White privilege / racisme

Dit ook… zo vies passief agressief

4 likes

Indische mensen zijn toch mensen uit voormalig Nederlands-Indie / Indonesie, niet India?

Maar dat weet Victoria denk ik niet :speak_no_evil:

21 likes

Dat reageerde iemand ook en toen kwam victoria met het antwoord dat zij echt wel meer wist over deze landen :roll_eyes:

3 likes

Ik heb afkeer omdat ik het niet begrijp. Damn

2 likes

Ja, en waarom dan een foto van jezelf plaatsen met cornrows en niet gewoon een mooi voorbeeld van een donkere vrouw die het draagt?

6 likes

‘Mijn oprechte excuses voor de mensen die dit heeft gekwetst.’ is natuurlijk wel echt gaar. verder is het best oke inderdaad. Ze heeft zich net genoeg ingelezen om een goed excuuspostje te maken maar niet om het probleem echt te begrijpen.

2 likes

Je hebt het helder verwoord, dank je wel! Dit geeft me meer inzichten wanneer het soms wel gepast is om te vragen maar niet zomaar random aan mensen die je amper tot niet kent. Deed ik al niet hoor maar goed het nog eens zo te lezen.

Gisteren toevallig in de Praxis overkwam het me weer. Was lang geleden. Ik moest iets vragen aan een medewerker daar, een man van 60+ denk ik. Hij zei ‘wow wat een mooie ogen heb jij!’ En daarna ‘wat is je afkomst?’ Ik antwoordde Nederland. Hij natuurlijk ‘ja nee dat snap ik maar wat is je áfkomst’ :clown_face:

1 like

Ben blij dat deze “Blue wall” afbrokkelt
Helaas veels te langzaam maar toch

https://www.instagram.com/tv/CNdaKnyreqM/?igshid=1lmp1g35g0xg7

1 like

Ja mooi in beeld gebracht

De Little trees (voor in de auto) begreep ik niet goed op de tekening van de Indiase dame. Dit gebruik ik ook af en toe; weet iemand wat de link hiervan is?

Volgens mij is dat omdat mensen uit India in amerika vaak taxichaufeurs zijn/in taxi’s rijden of zo iig gezien worden alsof ze dat vaak zijn. Dus dat mensen vragen of je ook taxichauffeur bent of je oom of vader ofzo.
Dus niet per se dat boompje zelf is het probleem maar dat hangt vaak ook in ubers en taxis.

1 like

Aha zo, scherp, had ik nog niet zo bekeken

1 like

Amerika zet zich vast schrap voor de uitspraak van Derek Chauvin in de George Floyd zaak. Ze verwachten rellen wanneer deze laag uit zou vallen. Jury buigt zich nu over een oordeel, nog niet duidelijk hoelang dit gaat duren. Zou in theorie vandaag kunnen zijn, zou ook nog weken kunnen duren.

Echt heel benieuwd, kan toch niet zo zijn dat die man wordt vrijgesproken :weary:

Yes! Schuldig bevonden!

4 likes

Ja! En het publiek buiten die je hoorde juichen, echt kippenvel.

2 likes

Hier goeie updates!

1 like

Ik moet eigenlijk slapen maar ik zit met kippenvel en tranen naar cnn te kijken. Ook mooi dat Biden & Harris de familie belde.

3 likes

Op dezelfde dag nog een 16 jarig meisje doodgeschoten (4 schoten in hoofd). Zonder waarschuwing of iets. Ze had zelf de politie gebeld omdat ze aangevallen werd bij haar thuis. (Ma’khia Bryant). Er moet nog zoveel veranderen in Amerika.

Edit: er is ook een bodycam video vd agent vrijgegeven

2 likes

Waarom staat dit in een spoiler?

2 likes

what the… ik ben hier echt even stil van. wrong on so many levels.

4 likes

Sorry, ik vind dit wel grappig in deze context.

3 likes