Schrok hier best wel van eigenlijk. 71%… 
Ik hoorde ook altijd bij de groep die dacht ‘je kunt ook te ver gaan, waar gaat dit over’. En ik durf wel te zeggen dat ik die mening nog steeds zou hebben gehad zonder dit forum. Het was namelijk niet mijn probleem en daarom had ik niet genoeg motivatie er echt diep in te duiken. White privileged ten top natuurlijk maar wel eerlijk hoe het is. Ik las her en der een artikeltje maar dat was dat. Er is ook vrijwel niemand in mijn omgeving die voor de roetveegpieten is.
Pas toen ik hier zo veel goed onderbouwde meningen las ben ik ook overstag gegaan en snap ik nu niet meer hoe je het er niet mee eens kunt zijn. Ik probeer nu af en toe racisme en white privilege bij anderen aan te kaarten maar ik merk dat ik telkens aan het kortste eind trek. Men vind me links geworden, ‘jij wordt al net zoals al die andere zeikerds’ en er word over me heen geluld met flauwe grappen. Ik voel me dan toch nog niet belezen genoeg om met scherpe argumenten te komen en daar baal ik vaak van. Ik wou dat ik dingen net zo goed kon verwoorden als veel van jullie hier, maar tot dat moment komt doe ik wat ik kan 

ik weet dat ze er zo over denkt, vind het zooooo erg. Ik zei ‘ik ben de hele week al aan het nadenken hierover en ervoor aan het strijden. Laten we alsjeblief nu ophouden over dit onderwerp, krijg het er helemaal warm van en wil gewoon gezellig de verjaardag vieren.’ Toen hield ze gelukkig meteen op.
<3