Wjekw-archief 1

Vandaag wordt een lange werkdag ben ik bang, maar vanavond lekker uiteten :blush:

Mn moeder is dit weekend op DTRH, met haar date, een Noorse man.

Hahaha ik voel me nu een saaie doos. Heb dr maar veel plezier gewenst en gezegd dat ze niet zomaar pillen moet aannemen. :stuck_out_tongue:

36 likes

Ik ben heel spontaan gisteren toch naar Ed Sheeran gegaan! Er was Om 18:30 een kaartje over bij een groepje dat ik ken, dus meteen de trein ingestapt en daarheen gereisd!
Was vet hoor, ik ben geen die-hard fan maar vond deze show wel echt goed :slight_smile:

9 likes

Ruim een maand geleden. Ik kwam thuis van vakantie en was een beetje aan het chillen en Facebookstalken in de trant van ‘hoe is het nu met …?’ en toen zag ik allerlei condoleanceberichtjes op zijn profiel.

Als hij kleiner is, is de kans dat hij Lyme heeft ook veel kleiner. Ze worden niet zwart als ze veel bloed hebben, maar het zijn verschillende stadia: larve, nimf en adult. Zie plaatje in de link :blush: https://www.tekenradar.nl/teken/teken

Zoals je het net omschreef klonk het als een larve, de kleinste vorm, en die dragen bijna nooit Lyme bij zich.

1 like

Mooi kut. Zijn ze allemaal op? Ik hoop dat je komt waar je moet zijn!

Succes en veel plezier!

1 like

Ondanks dat ik het niet hard geroepen heb, heb ik hetzelfde gevoel!

haha ik ook!

1 like

Jee bijna klaar hier alweer :hugs:
Wat wel chill is, is dat ik hier zo veel complimenten krijg. Ze vinden allemaal dat ik er goed uit zie :smile: Ja wat wil je als je me op mn slechts gezien hebt, haha. Ga wel altijd weer vrolijk weg hier :laughing:

2 likes

Ik heb echt niets te doen op werk…

Ik was op reddit aan het lezen over nacissistic abuse.
Enige conclusies:

  1. Ik vind sommige van die verhalen over narcissistic abuse vrij normale ‘relatie loopt helaas verkeerd’ verhalen.
  2. Het is wel makkelijk om anderen een narcist te noemen, want dan hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen en kan je lekker het slachtoffer lopen spelen.
  3. Ben ik nu zelf een narcist omdat ik dit denk?
  4. Volgens mij is reddit een groot denkgat, als je daar eenmaal beland bent kom je nooit meer uit je foutieve denkwijze, want iedereen zit alles te bevestigen. Er kan ook niets meer gezien worden als het tegendeel. Een beetje Freud’s ‘je wil je moeder neuken’. Als je ja zegt, bevestig je dat je dat wil, als je nee zegt, ben je in de ontkenningsfase. Ik zie dat ook wel in andere subreddits zoals the red pill. Best eng.

Voor zover willekeurige gedachtegang.

6 likes

Ik had de hoes van de bank gewassen, mijn kat heeft blaasontsteking en had erop geplast (met veel bloed :frown: ) maar volgens mij zijn ze gekrompen in de was? Krijg het niet meer over de kussens heen. Hoe kut dit :mad: De bank is al echt oud maar ik heb geen zin om een nieuwe te kopen. En met poes gaat het ook nog niet beter :frown:

Gvd laptop doet al vreemd na 1 week gebruiken. :’)

Nou idd. Ik las hittegolf, hier. hittegolf daar. Nou, hier echt niet (Zuid-Holland)

1 like

Grapje hoor. Luidsprekers doen kut.

Zo, overgang vanaf egf is nu afgesloten. Mijn avatar klopt nu met wie ik ben.

Of wie ik zou willen zijn :biggrin:

5 likes

Nouja, ze hebben bepaalde lijstjes en termen wat dan mogelijk narcissistic abuse zou zijn. Ook een heel eigen terminologie en afkortingen, lovebombing (aan het begin heel intens zijn om iemand te veroveren) gaslighting (dingen omdraaien), stonewalling (negeren) zouden bijvoorbeeld symptomen zijn van narcistisch gedrag.

Maar er zijn daar veel mensen die dan een voorbeeld noemen van hun zogenaamd narcistische ex, die eerst aan lovebombing deed, maar daarna opeens dingen irritant ging vinden die ze vroeger wel leuk vonden en afstandelijker werden en minder seks wilden en dergelijke, terwijl zij zo liefdevol waren en alles bleven doen. En iedereen daaronder gaat ze dan helemaal steunen en zeggen dat het niet hun schuld is want narcisten zijn gewoon niet in staat om wie dan ook lief te hebben. En dan denk ik: ja, in hoeverre kan dit niet gewoon normaal zijn? Ik bedoel, ik ken het gevoel wel dat je blind verliefd op iemand bent en daardoor jezelf een beetje verliest en alles doet om ze te pleasen, maar als dat gevoel eenmaal weg is zie je soms ook heel irritante dingen die je eerder minder opvielen omdat je gewoon blind van liefde was. En als ik ongelukkig word in een relatie heb ik ook weinig behoefte aan fysiek contact of seks. En misschien heb jij wel het idee dat je alles voor iemand anders doet, maar sluit het niet aan op wat iemand nodig heeft. Dus in hoeverre is het dan niet gewoon een relatie die helaas niet heeft gewerkt. Dan is het wel makkelijk om de fout per definitie bij iemand anders te leggen omdat diegene een narcist is. En iedereen heeft trouwens wel narcistische trekjes, de een wat meer dan de ander, maar dat maakt iemand nog geen narcist.

Er staan ook wel heel extreme dingen op, waarvan ik denk: dat lijkt me ook niet helemaal normaal gedrag, maar veel ook niet. En ik merk aan mezelf dat ik me er een beetje aan erger hoe weinig mensen verantwoordelijkheid voor iets bij zichzelf zoeken. Maar dan denk ik dus, ben ik nu zelf een narcist, omdat ik me eraan erger en me best kan verplaatsen in sommig vermeend narcistisch gedrag (en zelfs wel schuldig ben geweest aan bepaald gedrag dat zij narcistisch vinden). Ik denk dat mijn intentie erachter nooit is geweest om iemand te gebruiken, of te vernederen.

10 likes

Hahaha lief!

Heb een vriendengroepje van 4, waarvan 1 vriendin nu flink aan het daten is sinds maart en die jongen ondertussen vast meubilair is geworden wat ik vorige week pas heb gehoord? De rest had het al eerder gehoord? Voelde me toch wel even lullig - heb alleen al langere tijd het gevoel dat de vriendschap een beetje verwaterd met haar dus het komt ook niet echt als een verrassing maar toch.