Ik kan niet skiën of snowboarden, maar vind besneeuwde bergen wel heel mooi. Kan je ook op wintersport gaan en dan gewoon met een slee van de berg af?
Ja hoor, lekker wandelen of gewoon een beetje spelen in de sneeuw
Ja bij ons kan je een slee huren en dan het pad naar beneden sleeën (mits genoeg sneeuw).
Maar het is ook heerlijk om te wandelen naar beneden als er bijv niet genoeg sneeuw is.
Zeker! Je kunt er rodelen, maar ook gewoon wandelen. Vaak hebben skigebieden ook wel een spa waar je naartoe kunt. Dus je kunt er meer dan alleen skiën/snowboarden.
vaak zijn er in de skigebieden ook activiteiten voor de niet-skiërs/snowboarders, zoals bijvoorbeeld een wandeling met sneeuwschoenen (van die tennisrackets onder je schoenen), of sneeuwscooter rijden, een rit met een paardenkoets door het dorpje, bezichtiging van bijvoorbeeld de lokale kaasmakerij. ook zijn er meestal weekmarkten waar lokale producten verkocht worden en waar je dan wat kan drinken. je kunt ook met een wandelaarsticket de berg op en daar wat eten/drinken om zo bij je (wel-skiënde) gezelschap aan te sluiten. je kunt paragliden, of er is ijsbaan om te schaatsen. zelf wandelen is natuurlijk ook erg leuk. in de meeste hotels kun je ook als niet-hotelgast een dayspa boeken, dat je ook als gast van buitenaf een dag gebruik mag maken van het zwembad en de saunafaciliteiten, vind ik ook altijd een aanrader!
de meeste dorpen hebben online een evenementenkalender, waar je per week kunt zien welke activiteiten er plaatsvinden. misschien kun je vast kijken of het dorp waar jij heengaat zoiets heeft!
hier een voorbeeld van wat er deze week in en rond westendorf te doen is!
Ik ga met pasen sinds jaren nog eens skiën. Ik ben laatst nog eens indoor gaan skiën en vond de skisokken die ik heb niet comfortabel ze knellen op mijn kuiten. Mijn schenen doen ook snel pijn bij skibotten, iemand hier nog tips voor?
ik zweer bij de skisokken van de decathlon. en voor pijn aan je schenen kun je van die siliconen pads gebruiken, dan drukt het niet zo. mijn vader had ook erg last van zijn schenen, tot bloedens toe, maar sinds hij die pafd gebruikt nergens meer last van!
deze sokken:
en de pads:
Mijn vriend had ook eens last van zijn schenen tot bloedens toe, maar dat lag meer aan de schoen dan aan de sokken. Toen hij andere schoenen had gevraagd, werd het direct beter en had hij nergens last meer van.
Die pads zien er ook goed uit, maar kan dus ook aan de pasvorm van de schoen liggen ipv aan de sok.
Ik weet dat vrienden van me de afgelopen twee jaar in Flachau geweest zijn met jonge kinderen. Ben er zelf alleen zonder kinderen geweest. Wel in een soort familiehotel, met speelgelegenheid, trampolines, zwembad, bowlingbaan, alles.
Ik ben als kind altijd naar Damuls geweest, daar heb ik hele warme herinneringen aan! Een klein gebied, maar wel leuk en erg sneeuwzeker. Ook niet zo’n eind rijden.