White privilege / racisme

https://amayzine.com/nl/2016/waarom-hillary-clinton-moet-afvallen-en-ander-ongevraagd-stijladvies-van-may-aan-hil/

45 en dan nog zulke domme shit schrijven :roll_eyes:

Mijn god :sob:

Ja sorry, ik val maar meteen met het grootste pijnpunt in huis. Hillary, je moet afvallen. Kijk even hoe krachtig Neelie Kroes is. Dat heeft te maken met haar stijl, maar ook met haar lichaam.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord :rage:

Is allemaal een grapje @Evenveel. Je begrijpt haar schrijfstijl gewoon niet.

Ik ben een vertaald boek aan het checken en daarin is ‘an African American woman’ vertaald als ‘een donkere vrouw’. Wat vinden jullie de beste vertaling? Donkere vrouw? Zwarte vrouw? Afro-Amerikaanse vrouw?

African American beschrijft etniciteit en niet iemands huidskleur. Ik zou dus het vertalen met Afro-Amerikaanse. Ik zou ook andersom niet Europees gelijk als wit beschrijven.

Goed punt! Alsof je van ‘een Italiaanse vrouw’ ‘een vrouw met een lichtgetinte huid’ maakt. Lekker debiel eigenlijk. Heb het aangepast.

Ik was gisteren in 's-Hertogenbosch tijdens de driekoningen optocht. En ik ben me een partij pissig geworden.
Voor de nietwitte koning hadden ze een witte man bruin geschminkt.
Ik stond daar echt te koken, je had maar 1 iemand nodig he, hoe kan je het dan een beter idee vinden iemand te schminken dan 1 andere acteur te zoeken.
Ik weet trouwens ook vrij zeker dat de Arabische koning dat niet was en de in thema buikdanseressen op paard waren dat ook niet.
Maar echt oh ik word er zo boos om :mad:

Oh nee wat ellendig, kan mij daar ook zo boos om maken dus ik snap je goed!

-weg-

Ik heb dit op een heel ander level, met een vriendengroep en vegan opmerkingen.
Ik geef dan aan dat ik het een heel vervelende opmerking vind en of ze dat alsjeblieft niet willen doen omdat ik het rot vind of het me kwetst.
Als ik een opmerking racistisch vind zeg ik dat ook. Maar ik ga weinig op de inhoud in omdat ik daar heel slecht in ben (doel voor dit jaar).
Maar dat eerste zou je wel kunnen doen, tis heel rot om je onprettig te voelen op een omgeving waar je niet uit kan.
Als ze niet veranderen zou ik een inhoudelijke mail opstellen en het hogerop aankaarten.
Via mail dus omdat ik met woorden nogal slecht ben in een confrontatie

Ik zag in een ander topic net Ushi staan (als in Wendy van Dijk met haar typetje) en ik was even vergeten dat dat bestond maar als ik er nu over nadenk was dat echt zó fout? Een blanke vrouw die zich voordoet als Aziatisch typetje, en ook nog een andere waarbij ze een donkere vrouw is.

Volgens mij had ze ook recentelijk op tv gezegd dat het niet meer kon. Denk dat ze er wel van geleerd heeft

Vergeet Dushi niet!!! Dat was nog recenter.

Totaal random maar ik werk mediagerelateerd en de 17e is er in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam een bijeenkomst voor een inclusiever medialandschap. Ik ben er bijna zeker van dat ik ga, hangt nog even af van een afspraak die ik heb. Maar wellicht interessant voor sommigen. Gaat ook over lgbtqia+ en feminisme.

Kom net dit tegen en moest meteen denken aan dat stuk op Amayzine.

Zag dat ze toen dit erover heeft gepost: https://amayzine.com/nl/2018/over-gisteren/

“Ik ben geen racist, want toevállig heb ik een Chinese vriendin”
“Jullie begrijpen mijn knipogende toon gewoon niet”
“Ik bedoelde het niet slecht”
“Ik word zwartgemaakt zonder dat ik er iets tegen kan doen en dat is niet eerlijk”

Daaaaag May-Britt!!

Dat mensen het “ik ben geen racist want ik ken iemand van X afkomst” nog zonder ironie uit hun bakkes kunnen krijgen :’)

mijn god ik heb nav dit topic die amayzine website eens bekeken, maar WTF? wat voor wereldvreemde types hebben deze site samengesteld ?

“En toen kreeg ik nog een appje van mijn CHINESE vriendin (WANT IK HEB ER DUS 2 KIJK DAN)”

al die onderwerpen op die site zijn ook echt first world problems. bah. vreselijke site.

Eigenlijk zegt ze dus: Sorry dat je je aangesproken voelt, maar dat ligt aan jouw gebrek aan humor en niet aan minn hilarische schrijfkunsten.