Ja af en toe zitten er gewoon hele sterke tussen! Ik heb het vooral met knoflook, ui valt meestal wel mee. Maar bijvoorbeeld een sjalot is weer wat heftiger qua geur/smaak dan een witte ui, dus daar kan ook net het verschil in zitten.
Je mocht hem vroeger waarschijnlijk omdat hij toen een compleet andere rol in jullie leven had. Nu is hij degene die je moeder gelukkig maakt, heel fijn om je moeder weer gelukkig te zien natuurlijk. Maar het is niet niks als iemand anders dan je vader (ongeacht of het een gelukkig huwelijk was of niet) je moeder gelukkig te zien maken. De dooddoener der dooddoeners is: tijd. Dit is voor jou ook een verandering, niet alleen voor je moeder (en je vader). Jij zal jezelf ook tijd moeten geven om om te gaan met de nieuwe situatie. En als dat in het begin eerst alleen met je moeder is, dan is dat zo
Neeee Veel sterkte <3
@Jeg ik kan me voorstellen dat het een moeilijkr situatie is! Je bent enerzijds opgelucht want een situatie die ongemakkelijk was verandert in een hopelijk positiever scenario.
Maar moet je die man nu dan ook zien? Ik snap goed dat je toch anders tegen hem aan kijkt dan vroeger en dat je geen behoefte hebt om hem te zien. Stiekem hoop ik dat hij dat zelf ook door heeft en zich op de achtergrond houdt. Ik zou ook gewoon bij je moeder daar eerlijk over zijn en aangeven dat je nu geen behoefte hebt aan contact met hem. Misschien kijk je er over een poos heel anders tegen aan!
(Las ik btw gisteren dat je een baan hebt gevondn? Jeej, congrats! Blij en opgelucht?)
Zoals al is gezegd, het is logisch dat je veel weerstand voelt. Het ligt (waarschijnlijk) niet eens aan de persoon, maar aan het feit dat een ander je moeder gelukkig maakt, terwijl dat voor je gevoel gewoon je vader moet zijn. Nu ligt het bij jou wellicht wel anders, omdat je ook wel een soort van āopgeluchtā bent dat het gebeurd. Toen mijn moeder een nieuwe liefde kreeg, ben ik me heel erg af gaan zetten tegen hem. Vooral omdat ik het zielig vond voor mijn vader (die kende hem ook al van vroeger). Ik vond hem irritant en te aanwezig, maar ik woonde nog thuis, dus dat is sowieso al een heel ander verhaal.
Wellicht gaat het anders aanvoelen naarmate de tijd verstrijkt, tot die tijd zou ik het zeker niet forceren. Dit is hoe je je voelt en hoe je daar mee om gaat, bepaal je zelf. Ik zou het ook zeker bespreken met je moeder!
Mijn vader heeft achter mn rug gezegd dat hij me dik vindt⦠wtf ik ben niet eens dik ofja ik vind mezelf niet dik. Maarja ik vind het nergens op slaan dat ie zoiets achter mn rug loopt te zeggen
Ohnee wat verschrikkelijk, heel veel sterkteā¦
Awh sterkte.
Ik haaaaaaat het om dingen uit te lenen, want het is altijd gedoe om ze weer terug te krijgen. Meestal doe ik dan ook alsof ik het benodigde artikel niet heb, maar nu was ik zo stom om meteen ja te zeggen En degene die het terug moet geven kan ik niet vinden.
@Jeg Geef het veel tijd en forceer niets.
Ik vind het altijd wat bijzonder als mensen wel gewoon kunnen appen enzo, maar het te druk hebben om mij na 4 dagen even terug te betalen. Als je het zo druk hebt, kun je ook niet appen, lijkt mij (of ze moeten daar zo druk mee zijn, maar dat vermoed ik niet). Terugbetalen is nog geen minuut werk.
@Solee
Ik ga komend schooljaar ook terug voor een nieuwe studie. Ben dan net 27 als ik start, bij de kennismaking zag ik al dat ik niet de jongste of oudste was. De groep is een hele diverse mix van jong en oud. Ik zou eerder terug gaan voor een nieuwe opleiding dan dat ik ergens blijf hangen waar ik niet gelukkig ga zijn.
Ik ben net van de tu naar mān ouders vertrokken, ongepland wegens heftige privĆ© omstandigheden. De schuldgevoelens naar mijn projectgenoten alleen zijn bizar groot, dat ik ze in de steek laat een week voor de deadlines. Wat ben ik voor een workaholic geworden opeens?
Gefeliciteerd!
Gefeliciteeeeerd!
Willen jullie voor mij duimen? Ik heb vandaag om 13.30 uur mijn laatste assessment. Als ik deze haal mag ik gaan afstuderen.
succes!
Kun je bij Hema ook halve taarten kopen?
Ik denk dat er meerdere mensen zoals jij vanwege omstandigheden dingen later doen en volgens mij zijn er genoeg mensen die op hun 30ste klaar zijn. Voelt het alsnog kut voor je, maar ik vind het heel goed dat je alsnog die opleiding gaat doen, hopelijk z.s.m. ook. Wees trots op je zelf dat je het toch gaat doen.
@Madam-Mikmak @Polska @Chief @Fukaeri @Aguamenti @anon45507601 @BiloxiParish @MangoTree @Amphitrite @Swelgje
Dank jullie wel.
@LastYoungRenegade Dank jullie wel. Ik kan het gewoon nog niet helemaal bevatten. Het is gewoon zo raar. Op het ene moment chilt je kat op je bureau terwijl je je scriptie schrijft, en het andere moment ligt hij doodstil langs een weg. Ik heb nog wel wat uitstel en lever die scriptie volgende week wel in.