Wintersport

Zijn er alweer mensen die bezig zijn met het boeken van hun wintersport? Waar gaan jullie heen en nemen jullie gadgets/horloges mee voor het bijhouden van snelheid en zo?

Vroeger gingen we met het gezin ieder jaar skiën. Ik zat ook jarenlang op skiles en heb zelfs nog een jaartje aan ‘demonstratieskiën’ gedaan (op een binnenband, op open dagen zeg maar). Op een gegeven moment gingen mijn broertje en ik niet meer door onze studies, maar vorig jaar ging ik weer mee met mijn ouders, na een jaar of acht. Dat was wel interessant, want het was die week waarin het hoogste lawinegevaarniveau werd afgegeven. Deze winter gaat mijn broertje ook weer mee. Grappig, want dan kan Touché weer mee voor spelletjesavonden.

Ik ga deze winter naar Gerlos in ieder geval! Het is in ieder geval zo fijn dat er nu iPads bestaan zodat je tijdens de autoreis kunt Netflixen en dat er stoelverwarming is in de stoeltjesliften zodat je niet doodgaat als het koud is. :smiley:

3 likes

Haha je kan er met dit weer bijna niet over nadenken, maar wij hebben onze wintersport ook al gepland, weekje naar Saalbach, alleen nog even kijken of er vrienden mee willen :slight_smile:

Onze wintersport staat ook al vast! We gaan naar de gargellen. Zijn we dit jaar ook geweest, daar in de buurt zijn 5 skigebieden, dus dat is super relaxed! Ik heb dit jaar nog niet alle gebieden gezien omdat ik m’n stuitje zwaar had gekneusd op de 2 na laatste dag. Dus hopelijk zie ik ze aankomend jaar wel allemaal!
Ik heb geen gadgets ofzo. Er schijnt wel een app te zijn die ook je snelheid meet. Die zet degene waarmee we de piste op gaan wel aan.
Heb gister ook een nieuw snowboard gekocht dus ben er helemaal klaar voor!

1 like

Wij gaan elk jaar in dezelfde week en in hetzelfde gebied, in Oostenrijk in het Salzburgerland. Dus onze vakantie staat ook al vast. Zelfs met dit weer kan ik niet wachten. Denk dat ik wintersport eigenlijk nog leuker vind dan in de zomer op vakantie gaan

Nou ik ga dit jaar eindelijk sinds 10 (!) jaar weer wintersporten! Ik ga in maart.
Maar nu het ding: ik heb toen geskied, en ik was toen best wel oke. Ik kon goed bochtjes maken en goed remmen. En zelfs remmen met 2 skies naast elkaar (dus geen pizza). Maar goed toen was ik 12/13…
Ik had nu het briljante idee om te leren snowboarden. En heb nu 2 lessen op zo’n rolbaan gedaan (heb er nog meer gepland). Maar vind het echt rete moeilijk. Kan nog net in back/frontside staan (alleen echt vaak gevallen). En 1 bochtje nu gemaakt aan de hand van de instucteur. Ik ga volgende week 1 dagje naar winterberg. Weet niet waar ik goed aan doe. Optie 1: Skies pakken of optie 2: de hele dag sneeuw happen en snowboarden.
Optie 1: ik weet niet eens meer of ik dit nu wèl kan. Dus kan ik beter snowboarden.
Optie 2: ik wil het eigenlijk wel graag leren, alleen kan ik dan niet echt mee met de 'rest. En sta ik wss heel de dag op de babypiste.

Mn vriendinnen zeggen: ga skieen! Ik denk: ik wil zo graag leren snowboarden! En met dit dagje kan ik toch even oefenen voor in maart!
Jullie ervaringen met snowboarden?

1 like

Ik snowboard zelf. Heb een tussenpoze gehad van een aantal jaar, nu weer elk jaar op wintersport, dankzij wintersportgek als vriend.
Heb m’n eigen board enz. Ik zou denk ik ook een dagje snowworld pakken met evt een lesje daar (kan dat daar?)

1 like

als je één dag gaat zou ik zeker gaan skiën! eerste rondje zal misschien niet zo soepel gaan maar daarna ben je er zo weer aan gewend. snowboarden zou ik niet doen als het maar één dag is, omdat je dan inderdaad niet met de groep mee kan. ik zou dan in maart een privéles snowboarden boeken, daar leer je echt het meest. evt daarna nog een dag/twee dagen les in een groep en dan heb je de laatste dagen nog om zelf te gaan! (of je neemt een privéles skiën en skiet daarna als een speer de hele week :sunglasses:)

1 like

Hebben jullie nog tips voor leuke gebieden/hotels in Oostenrijk? We willen met de familie van mijn vriend (10 personen) en we hebben wel behoefte aan een groot gebied. Er zitten meerdere goeie skiërs tussen, maar we vinden het ook belangrijk dat er in het dorp gezellige cafeetjes zitten.

Wij gaan elk jaar naar Saalbach-Hinterglemm(-Leogang-Fieberbrunn en tegenwoordig ook nog Zell am See-Kaprun), kom er al jaren maar heb nog nooit gedacht ‘al weer deze piste…’, en zeker nu er dit jaar nog 2 hele gebieden bij zijn gekomen denk ik niet dat je je kan vervelen :stuck_out_tongue:
Wij hebben zelf daar een huisje, dus qua accommodatie heb ik geen tips.

1 like

Leuk dat Saalbach dit jaar nog groter is geworden zeg! Ik zat er inderdaad al naar te kijken, het lijkt me een prachtig gebied. Hoe vind je de prijzen verder, qua eten op de piste en dergelijke?

Wij zitten in Schruns, daar kan je naar 5 skigebieden (gargellen, schruns, brand(t?), silvretta en nog een, ff naam vergeten haha)

1 like

Joee, even een upje!

Welke protectie gebruiken jullie op de piste? Ik snowboard en ik gebruik ‘alleen’ een helm (+bril) en polsbeschermers. Soms ook kniebeschermers als het ijzig is op de pistes. Ik board trouwens alleen maar op pistes en ga niet off piste of stunten in het funpark. Nu hoor ik de laatste jaren dat steeds meer mensen rugprotectie dragen. Dus dan vraag ik me af, draag ik te weinig protectie?

Ik ski en heb alleen een helm

1 like

Hahaha wat is dit voor verkoopplaatje?

Even wat wintersportleed

Ik ben met een groepje mee op wintersport maar zij zijn al ver gevorderd en ik niet, nou prima want sochtends zit ik lekker in mijn klasje maar smiddags willen ze constant samen gaan skiën maar die routes en hun snelheid is voor mij echt de hel… ga liever de hele dag alleen skiën maar dat vinden zij dan weer ongezellig… Bovendien is het echt een lastig gebied en betekent blauw hier zeker niet per definitie blauw… Dus vandaag ga ik na mn klasje mooi ergens op het terras zitten en na de lunch mn eigen plan trekken, bij de liften kan ik vast wel weg sneaken haha

Dit topic is wel heel erg dood haha, maar ik blaas 'm even nieuw leven in.

Hoera, de PCR-plicht wordt voor oostenrijk weggehaald vanaf de 24e als je je booster hebt gehad :partying_face: Ik was als de dood de komende week corona op te lopen en dan geen negatieve PCR te halen voor de vakantie, maar die angst is dus weg jeej

3 likes

Argh ja wij gaan zaterdag dus moeten nog net wel… echt balen maarja tis niet anders. Duim heel hard dat we allemaal negatief testen!

Aahh ja shit, net balen. Kost ook gewoon best wel veel geld extra :unamused: Ik duim met je mee!

2 likes

Meestal is het niet de hele dag aan 1 stuk door sneeuw, vaak zijn het buien die weer overwaaien, of het sneeuwt buiten de pisteuren en overdag niet, of het sneeuwt aan de ene kant van het gebied, maar aan de andere kant niet.
Dus meestal met een beetje uitwijken en af en toe schuilen in een berghut met Jägertee komt het allemaal best goed! En verse sneeuw skiet zoveel fijner en makkelijker dan ijsplaten van de zon!

1 like

Hmm ja ik houd het ook in de gaten en de verwachting verschilt echt elke dag. Waar ga je heen? Ik naar westen van oostenrijk, en een week geleden stond er alleen maar zon en weercijfer 9, en nu alleen maar sneeuw met weercijfer 5… dus het lijkt ook nog wel veel te wisselen