Wie is de Mol? 2020 #2

Wow ik was dit ook vergeten! Vond ik wel een heel leuk seizoen maar heb haar verdrongen, maar dat komt zo te zien ook omdat ze er al snel uit vloog

2 likes

Voor m’n gevoel lees ik hier elke week “het is overduidelijk NAAM” maar dan is het elke keer een ander? Ik vind het niet zo duidelijk wie de mol is. Geniet er wel van, vind de opdrachten
heel leuk, nu ook met die analoge test. Goed seizoen tot nu toe.

12 likes

Hij doet vaak alsof hij het goed doet, maar heel vaak is dat vooral veel roepen en weinig daadwerkelijk toevoegen.

Als mol is bijvoorbeeld het €1000 vaak ideaal. Je kan je schuilen achter “ik heb toch geld binnen gebracht” maar aan de andere kant heb je de kans op de €2000 ook kleiner gemaakt

2 likes

Ik zou echt heel teleurgesteld zijn in een mol die als enige 1000 euro verdient in een opdracht en dat verkoopt als goed.

11 likes

Ja zeer teleurstellend. Maar ik kan me vaag herinneren dat andere mollen zo soms ook wel eens hebben beredeneerd, ik heb alleen even geen concrete voorbeelden at the moment

Ik zit ook helemaal op Jurre maar dat komt ook door de Trust Nobody podcast waarin ze zo’n sterke hints hebben gedeeld.

Samenvatting

Bijvoorbeeld dat Jurre schijnbaar bij de opdracht met de kerkgangers een keer zijn eigen outfit omschreef i.p.v. die van de persoon die naar de kerk ging. En dat die persoon Marley zou heten en er is een kinderboek genaamd Marley Mole over een molletje die op avontuur gaat. Maar ik dacht ook dat er een echte mol soort was die zo heet, maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben.

En dat iemand i.p.v. alle mol-acties alle goede kandidaat-acties heeft bijgehouden van iedereen en dat Jurre letterlijk geen enkele goede actie heeft gedaan wat gunstig was voor de kandidaten.

Maar ja, niets is wat het lijkt en dit is toch wel heel erg obvious dus het kan ook net zo goed wel nog iemand anders zijn. :joy:

3 likes

Na deze aflevering en jullie conclusie eruit (vooral Jurre dus), begin ik ook aan Jurre te twijfelen, maar het maakt het nu wel heel obvious, dus dan ga ik daar weer aan twijfelen, want waarom zou het editing team en de productie ons nasr Jurre sturen, niet omdat hij de mol is lijkt me…

1 like

Als hij bewust niet op de 2000 is gegaan had hij ook kunnen kiezen voor een ander vak met jokers om die ander geen jokers te gunnen ofzo? Die komen dan te vervallen.

Hij had hier eigenlijk nog wel makkelijk kunnen bijsturen, vak 1 was nogal dom…

2 likes

Vorige keer heeft hij ook als enige een envelop met geld gepakt ipv een joker. De mol krijgt sowieso info over in welke enveloppen wat zit, dat is tot nu toe elk jaar zo. De enveloppen waren al een dag voor de opdracht ingedeeld en Jurre haalde Anke over om voor een joker ipv geld te gaan.

Edit: ook met de foto opdrachten was Daniël de enige die een goede foto instuurde. Als mol is dit echt overbodig.

Follow the money is ook altijd een goed overzicht om te mol te achterhalen. Behalve toen Merel de mol was hahaha.

2 likes

Je bedoelt toch de kringloop/street art opdracht hè? Juist dáár ben ik mijn Daniël tunnel in gegaan :skull: Hij was daar steeds (terecht) commentaar aan het geven, maar buiten een aantal keer overdreven zuchten omdat het niet klopt doet hij vrij weinig om de groep ervan te overtuigen dat ze verkeerd zitten. Wat logisch is, want de groep was zelf al nauwelijks geld aan het verdienen. Maar voor het oog lijkt hij dan de fanatieke kandidaat die het wel goed heeft, maar in acties komt dat eigenlijk helemaal niet naar voren. Terwijl verder in het programma hij echt wel laat zien dat hij soms zijn mondje bij heeft.

Of met de pijlen opdracht: eerst lukte het allemaal nieter vangen. En daarna gaat hij als een jekko opeens en is het een jonge puppy. Maar soy had in 1 van zijn eerste beurten al de juiste vaas geraakt. Dus Daniël wíst dat het geld al binnen was en kon daarom weer even de fanatieke kandidaat spelen. Het had toch geen zin meer. Maar hij vergat toen wel even het vaasje te pakken waar toevallig het geld in lag

En ik vind die follow de money theorieën ook niet steekhoudend want je kan op zoveel meer manieren het spel beïnvloeden zonder dat dit direct te meten is in opgebracht of juist uitgegeven geld

1 like

Ja dit. En als daniel de mol is wist hij dat er iemand met hem mocht bellen. Als je met de mol mag bellen en info krijgen kost geld, dan weet je gewoon zeker dat diegene dat geld ook uit de pot haalt. Dus daniel kon prima op een vak met geld landen, want hij wist dat het toch wel uit de pot zou gaan. En hij kon ook prima dat plan opperen van niemand op vak 3 en 2 man op vak 2 en jokers delen, want iedereen kan bedenken dat er altijd wel kandidaten tussen zitten die alleen aan zichzelf denken en toch wel voor de jokers gaan

5 likes

Nee precies en nu kon hij zich lekker verdedigen door te zeggen: “ja hallo ik ben letterlijk de enige welke geld heeft “opgebracht”. Wat natuurlijk ontzettend niet mollerig overkomt in eerste instantie

Als dit zo is wint Daniel denk ik; hij zit al langer op Jurre toch? Dus dan finale met Jurre als mol, Daniel winnaar en dan misschien wel Ranomi verliezend finalist.

2 likes

Maar waarom zou je dan als enige het goede antwoord insturen terwijl je als mol makkelijk met de rest mee kan gaan in alle foute antwoorden? Daniël is zo vaak de enige die toch nog iets goed doet wat gewoon echt niet klopt bij een mol.

Edit: daarnaast is Jurre nu de enige die bij de parachute opdracht het hele plan in de war heeft getrapt, de rest heeft zich redelijk aan het plan gehouden. Vervolgens roept Jurre ook nog: fok dat geld.

3 likes

Ik vind het zo’n matige keuze als de mol een ontmoeting met zichzelf heeft.

8 likes

Ik vond het bij het afscheid van Anke wel echt lijken alsof Daniël haar behoorlijk leuk vindt, was wel schattig haha

6 likes

Volgens mij zijn ze nu ook samen

7 likes

Ze zijn toch gewoon vrienden?

4 likes

Jaa ik zie ze niet echt als stel eigenlijk haha. Maar ik denk dat ze wel goede vrienden zijn geworden doordat ze al snel een bondje hadden

2 likes

Ja eens! Op insta krijg ik ook dat idee