Wijn!

Ow nu begrijp ik het
Ja echt heel irritant zul je net zien :weary:
Hopelijk vind je de gruner lekker!

2 likes

Ik zie ‘m vandaag nog in de aanbieding voor 26 euro. Maar dan moet je ‘m wel vandaag halen :sweat_smile: Bestellen gaat dan niet lukken nee, sorry, te snel gekeken.

1 like

Deze misschien? Is ook een chardonnay van.

Ik vind deze lekker, kun je alleen niet bestellen schijnbaar en weet niet hoe hard die eis is

Ik vind dat ze bij de Aldi ook een paar prima wijnen hebben mocht je die in de buurt hebben (oh sorry, zie nu dat je gebonden bent aan AH!)

En bij de Hema bestellen? Ik vind daar de Gruner Veltlinger erg lekker en die is nu in de aanbieding!

1 like

Heeft iemand een tip voor een (enigszins leerzame) wijnproeverij omgeving Amsterdam of omgeving Leiden? Een pakket dat je voor thuis bestelt mag ook :relaxed:

Haha zo toevallig! Ik wilde hier komen posten dat het gelukt is. Was net even in de appie en dacht ga even kijken wat ze hebben en een paar soorten proeven. Onder andere deze dus gekocht en vond deze heel erg lekker! Dus even gebeld en ze bestellen 2 doosjes voor me, kan ik ze overmorgen ophalen.

Enige nadeel dat er een kurk in zit en ik echt een kneus ben in flessen openen. Dus dat mogen de gasten zelf doen haha.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!!

2 likes

Oh fijn dat het gelukt is en dat ze voor je kunnen bestellen! Ik heb ook vandaag weer een flesje van deze meegenomen :blush: veel plezier alvast komend weekend!

1 like

Ik heb WSET1 gedaan en wil volgend jaar WSET2 doen. Als ik het goed begrijp heb je WSET1 niet gedaan? Ik weet dat het niet verplicht is, maar zou dan gewoon eerst 1 doen. Dan weet je een beetje waar je aan begint haha.

Het is niet echt moeilijk, maar wel wennen om weer op zo’n “schoolse” manier te leren. Het is ontzettend interessant, maar al die details over bodem en klimaat in verschillende regio’s kan ik toch het beste vergelijken met woordjes stampen op de middelbare school.

1 like

Oh bij mij was WSET1 4 lessen van 3 uur, een examen en ook veel proeven (inclusief wijn-spijs, echt heel leuk).
Bij het examen zat ook een proefgedeelte.

En wil je niet afschrikken hoor. Het is niet moeilijk maar je moet wel zin hebben om echt iets te leren.

Ik heb geen WSET, maar de SDEN 2 en 3 gedaan. Het is idd wat @ufo zegt heel veel theorie. Ik had een hele enthousiaste lerares wat echt wel hielp, maar merkte vooral bij de SDEN 3 dat ik tussen allemaal mensen zat die met hun werk ook iets met wijn deed, dus voelde me toen wel af en toe de domste haha.

2 likes

Yes, heb WSET2 gedaan. Ik vond het heel erg leuk. Je leert alle basiskennis over wijn plus wat meer diepgang. Het scheelt wel als je al wat weet (als je bijv sauvignon en chardonnay niet uit elkaar kan houden wordt het te lastig). Vond vooral het proeven in de les heel leuk, haha. Maar je moet ook echt wat tijd steken in het lesboek en leren.

3 likes

Ik koop meestal wijn bij AH (of Gall & Gall) maar ik dacht: in het kader van dat het leven steeds duurder wordt ga ik eens bij de Aldi kijken. Heb twee wijnen gekocht die een 9 krijgen van Hamersma. De rioja heb ik nog niet geopend maar de witte côtes du rhône vind ik lekker! Het zijn deze:

5 likes

De Aldi heeft een reclame blad uitgebracht met hun prijswinnende wijnen en een aantal zonder prijs. Daar staan heel veel lekkere in! Misschien dat je die nog wel kan vinden bij de Aldi.

De rosé van de voorkant is ook echt een aanrader.

1 like

Is de rode wijn ook een aanrader?

Ik wil even deze wijn tippen (ik koop hem bij marqt), echt zoooo heerlijk. Perfect frisdroog (niet te) zoet en zomers. Het is een mousserende rosé, ik had niet gedacht dat ik ooit een mousserend rosé type zou zijn maar ik omarm deze nieuwe identiteit

5 likes

Nog niet op maar die fles staat me wel aan te loeren dus hij gaat binnenkort open. Dus dan zal ik mijn reviewtje geven (voor wat het waard is).

Heb jij toevallig nog port-tips gezien je naam? :smile:

1 like

Nice! Ik ga ook snel eens naar de Aldi op onderzoek uit :slight_smile:

Ik vind de Graham’s Tawny port 10 years echt heerlijk! Maar die is wel wat duur (25 euro?) dus die koop ik af en toe. Anders gewoon een ruby port uit de supermarkt.

De Lidl heeft soms een rose port in het assortiment, dat is wel echt anders en ook veel zoeter. Maar wel lekker voor een zomeravond.

Die vind ik ook erg lekker, @anon53137221 , maar idd aan de dure kant. Maar je proeft wel dat het een betere port is.
Wat ik in de zomer heerlijk vindt is een witte port, (ik heb ook die van Graham’s). IJskoud of in een Spritzer. Die is iets minder duur, maar minder makkelijk verkrijgbaar.
Ontdekt tijdens een online port proef avond, tijdens de lockdown :rofl:

En nog een vraag aan iedereen die meeleest: Zijn er drinkbare alcoholvrije wijnen? Iemand een tip?

3 likes

Ik heb best wat alcoholvrije wijn geproefd, maar vind alleen alcoholvrije sparkling wijnen echt lekker. Bij gewone rood of wit vraag je je toch snel af wat je nou eigenlijk aan het drinken bent, dan vind ik persoonlijk fruitsap, limonade of alcoholvrije gin tonic een stuk beter smaken.

Deze is wel lekker: https://www.plus.nl/wijn/just-0-sparkling-wine-fles-75-cl-741974

2 likes