Wijn!

Volgende week geef ik een bbq en wil ik een ‘pimp your prosecco’ station maken. Nu ben ik dus op zoek naar een prosecco die niet al te duur is (max 6 euro ofzo?) maar wel beetje lekker is. Vond in het topic al de lidl met oranje etiket, iemand anders nog andere aanraders?

Ik zou Freixenet cava pakken, die zwarte fles. En als alcoholvrije optie Viverty.

2 likes

Eens! Sowieso cava > prosecco.

Wel echt een heel leuk idee! Naast fruit en zo kan je ook met wat andere likeurtjes/ dranken heel makkelijke cocktails maken.

1 like

Ik vind deze heel lekker! Met de Gall&Gall kaart komt ie onder de €6 dacht ik!

2 likes

Echt een hele lekkere wijn! Wederom Georgisch. Gekocht in een Poolse supermarkt maar wie weet online verkrijgbaar!

3 likes

Hoe is dit nog geweest? Wat voor dingen had je allemaal gemaakt?

2 likes

Ja was een groot succes! Uiteindelijk Lux cava gekocht bij de Hanos (was een goeie deal & erg lekker :)) en inderdaad Viverty als 0.0 optie. De naam pimp your prosecco liep natuurlijk lekker haha, maar de uiteindelijk bubbel werd idd een cava.
Ik had deze 4 ‘voorbeelden’ gegeven (mede doordat ik bepaalde drank had die op moest haha)

• Hugo
  • Liquor 43 spritz
  • limoncello spritz
  • Raspberry spritz (ik had frambozen likeur wat op ‘moest’ maar dit zou ook goed met frambozen purée kunnen of perziken voor Bellini’s of jus voor mimosa’s)

Wat nog meer zou kunnen:

• Aperol / campari spritz
  • Verschillende siropen
  • French 75
  • Kir Royale

En dan was dit het station (incl water & ranja tapje):

Vooral de dames in het gezelschap hebben fanatiek gemixt, maar ook de mannen die van cocktails houden vonden het heel leuk. Was dus een groot succes en voor mij een goeie manier om van wat restjes sterke drank af te komen 🫣

16 likes

Koncho Kisi Semi Sweet: een hurrrrrrrrrrlakke witte Georgische wijn. Aanrader.

image
Timbrus Traminer: Voor mij iets te bloemig. Wel een prima wijn verder, vooral bij spicy food.

image
Bovin Alexandar: Helaas afrader (moeilijk weg te krijgen en wat zurig bijna)

Patriarche Pinot Noir Endless Summer: toegankelijk en smakelijke rode wijn. Vooral voor de prijs! Gekoeld ook goed.

image
Carlomagno Fiano: Goeie witte, aan te raden!! Koop

Montepulciano d’Abruzzo: een superlekkere rood, ook enorm aan te raden. HURLAK

Viña La Rosa Carmenere: matig, zou ik niet opnieuw kopen

7 likes

Wat is jullie favoriete rode en/of witte vermout? Ik wil dit graag gebruiken om mee te koken nav deze is dan bijv de goedkope optie bij de jumbo prima?

Grappig dat dit gebracht wordt als iets nieuws of een keuken hack! Dit heb ik precies zo geleerd van mijn moeder. Gebruik ik Noilly Prat voor. Wordt ook wel Franse vermouth genoemd en heeft een beetje notige smaak. Lekker in sauzen, risotto, dressing, etc. En lang houdbaar. Verkrijgbaar bij de Gall & Gall, e.d.

En ook lekker als scheutje in een glas tomatensap ofzo. Los vind ik het nauwelijks lekker. Droge sherry wordt ook wel gebruikt, maar vind ik veel muffiger van smaak.

Edit: voor de rode vermouth zou ik eerder port gebruiken. Ik heb een kook port en drink port in huis, zonder om een dure port in de pan te gooien.

En als het recept om veel wijn vraagt (200ml of meer) koop ik wel echt een fles wijn. Of zo’n half flesje.

3 likes

Oh super dankjewel voor de tip! Bij de winkel hadden ze geen rood van dat merk wat je zei, dus had martini meegenomen. Ik had de tip over port later gelezen. Is dat dan niet te zoet?

2 likes

Ik denk dat rode martini zoeter is? Port is wel zoet, maar ik koop als kookport wel tawny, dat is minder zoet dan Ruby en wat kruidiger.

1 like

Ik heb op vakantie veel frizzante gedronken, heb bijvoorbeeld deze opgeschreven in notities:
Espumozo Añoranza Verdejo 5,51%

Waarschijnlijk is dit zo’n wijn die op vakantie sowieso lekkerder smaakt dan thuis, maar misschien dat iemand een goede aanrader heeft? Heb van de ap al de Sarmentino op, die vond ik prima maar niet heel enthousiast

1 like

Deze huiswijn van picnic is echt prima (zeker voor 4 euro) + een leuk etiket = altijd goed

3 likes

Zo kanonne deze is lekker! Van 10 voor 7,50 bij de jumbo

8 likes

Dit was echt zo’n lekker wijntje

Beetje jammer van de prijs alleen… ik trok hem uit het rek en had geen idee meer waar of wanneer ik hem gekocht of gekregen had. Alhoewel er met een gall&gall abonnement nog wel 4 euro afgaat nu

1 like

Ik schrijf daarom altijd op het etiket van wie ik hem heb gekregen. Dan kan ik nog eens een appje sturen als ik hem heb aangebroken.

7 likes

Aanrader! Van Gall

5 likes

Jaa deze is heel lekker!! Ik was deze een beetje vergeten, dus bedankt voor de reminder haha

1 like

Iemand tips voor een lekkere alcoholvrije bubbel (niet zoet)? Het liefst die ik gewoon bij de Gall & Gall of een andere winkel kan kopen, want zag bijv. bij world of nix 6.99 verzendkosten.

1 like