Wjekw-archief 1

Mijn oma kreeg gister een hersenbloeding en is binnen een paar uur tijd overleden. We hebben met de hele familie bij haar gewaakt, maar het is zo onwerkelijk. Hoe kan ze nou dood zijn? Ze was zo gezond! Gewoon helemaal weg?! Het verdriet van m’n moeder, ooms en tantes vergeet ik nooit meer. Volgens mij werd ik daar het meest sad om. Ik heb in m’n werk al heel wat overlijdens meegemaakt (verpleegkundige), maar wow als het je familie is is het zo anders. Hoe kan de wereld nou gewoon doorgaan terwijl de onze stil staat. En oh m’n arme half demente opaatje die naar haar “lieverd, we zijn 63 jaar getrouwd geweest en nu verlaat je me zonder wat te zeggen” riep :sob: Ik weet bijna zeker dat het niet lang duurt voordat m’n opa het opgeeft, want hij kan helemaal niet zonder haar.

(En hoe vertel je een peuter dat iemand dood is? Ik heb het in die woorden geprobeerd en als respons kreeg ik “Waarom dood? Ging hij rennen?”. Heel ongepast, maar ik moest lachen.)

7 likes

Heel heel veel sterkte voor jou en je familie. Dit soort dingen zijn vreselijk :pensive: .

@SimpleThings heel veel sterkte voor jou en je familie.

Vertellen aan een peuter lastig, maar je kunt het beste inderdaad het beestje bij de naam noemen. Dus aangegeven dat oma is overleden en er niet meer is. Er omheen draaien heeft geen zin.

@SimpleThings veel sterkte! Ik heb op school een jaar lang les gehad in rouwverwerking en weet wel het een en ander over kinderen en de dood. Je mag me altijd een berichtje sturen.

Mijn moedervlek is weg! Het prikje was even naar maar daarna voelde ik echt helemaal niks, super raar. Nu ook nog geen pijn. Nu heel de dag chillen en vanavond bedrijfsuitje yesss

7 likes

@SimpleThings Heftig zeg, zo onverwacht! Gecondoleerd en heel veel sterkte :heart:

Ah nee wat kut. Heel veel sterkte!

Nee dat is absoluut niet voldoende! Dit medicijn valt onder de opiumwetgeving en er zitten strenge eisen aan verbonden. @Prikkelbaar die jongen die dat gebruikt heeft altijd wel een verklaring mee, maar hij heeft geen ervaring met het reizen per trein en de doane daar. Hopelijk krijgen jullie het voor elkaar!

Sterke! @SimpleThings

@SimpleThings sterkte!

Ik stuur mensen zooo vaak de verkeerde kant op (per ongeluk). Ik voel me altijd zo schuldig erna :frowning:

2 likes

@SimpleThings gecondoleerd en heel veel sterkte

O mijngod die opmerking van je opa ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Wat ontzettend naar, heel veel sterkte!

Oh shit lees nu je post @SimpleThings wat verdrietig :frowning: Sterkte!

Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen door die opmerking van je opa. Ik hoop dat jullie als familie veel steun aan elkaar hebben met het verwerken van dit verlies en dat je oma verder zo min mogelijk pijn heeft gevoeld :heart:.

Uit ervaring weet ik in ieder geval dat je niet tegen een peuter moet zeggen ‘X is nu aan het slapen’ o.i.d. omdat een kind dan denkt dat die persoon wel weer een keer op staat. Maar dat je gewoon het best eerlijk kan zijn maar de erge/enge details weg laat. (Dat hebben wij hier gedaan toen mijn moeder overleed.)

Heel veel sterkte voor jou en je fam.
Ik vind jouw kindje wel echt een schatje met zn ‘hij’.

1 like

Ik doe zelf meestal donkerdere tinten op mijn tenen, maar die is ook heel mooi! Je bent vast al klaar nu, foto?

Wat naar :frowning: gecondoleerd en heel veel sterkte…

Aanvulling daarop is dat kinderen dan ook bang kunnen worden om te gaan slapen. Omdat ze dan ook bang zijn om dood te gaan. @SimpleThings
Heel erg veel sterkte!

1 like

Ok shit, ik wil dus een afspraak inplannen met mijn leiddinggevende om mijn ontslag in te dienen…is hij de hele week volgepland :confused:

Fuckin allochtoon :sweat_smile:

3 likes