Wie is de Mol? 2020 #3

Kwam deze net tegen: tijdens het spel met de pinatas kreeg Rosario aan de telefoon het woord vogelverschrikker. Ander woord voor vogelverschrikker is: Molik.

12 likes

Oh ik vond deze uitleg wel prima. Ja beetje cryptisch maar ik had wel bedacht dat ze met die 17, 19, 21 en 38 dan dus kleuren zouden krijgen. En dan al die kleuren bedragen bij elkaar optellen.

Maar Anna is mijn mol. Ze doet altijd vrij fanatiek mee maar haalt nooit geld in de pot eigenlijk (al doen ze dat allemaal niet), maar ze zaait ook echt chaos met haar “fanatisme”

1 like

Het waren allemaal woorden met ‘mol’ erin verwerkt die uit die cryptische omschrijvingen kwamen. Dus deze hint snap ik niet helemaal?

Edit: ooh mol-ik
:woman_facepalming: goeiemorgen

Opdrachten die sowieso al mis gaan omdat niet alle informatie wordt gegeven of omdat de kandidaten het gewoon niet begrijpen /doen alsof het niet te begrijpen om te nep mollen.

En dan steeds die biecht shots waar de kandidaten iedere zucht en proest moeten benoemen.
“Rik kwam het plein op.”
“We moesten een envelop trekken’”

Het is hem niet. En de groep is niet gezellig en je ziet indd geen eens echte interactie (ook niet veel beelden van naast het spel)

8 likes

Ik vind in dit seizoen de opdrachten zo ingewikkeld (met vaak nog een irreëel tijdslimiet eraan gekoppeld) dat je eigenlijk geen mol meer nodig hebt. Heb dat wel vaker de laatste seizoenen, maar vind het dit seizoen extreem.

10 likes

Same! En wat ze heel erg doet is als ze na afloop met de groep bij elkaar zijn, gelijk iemand aanwijzen dat diegene iets fout heeft gedaan (oid), oftewel; gelijk de focus naar een ander. En sinds die geschminkte foto uit aflevering 1 ben ik sowieso al overtuigd, denk dat de makers daar de fout mee in zijn gegaan.

4 likes

En in de eerste aflevering, met dat spel met die schilderijen moet de mol eigenlijk wel in het groepje dat de kluisjes openmaakt gezeten hebben, als mol kon je door de verkeerde schilderijen te openen bijna het hele spel bepalen. Ik vond Kees echt mega verdacht gemaakt die afllevering (‘ik zie niets, ik kan het niet lezen’), dus dan blijven Anna en Tooske over

4 likes

Als Anna de mol niet is dan vind ik haar om die reden echt een vervelend mens :joy:. Inderdaad na elke opdracht de fouten bij anderen neerleggen en doen alsof zij het allemaal wel snapte en het veel beter zou hebben gedaan als zij op die positie had gestaan.

2 likes

Ja dit! En eerlijk, ik vind het ook wel leuk als een opdracht gewoon gaat zoals het bedoeld is. Ik ben best snel van begrip maar ik heb dit seizoen echt 9/10 keer dat ik het bij de uitleg al niet snap :exploding_head:

2 likes

Ik heb het gevoel dat ze proberen de opdrachten meer in raadsels “uitspreken”. Alsof er een soort opdracht is, goed luisteren, dan weet je de oplossing. Die uitleg was altijd al moeilijk, maar ik hoorde wel van molloten dat er voor de kandidaten ‘off camera ‘ een extra uitleg was. Maar dat lijkt nu niet. Zoals de zwembadopdracht met ‘ ga lekker zitten’. En de vlaggetjesopdracht. Maar ik vind het ook maar half succesvol. En in deze groep, die toch niet luistert, niet overlegt, en gewoon maar doet en toch al chaos heeft is het voor de kijker niet zo leuk.

2 likes

Ik snap hier weer geen kont van

4 likes

Nou, dit wordt al weer helemaal niks. Ze willen het soms ook gewoon niet begrijpen

6 likes

Irritant seizoen dit zeg

3 likes

Wat een moeilijke opdrachten steeds zeg

5 likes

Waar halen ze in godsnaam die extra info vandaan. En waarom zijn alle opdrachten zo logica achtig, helemaal niet speciaal ofzo.

6 likes

Ik merk dat ik dan sneller afhaak met opletten.

10 likes

Ja ik ook, ik ga het toch niet begrijpen

1 like

Rian wtf

Rian is sketchy bezig, met haar drie stippen en -25 :upside_down_face:

1 like

Ik mis ook een beetje de meer fysieke/grotere opdrachten ofzo (denk aan lasergamen en van die opdrachten in grote oude gebouwen etc).

17 likes