistische twitteraars. Dit vind ik beter dan wat ik tot nu toe van bol voorbij zie komen!
De IG stories van samyahafsaoui zijn zeer leerzaam vandaag, gaat over inclusiviteit op de werkvloer. Ze slaat ze ook op om later terug te lezen en aan te refereren.
Ik luisterde vandaag een aflevering van Parel Radio waarin een radiodocumentaire werd uitgezonden die ging over volledig zwarte basisscholen in Nederland. Er werd in de documentaire uitgelegd waarom het problematisch is dat dit onderscheid in type scholen wordt gemaakt in NL en wat voor negatieve gevolgen het heeft (kwaliteit van scholen in NL verschilt sterk, segregatie etc.). Er werd ook een oplossingen aangedragen: ouders van witte kinderen zouden hun kinderen in een collectief op zwarte scholen moeten plaatsen. In de praktijk gebeurt dit tot nu toe zelden tot nooit omdat men afgaat op de kwaliteit van de school en deze scholen daardoor vaak afvallen.
Ik heb geen kind, maar het heeft me enorm aan het denken gezet en ik had er net ook wel een goed gesprek over met mijn vriend of wij dat wel of niet zouden doen. Nu ben ik wel benieuwd of er mensen hier zijn die meer over dit onderwerp weten en ook denken dat dit inderdaad een oplossing zou kunnen zijn voor dit probleem (ouders van witte kinderen die in een collectief hun kinderen op zwarte scholen plaatsen). Of is dit vooral iets wat bijvoorbeeld vanuit de overheid opgelost zou moeten of kunnen worden volgens jullie?
Ik hoop da NOS er een TW bijgedaan heeft want de beelden zijn zo gewelddadig. Het is nu al twee dagen dat ik op sociale media altijd datzelfde beeld zie. Komt wel op een moment waarop de Franse regering moet stemmen op het verbod van het filmen van politieagenten. En weer dit, niemand zou hem geloofd hebben als er geen beelden van waren.
Oh ben ik benieuwd naar, ga ik zo luisteren. Denk dat je ook kan genieten van Nice White Parents, waarin een aantal ouders in de VS precies dat doen en de boel verneuken. Weet je ook wat je niet moet doen
Er zijn daar best wat artikelen en docuâs over. Ik heb zelf een tijd terug gekeken naar Terug naar de Akbarstraat waar dat ook in voorkwam. Gaf daar nogal wat spanningen maar dat kwam mede omdat de witte ouders anders behandeld wilden worden, dus de witte kinderen in 1 klas bij elkaar op een zwarte school etc. Ook de docu De witte vlucht heb ik gezien.
Verder heb ik er geen specifieke mening over en heb geen basisschoolkind.
Maar hier wat linkjes over dit onderwerp, ik heb ze (nog) niet allemaal zelf gelezen:
Ik kan nu even niet naar de podcast luisteren maar wat wordt er bedoeld met een collectief? Is dat dan een aparte klas of betekent het gewoon dat er een aantal tegelijk op school komen?