Gelukkig is ze niet op haar mond gevallen en reageert ze wel terug.
Echt raar dat nu mensen die, waarschijnlijk, nog nooit naar haar luisterden haar nu gaan boycotten. Kan er niet bij
Wie s dat
Powned presentator
Ohh hahah nope not interested.
Ugh, moet hij eens een kijkje nemen op het account van Glennis.
Maar dit zijn dus van die reacties waarbij ik niet eens zou weten wat ik moest reageren. Dit is van zoân idioot dom niveau, wat moet je hier in godsnaam mee.
En het erge is dat die mensen zo staan te kijken dan van: nou, daar heb je niet van terug hĂš? En dat is dan ook waar omdat er niks zinnigs op terug te zeggen is, en dan denken ze dat ze de discussie hebben gewonnen want âuitgeluidâ
Ja dit, en er wordt verwacht dat je respectvol en rustig reageert. Doe je dat niet, ben jij de relschopper.
Sterker nog, er wordt verwacht dat je het met ze eens bent, anders ben je al een relschopper! Als je t met ze eens bent mag je wel lekker âfelâ reageren, hartstikke top
Mijn Engels is zo slecht, heb ik nu het gevoel. Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat ze nu allemaal zegt. Wat ik eruit haalde is dat de stereotype vooroordelen over zwarte vrouwen ervoor zorgen dat zij zich altijd automatisch aanpassen om niet aan dat (vaak negatieve) stereotype te voldoen? Maar dan vertelt ze het met heel veel moeilijke zinnen (voor mij) 
Wat haal jij eruit?
Ik heb net een discussie gehad met mijn scharrel over Thierry baudet want hij heeft FvD gestemd. Hebben jullie goede tips voor artikelen die helder zijn waarom dat absoluut geen goed idee is? Ik heb hem niet goed kunnen overtuigen met mijn eigen argumenten maar wil het er toch niet bij laten zitten en weet dat er hier meiden zijn die eerder succesvol mensen in hun omgeving hebben kunnen beĂŻnvloeden.
Hij heeft voornamelijk gestemd vanwege de problemen rondom vluchtelingen/immigratie.
Ik heb veel tegenargumenten aangedragen over het feit dat hij het klimaatprobleem ontkent, hij gaf terug dat hij het niet ontkent maar de invloed van Nederland te gering vindt voor het geld wat we er aan kwijt zijn. Ik heb tegenargumenten aangedragen over opmerkingen die hij over vrouwen en homoâs gemaakt heeft, hij gaf terug dat die allemaal uit context zijn getrokken.
Je hoeft je niet zo persoonlijk aangesproken/aangevallen te voelen. Ze gebruikt dit voorbeeld om te illustreren wat er dus mis kan gaan. Niks tegen het herdenken van (deze) slachtoffers maar wees daar dan niet selectief in. Alsof het alleen erg is als het ons eigen volk overkomt.
Ben het voor het grootste deel met je eens, helemaal eens dat we mensen in nood moeten opvangen want dat is gewoon hoe het hoort. Maar ik vind het te kort door de bocht door te zeggen dat we een welvarend land zijn dat het makkelijk aankan. Want dat is gewoon niet zo. Steeds meer mensen worden dakloos en kunnen niet rondkomen, kinderen die onder de armoedegrens leven, ouderen waarvoor niet meer op een humane manier gezorgd kan worden, gehandicapten die letterlijk gedwongen worden om te werken als het maar een beetje gaat en zo kan ik nog tig voorbeelden noemen. En ik bedoel het niet in de zin van âons volk krijgt het niet dus zij ook nietâ. Verre van juist. Ik wil mensen in nood uit oorlogslanden zo goed mogelijk helpen en ze hier een goede toekomst bieden. Maar we moeten niet ons kop in het zand steken en maar blijven denken dat we zoân welvarend land zijn. Voor meer dan de helft van de mensen ja. Maar voor de rest van de mensen in dit land is het vaak gewoon leven in pure armoede. Ik denk ook dat als je dat zelf niet hebt meegemaakt of nog steeds in die kringen zit, het heel moeilijk is om te bevatten. Maar ik denk dat we Ă©n structurele veranderingen moeten doorvoeren mbt bezuiningen in de zorg, politie en onderwijs en veranderingen in de hoogtes van uitkeringen etc. Want ik snap dat je niet de vetpot krijgt, maar realistisch gezien is het gewoon niet te doen om daarvan rond te komen waardoor de armoede alleen maar toeneemt en de criminaliteit ook, mensen zijn in nood dus doen alles om hun kinderen en hun zelf van voedsel te voorzien. Moraal van het verhaal is: Nederland is niet zo welvarend als het lijkt, al lijkt dat zo voor de meesten en op papier. We moeten niet doen alsof we de vluchtelingenstroom aankunnen, want dat heeft alleen negatieve effecten (mensen die scheef kijken naar immigranten als die wel krijgen waar een autochtoon dat niet krijgt en daardoor benadeeld wordt bv, dus een scheef beeld, kans op goede immigratie is nihil dus ook weer kleine criminaliteit en andere onwenselijke gevolgen). We moeten daarvoor ook eerst grote veranderingen aanbrengen in het Nederlandse systeem, zodat alles op een zoân vredige manier kan verlopen.
Dankjulliewel voor de berichten! Ik heb er veel aan gehad.
Ik persoonlijk vind âmet die persoon niet meer omgaanâ te ver voeren in dit geval. Ik weet dan in elk geval zeker dat zijn politieke mening niet veranderd. Zou hij actief de waarden en normen van de Fvd naleven vind ik het een ander verhaal. Ik ken hem echter al een half jaar en naast scharrelen zijn we bevriend, voor ik dit wist helaas. Ik ga dus niet ineens alles overboord gooien zonder een poging te doen.
Ik heb nog wat artikelen en voorbeelden gezocht en die naar hem opgestuurd. Over de letterlijke quotes over vrouwen/abortus/euthanasie schrok hij wel echt. Hij wordt al iets genuanceerder.
Hij werkt veelal met vluchtelingen/immigranten die worden uitgezet vanwege wangedrag en het plegen van herhaaldelijke misdrijven en krijgt dus echt het uitschot onder ogen, dag in, dag uit. En hij is uiteraard een witte gepriviligeerde man. Geen excuus om FvD te stemmen maar het geeft wel een idee hoe zijn mening ontstaan is.
Dat laatste zegt ze niet. Het gaat om het âuitschotâ (geen fan van dat woord) binnen de groep immigranten. Ze vergelijkt toch niet met niet vluchtelingen.
Oh never mind, ik haal mijn duit weer uit het zakje
Ik weet echt de correcte term niet sorry, maar het is toch ook eigenlijk een soort vooroordeel dat mensen van kleur/mensen uit zuid-Amerika ĂĄllemaal christelijk zijn? Ik zit 9-1-1 te kijken maar in zoveel series zie je dat die vrouwen een soort gospelvrouwen zijn. Maar dat is toch net zo goed niet kloppend? Misschien minder schadelijk dan andere vooroordelen (weet ik niet) maar viel me ineens op.
Val aub niet over mijn woordkeuze want ik weet echt niet hoe ik het moet verwoorden. Tips graag, aanval nee bedanktâŠ
En @Shaaar dankjulliewel voor jullie reacties. Ik ben me er zeker in aan verdiepen en ik vind het ontzettend moeilijk om te bepalen welke partijen bepaalde dingen verkondigen voor het binden van mensen aan de partij voor gewoonweg zetels of pure ideologie. Het is natuurlijk ook een onderwerp met veel nuances. En ik ben het ook helemaal eens dat Nederland een ontzettend rijk land is, maar het wordt gewoon naar mijn mening ontzettend verkeerd verdeeld en beslissingen die worden gemaakt waarvan ik denk 
(bijvoorbeeld het laten overvliegen van de deelnemers van Eurovisie voor enkele dagen zodat ze hier een filmpje kunnen opnemen van minder dan een minuut terwijl je dat ook prima in eigen land kan doen, echt top voor het klimaat). Bij zulke âkleineâ dingen denk ik echt welke mafkees/mafkezen heeft dit besloten, totaal de verkeerde instelling. En dat is ook gewoon iets wat moet veranderen.
Zoals ik al in mijn post zei, voor het merendeel wel. Maar in hoeverre is een land welvarend als de vangnetten voor de minder bedeelden (in alle zinnen zoals zieken en gehandicapten, âminderâ -want ik vind dat ook zoân rotte definitie want naar mijn mening ben je geschoold voor een beroep of niet en nee bedoel daar niet mee dat ik het niet logisch vind dat je als arts minder verdiend dan een monteur want veel moeilijker, verantwoordelijkheden blablabla - geschoold, mensen die in variĂ«rende vormen extra begeleiding nodig hebben) zodanig niet meer voldoen zodat je normaal rond kan komen en diep in de schulden kan raken als je niemand om je heen hebt om je extra te helpen? Toen mijn moeder WW had 25 jaar geleden kon ze rondkomen. Ze moest wel strict met haar budget en kon niks extraâs kopen, maar het kon en ze kon haar dochters te eten geven dus helemaal prima. Nu is dit heel vaak gewoon niet zo, omdat de sociale vangnetten van nu niet meer passend zijn en mensen raken daardoor echt ontzettend in de shit. Ik vind dat je een land welvarend kan noemen als en de economie goed draait en als de gehele bevolking (tuurlijk je zal altijd uitzonderingen hebben) goed kan meedraaien met de rest. En dit geldt ook de meeste andere sociale vangnetten.