White privilege / racisme

Ziet er wel zo uit, heeft alleen niks met Linda te maken voor zover ik kan vinden.
(@Chidi)

Daar kunnen ze gedoe mee krijgen want ik denk niet dat LINDA dit kan waarderen. En terecht.

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit is kortgesloten met (de uitgever van) LINDA, gezien de hoeveelheid (deels bekende) mensen die eraan meewerken. En waarom zou LINDA het eigenlijk niet kunnen waarderen?

In de jubileumuitgave van de Linda stonden een aantal mensen die ook zoiets hadden gedaan en die moesten inderdaad uit de schappen/een boete betalen/etc.

*Overigens vind ik het altijd tricky om zo’n scheldnaam als geuzennaam te gebruiken omdat mensen daardoor vaak ineens denken dat zij het ook gerechtvaardigd kunnen roepen. Ik snap wel heel goed dat het empowering kan zijn hoor, maar er zijn altijd mensen die dan denken dat het ineens voor iedereen ok is om te zeggen.

Omdat ze over het algemeen heel streng zijn als er iemand hu lettertype/naam/beeldmerk gebruikt. Want ze hebben dan geen controle er meer over wat ermee gebeurt terwijl ze er dan wel mee geassocieerd worden. En wat @Flamoes ook zegt.
En misschien is het in dit geval wel goed gekeurd maar ik heb het idee dat ze het behoorlijk strak houden met hun eigen ‘special’ uitgaven zoals de L’HOMO en wonen uitgave.

Ah ok, ik had geen idee dat dit al vaker een issue was geweest.

Wat betreft het gebruiken van een scheldnaam als geuzennaam ben ik ook niet helemaal overtuigd @Flamoes, maar ik neem aan dat de makers er wel over nagedacht hebben en er hun redenen voor hebben. Ik heb het zelf ook nooit als belediging opgevat eigenlijk, gebruik het zelfs wel eens over mezelf/familie, maar dat is natuurlijk puur anecdotisch bewijs
 Ben benieuwd of ze erop ingaan in het blad. Ik wil het wel gaan kopen/bestellen, ben sowieso wel benieuwd ernaar.

1 like

Nouja ik vind dit wel heftig. Dat is toch aan henzelf om zichzelf zo te noemen of niet. Hoezo haat je jezelf dan? Ik neem aan dat ze heel goed weten waar het vandaan komt.

Overigens dacht ik altijd dat ze pinda’s genoemd werden door de pindasaus maar pindah betekent verhuizen in Bahasa. Dat was even een realisatie in IndonesiĂ«. Nu weet ik nog steeds niet zeker of het dan daar vandaan komt maar leek me wel logischer

3 likes

Wat een land


Volgens mij kan de politie in Amerika 9 van de 10 keer zulke meldingen gewoon, bij wijze van spreken, afwijzen. Net als toen dat meisje dat drinken op straat verkocht. Daar ga je toch niet de politie voor bellen? Achterlijk. En ook dat je denkt dat je goed je best doet als je een patiënt gaat boeien :neutral_face:

Zodra je hen confronteert over hun gedrag komen ineens de tranen. “Maar ik bedoelde het niet zo” Moei u gewoon met uw eigen zaken!

Wat een intens lage, zielige mensen zijn er toch, met hun volslagen misplaatste superioriteitsgevoel. Misselijkmakend.
Ze zouden mensen met valse politiemeldingen dikke boetes moeten geven.

https://www.bol.com/nl/f/superior/9200000097922957/

Dit is het nieuwe boek van Angela Saini (die ook al een heel goed boek schreef over de ongelijke rol van vrouwen in wetenschappelijk onderzoek). En kijk die recensies grrr. Duidelijk allemaal rechtse mensen die in rassen geloven.

Ik word hier echt kotsmisselijk van.

@Blonde het meest erge aan dat artikel vind ik de quote van die moeder. Dat ze aangeeft dat het om een kind gaat en dat de politie eerst schiet en daarna praat. Het is gewoon echt zo: als je daar de politie belt, loop je het risico dat de donkere persoon die niets echt ergs deed, wordt neergeschoten. Enkel en alleen omdat jij je niet comfortabel voelt.

Mijn vriend wil dus ook graag roadtrippen door Amerika en ik voel me daar als donkere persoon gewoon echt niet honderd procent veilig. Ga dan liever naar een minder veilig land waar iedereen risico loopt, dan een waarin ik onschuldig slachtoffer kan worden.

1 like

Anni ontdekt dat andere vrouw haar kind op de wereld zette: ‘hel doorstaan’

https://www.ad.nl/buitenland/anni-ontdekt-dat-andere-vrouw-haar-kind-op-de-wereld-zette-hel-doorstaan~aff60065/

Ik citeer: “Bovendien hadden beide kinderen vreemd genoeg geen Aziatische trekken, ze waren gewoon blank.”

Wauw AD.

1 like

Hahah ‘gewoon blank’. Maar haar man is niet eens ‘gewoon blank’. Wat is dit voor quatsch. En bizar slecht geschreven ook.

2 likes


Weer een pareltje hoor
26ybwvTX4DTkwst6U

2 likes

Ik zeg niet dat Asap Rocky onschuldig is maar wel raar hoe er met G eazy zijn situatie anders is omgegaan.
#freethemilliondollarsmile

2 likes

Haal je nu niet twee artiesten door elkaar. Chris Brown is een tijdje terug opgepakt in Parijs in relatie tot verkrachting. Dat van Asap was een vechtpartij.

Heb je een bron? Ik kan het nergens vinden.

Zag net dit voorbij komen op instagram.

Edit: Oh ik zie nu dat ze het uiteindelijk wel verwijderd hebben.