Wintersport

Jaa hoop ik ook heel erg! Ik keek al helemaal uit naar elke dag een blauwe lucht en zon haha, dat lijkt nu toch tegen te vallen. Maar ik ben qua wintersport ook vooral gewend aan grijs/neerslag dus op zich is elke stralende dag mooi meegenomen.

1 like

Ik ga voor jullie duimen dat het mee gaat vallen! Als je hoog genoeg gaat, kun je misschien boven het slechte weer uit komen :smiley: En in de sneeuw skiën vind ik altijd best leuk! En daarna heb je ook profijt van de verse sneeuw, dat is ook wel fijn.

Vorige week was ik in Frankrijk skiën (Alpe d’Huez) en het was echt prachtig zonnig weer, maar het had dus ook helemaal niet gesneeuwd die week. Op de laatste dag van onze vakantie waren de pistes zo ijzig, bijna niet te doen meer op sommige stukken.

Wij zijn nu dus in Oostenrijk en het weer is zo geweldig! Man wat een geluk.
Sneeuw is ook nog heel goed omdat het wel vriest en er ook genoeg ligt dus gelukkig nog geen ijsplaten etc.

Mondkapjes in de liften zijn ook goed te doen, we hebben knoopjes aan onze helm gemaakt en iedereen houdt zich er ook goed aan. Voelt ook veiliger dan in NL bijna omdat je alles buiten doet.

6 likes

Wij gaan binnenkort naar Winterberg en ik ga voor het eerst skiën. We gaan echt maar 2/3 dagen dus ik vroeg me af wat je nou echt nodig hebt om te skiën want heb niet veel zin om onwijs veel geld uit te geven (naast natuurlijk skis, helm en skischoenen maar die ga ik daar huren). Heb een prima winterjas, thermokleding, skibroek, zo’n nekwarmer, ski sokken en skihandschoenen. Maar wat heb je verder nog echt nodig? Is zo’n bril heel belangrijk of is mijn normale zonnebril (op sterkte met gepolariseerde glazen) ook prima? Heb ook een eigen bril en geen lenzen dus weet niet of dat uberhaupt handig is met een skibril? Zijn snowboots echt nodig of zijn warme laarsjes ook prima?

1 like

Een skibroek is wel heel chill, zeker als je in het begin de helft van de dag op de grond ligt. Bij nood kan een regenbroek over een joggingbroek ook. (Ah zie nu dat je die er tussen hebt staan!)
Gewone bril is prima, tenzij het keihard sneeuwt, maar misschien ga je dan toch niet de piste op.
Voor buiten het skiën is het belangrijkst dat je grip hebt en je schoenen waterdicht zijn, maar echte snowboots hoeft niet per se, wandelschoenen of iets in die richting werkt prima.

Verder heb je denk ik alles al hoor, ik heb niet echt andere dingen op m’n paklijst.

1 like

Heel fijn, dankjewel voor je berichtje! Goed om te horen dat ik zo’n beetje alles wel heb. Ga over een paar weken ook op zonvakantie en ik koop eigenlijk veel liever daar dingen voor hahaha!

Haha dat vond ik de eerste keer ook, maar ik ben inmiddels zo’n onuitstaanbare fanaat geworden die de hele winter vorig jaar chagrijnig is geweest omdat ik niet op wintersport mocht :sweat_smile:
Veel plezier!

1 like

Ik ga 19 februari naar Schladming (was niet mijn voorkeur maar dit jaar gaan we met de auto ipv de trein dus dat is wel chiller) en heb er zooooveel zin in. Alleen ben echt bang om van tevoren Corona te krijgen dus even extra goed opletten.

2 likes

Wij gaan in de krokusvakantie naar Skiwelt Wilderkaiser. Een groot gebied. We gaan met zn 4en. Ik ga voor de 4e keer snowboarden. Hoop dat ik t nog kan na 2 jaar niks😂. We nemen ook iemand mee die snowboarden gaat leren dus we gaan het zien! Ik kan de pistes nu af dus dat is wel lekker. Vond het leren snowboarden best zwaar. We hebben voor Oostenrijk gekozen omdat de apres ski daar zo gezellig is☺️.

Ik vind een skibril wel heel fijn omdat soms die wind langs je ogen gaat en dan ga je tranen en zie je niks. Er zijn wel skibrillen waar je je eigen bril onder kan dragen volgens mij.
Je kan ze opzich wel goedkoop kopen hoor. Of anders lenen van iemand.

En als je t skiën zat bent kan je soms op een rodelbaan lekker naar beneden sleeen (soms ook savonds). Vind ik zelf superleuk! (Wel je stevige schoenen en skikleren aandoen want je valt geheid een keer in de sneeuw).

1 like

Ohhhh wilderkaiser! De 30 (volgens mij) daar was echt m’n favo, een heerlijk lange afdaling :heart:

Je kan daar ook nachtrodelen alleen let op, ik heb daar 2 jaar geleden echt een flinke smak gemaakt.

1 like

Je zou ook kunnen kijken of je daar een skihelm met vizier kunt huren. Een vizier is schijnbaar iets chiller voor brildragers en beschermt toch ook iets beter dan een zonnebril. :smile:

In maart ga ik nog met collega’s skiën in Saalbach Hinterglemm. Heb er nu alweer zoveel zin in! Het wordt mijn 6e skivakantie dus inmiddels kan ik ook wel bijna overal vanaf komen.

1 like

@Nimbus2000 @Elafonisi bedankt voor de tips! Ik ga erop gokken dat er niet te veel wind staat, anders inderdaad een helm met vizier vragen! Ben sowieso niet van plan om met topsnelheid de hoogste berg af te gaan dus hopelijk scheelt dat iets hahaha

Ik ben nu voor het eerst in Zwitserland, normaal altijd Oostenrijk. Is het normaal dat hier de pistenummers niet aangegeven staan met gekleurde bordjes? Zo irritant. Moet wel 100 keer per dag de kaart uit m’n zak pakken om te kijken waar ik ben of heen moet.
Verder fantastisch hier! (Crans-Montana)

Ben ik de enige gek die alweer naar skivakanties aan het kijken is? De prijzen zijn voor mijn gevoel wel aardig gestegen, dus hopelijk kan ik iets voor een mooie prijs vinden nu ik zo vroeg kijk.

1 like

Haha nee hoor, die van ons is allang geboekt :sweat_smile:
M’n ouders gaan waarschijnlijk mee, die skiën niet, maar gaan dan op de baby passen en een beetje wandelen :+1:t2:

1 like

Oh heerlijk! Wij gaan ook met mijn ouders, maar mijn vader gaat harder de zwarte piste af dan ik haha. Die wisselt ook dagelijks af tussen skiën en zijn alpineboard.

Ik ben me nog even aan het oriënteren voor een gebied, ik wil het liefste naar Saalbach maar daar lijkt al heel veel uitverkocht, of het moet nog online komen voor komende voorjaarsvakantie.

Iemand tips voor het leukste ski-oord wat niet te ver rijden is vanuit midden-Nederland? Ben uiteraard bekend met Winterberg.

1 like

Geen idee of het qua sneeuw heel goed is hoor, maar ze hebben ook een skigebied (of misschien wel meerdere) in de hoge vogezen! Dat is iets van 5 a 6 uur rijden.

Edit; eentje is bijv bij Gérardmer

2 likes

Hoeveel uur rijden zou je maximaal willen? Westendorf kun je vanaf Utrecht in minder dan 9 uur rijden en dat is wel een leuk groot gebied. Winterberg zou ik persoonlijk veel te klein vinden.

1 like