White privilege / racisme

Volgens mij is dat omdat mensen uit India in amerika vaak taxichaufeurs zijn/in taxi’s rijden of zo iig gezien worden alsof ze dat vaak zijn. Dus dat mensen vragen of je ook taxichauffeur bent of je oom of vader ofzo.
Dus niet per se dat boompje zelf is het probleem maar dat hangt vaak ook in ubers en taxis.

1 like

Aha zo, scherp, had ik nog niet zo bekeken

1 like

Amerika zet zich vast schrap voor de uitspraak van Derek Chauvin in de George Floyd zaak. Ze verwachten rellen wanneer deze laag uit zou vallen. Jury buigt zich nu over een oordeel, nog niet duidelijk hoelang dit gaat duren. Zou in theorie vandaag kunnen zijn, zou ook nog weken kunnen duren.

Echt heel benieuwd, kan toch niet zo zijn dat die man wordt vrijgesproken :weary:

Yes! Schuldig bevonden!

4 likes

Ja ik kijk ook! Ging heel snel, dat de jury er vandaag ook al uit was.

3 likes

Ja! En het publiek buiten die je hoorde juichen, echt kippenvel.

2 likes

Hier goeie updates!

1 like

Ik moet eigenlijk slapen maar ik zit met kippenvel en tranen naar cnn te kijken. Ook mooi dat Biden & Harris de familie belde.

3 likes

Op dezelfde dag nog een 16 jarig meisje doodgeschoten (4 schoten in hoofd). Zonder waarschuwing of iets. Ze had zelf de politie gebeld omdat ze aangevallen werd bij haar thuis. (Ma’khia Bryant). Er moet nog zoveel veranderen in Amerika.

Edit: er is ook een bodycam video vd agent vrijgegeven

2 likes

Waarom staat dit in een spoiler?

2 likes

what the… ik ben hier echt even stil van. wrong on so many levels.

4 likes

Sorry, ik vind dit wel grappig in deze context.

3 likes

Echt hoe kunnen mensen zo zijn. Het arme kind ook :sob::sob::sob:

spoilers zonder toelichting vind ik altijd zo zinloos, je weet dan toch niet of je jezelf er tegen wil beschermen of niet? (even los van dat ik überhaupt mn twijfels over spoilers heb)

12 likes

Verkeerde topic of mis ik iets?

Ik zag gewoon een kleed. En nu ik gebedskleden google, lijkt het er ook niet extra op.

Maar miss is er wel één kenmerk waardoor het een gebedskleed kan zijn? Ben niet ingelezen, dacht dat je dit in wjekw wilde posten.

Vind dit best ver gezocht en het is ook geeneens naar het oosten.

4 likes

Ja en hoezo zou hij dan onder een gebedskleed gaan liggen. Is toch overduidelijk gewoon een man die iets kwijt is en onder een kleed zoekt net als dat bol.com naar een manier zoekt om je actie uit te voeren

1 like

Oh was niet boos of niet rustig bedoeld hoor! Ik was gewoon verbaasd haha

2 likes

Ik vind het een beetje raar dat jij het belangrijk vindt om dat te benoemen. Het kind is nog veel te jong om te beslissen en heeft overduidelijk te maken met racisme. Who cares of ze momenteel dubbelbloed of zwart of whatever. Alsof er een rangorde in zit en het nu zeer belangrijk is om haar het goede label te geven. Je benoemt dat ze een witte ouder heeft. Ze heeft net zo goed een niet witte ouder. Ik krijg ook een hele gore nasmaak van ‘het is niet eens black hair’. Eh ja? Want dan was het begrijpelijker geweest? Nu zou ze minder racisme moeten ervaren vanwege het ‘goede’ haar? Wat probeer je hier nou eigenlijk mee te zeggen?

Daarnaast: dit is niet het moment om bezig te zijn met wat goed of slecht is voor het meisje en wat haar ouders posten. Ze gaan overduidelijk door een hele lastige tijd en zoeken daar steun in. En “dit soort dingen” is letterlijk een voor en na foto zonder caption? Je hebt het over woede terwijl ik dat echt nergens bespeur in geen van deze posts. Besef: nu publiciteit zoeken is misschien ook de enige manier voor hen om iets te veranderen.

32 likes