White privilege / racisme

Echt hoor. En het niet eens toegeven maar het gooien op dat tegenwoordig alles als racistisch wordt gezien. Nee meid dat was het toen al. :confused:

Heb echt zooo’n hekel aan “vroeger was het niet racistisch en nu wel boehoe” vroeger was het ook racistisch, je werd er alleen niet op aangesproken :roll_eyes:

Wat was dit een mooi moment voor haar geweest om iets te vertellen over groei en voortschrijdend inzicht zeg.

Girl ik zit binnen de ring witte wijn te sippen, volgens de VVD ben ik elite as fuck. WENDY, BEL ME

Vergeet niet de sos aankopen met je dochter op je heup.

Of was het niet Wendy WIE WAS HET :weary:

Heeft iemand trigger warning op netflix gezien? Ik zie net een klein clipje waar hij met kindjes praat op school en het lijkt me mega interessant!

Edit: oh nee volgens mij gaan alleen afl 1 en 3 echt over racisme. Ik vind afl 2 over school iig heel stom.

Ik heb Wendy’s 10 year challenge gerapporteerd als ongepast :eyes: Sorry not sorry. Takkewijf.

HOE kan zij denken dat dit oke is??

Dit is dus gewoon henna eh!

Hoe is dit white privilege?

Het enige wat ik kan bedenken wat misschien zo is, is dat vrouwen/meiden die henna dragen voorheen wel eens reacties kregen in de klas bijvoorbeeld van “huh wat heb je een gekke kronkels op je handen” ofzo maar dat diezelfde groep die dat toen vroeg nu op vakantie in Marokko ook rondloopt met henna.
Sorry dit is zo onduidelijk omschreven haha. Volgens mij stond hierover ook een artikel in de Volkskrant. Ga het even zoeken.

Je bedoelt denk ik cultural appropriation, of culturele toe-eigening.

Ja dat bedoel ik. Maar ik vind dat nogal een lastige term vandaar dat ik het niet gelijk zo wilde noemen.

Ja, dat snap ik wel. Ik vind het inderdaad ook een term die nogal wat grijs gebied beslaat.

Ooh zo, inderdaad nu zie ik het. Ik dacht dat het ging om ‘het gebruik van henna’ en niet om de patronen die overeenkomen met traditioneel gebruik ervan. Niet goed gekeken. Maar tegenwoordig zie je toch wel vaker dat mensen romantische kant-achtige patronen laten tatoeëren op handen en voeten? En als het een tattoo is, is het dan culturele toe-eigening? Want henna is toch iets anders? Of gaat het om de patronen?

Als je even ‘lace tattoo’ intypt op google en je kijkt naar het overweldigende aantal voorbeelden van vintage lace patroon geinspireerde tatoeages voornamelijk gepositioneerd op bovenarmen, bovenbenen en ruggen, veelal met een jaren 20 feel, en dan ziet dat het plaatje dat jij post inderdaad overduidelijk voortkomt uit deze trend, dan vind ik niet dat je dit nog onder cultural appropriaton kan scharen. Sure er zijn wat visuele overeenkomsten maar het komt vanuit een hele andere hoek met een heel ander idee en het is ook in uitwerking niet hetzelfde, ik denk dat het dan problematisch is om dat te problematiseren.

Nee het is inderdaad geen white privilege maar het pestte best in dit topic.

Goed lace tattoos zijn een ding maar de voorbeelden die in het Elle artikel gepost worden hebben niks te maken met degenen die op Google staan. Het is gewon henna en ik vind het vooral verkeerd dat ze er een sexy kantje aan willen geven.

Heeft iemand hier een goede bron (dus niet Linda nieuws ofzo hehe) met uitleg over waarom het woord neger echt niet kan? Schaam me er bijna te erg voor om het hier te typen maar mijn man gebruikt het. Natuurlijk niet dagelijks ofzo maar als we bijv een film aan het kijken zijn, zoals nu. Ik probeer hem zelf uit te leggen waarom dat niet oké is maar ik merk dat ik dat (als blanke vrouw?) toch lastig vind.

Wat zegt hij er zelf over wanneer je hem hierover aanspreekt? Denk dat dat wat meer kan helpen om gerichter artikels te posten!