Wjekw-archief 1

Nee die snijden ze niet. Althans, waar ik werkte niet. Red velvet of chocoladetaart is ook niet zo’n hele grote taart trouwens, dus denk dat ze daar nog moeilijker over doen. Kleine moeite is het, maargoed, hema he.

Heb je inmiddels wel al wat gevonden?

1 like

Ik heb binnenkort mijn diploma uitreiking en ik zoek daarvoor een jurkje. Nu heb ik een hele mooie gezien bij Nikkie, maar 120 euro vind ik toch wel heel erg duur. Heeft iemand nog tips voor een a-lijn jurkje met een strak bovenlijfje?

foto jurkje nikkie

https://www.nikkie.com/media/image/0c/d5/1d/n7776-1802-1058-26OParg3YiWrhr_600x600.jpg

Ja ik bedoel dus als je in juni opzegt dan vertrek je dus per 1 augustus. Anderzijds kan ik ook ik juli opzeggen en dan per september vertrekken maarja in augustus heb ik sowieso vakantie dus lijkt me ook niet voordelig voor het bedrijf.

Bedoel je dat hij je als profiteur ziet omdat je de afgelopen tijd thuis bent geweest om uit te rusten? Zo van: ‘Eerst gaat ze een poos thuis zitten en daarna zegt ze haar baan op’? Het ligt natuurlijk aan je leidinggevende, maar als ik jou was zou ik je verhaal gewoon eerlijk vertellen. Dat het je allemaal wat veel was en dat je de rusttijd gebruikt hebt om uit te rusten en na te denken wat je wel wilt. En dat je iets gevonden hebt waar je gelukkig van denkt te gaan worden en dat je daarom stopt bij dit bedrijf.

Natuurlijk zal hij/zij het jammer vinden, maar dat is jammer. Hij kan niet verwachten dat iedereen eeuwig voor hem/haar blijft werken. En het stukje rondom je rusttijd is juist logisch, dat je bedacht hebt dat dit het niet is. Zolang je eerlijk bent kan hij/zij er eigenlijk niet moeilijk over doen. En in werk moet je voor jezelf kiezen!

2 likes

Dit vind ik dus echt geweldig en zie ik ook voor me, ik wilde dat ik in slaap kon vallen bij de tandarts

1 like

Ik vind dat wanneer je in de stilte coupé zit je ook dat verschrikkelijke prullenbakjes ZACHTJES dicht moet doen.
EN DUS NIET ZO PLEURIS HARD DICHT RAMMEN

17 likes

Ik was helemaal blij een dagje alleen te hebben en rustig te kunnens studeren zonder sociaal contact. Alleen voel ik me nou een beetje lonely :unsure: het is ook nooit goed, stupid brain :joy:

3 likes

Wil je per se lange mouwen? Deze van Nikki is een beetje hetzelfde model en nu €79

Anders kun je het ook even vragen in het mode-advies-topic, @anon39978576 geeft echt topadviezen geloof ik!

Het liefst korte mouw, maar anders lange mouwen inderdaad. Zonder mouwen staat mij niet zo goed :frowning: Ik ga even naar dat topic! Dankjewel!

Nee helaas niet gehaald. Ik kon vlgs hun een bepaalde methode niet toepassen.

Ik ga met mijn werkbegeleider een gesprek aan met de school nadat de schriftelijke feedback binnen is.

Wel heel lief! En bedankt aan degene die aan mij gedacht hebben!

Hè wat balen zeg, hopelijk heb je iets aan de schriftelijke feedback en kun je daar goed mee aan de slag

1 like

Ja maar dan moeten ze gewoon normale prullenbakken maken hallo wat een ondingen.

2 likes

Ja dat is zo maar men wéét toch dat het ondingen zijn, doe dan voorzichtig!!!

1 like

Dat wel. Feyenoord. :raised_hands:

3 likes

@Alchemy @GroenTakje

Ik heb een keer in een bijzonder slechte bui een uitbrander gegeven aan een moeder in een vierzits waarbij haar kind met dat klepje aan het spelen was. Beeld je het even in. Continu (!) dat klepje KEIHARD dicht laten vallen/dichtsmijten. Ik stond bij de deur, drie meter verderop en ik werd er zo gillend gek van dat ik me niet kon beheersen. Ik ben er op af gestapt nadat ik even gewacht had in de hoop dat het klepperen zou ophouden. Toen zag ik dat dat kind het deed en toen heb ik met een heel harde stemverheffing bijna geschreeuwd dat prullenbakjes geen speelgoed zijn en of hij met zijn vingers van dat klepje af kon blijven. Ik trad echt even buiten mezelf haha. Het hielp overigens wel en ik denk dat medereizigers blij met me waren (of ze vonden me een trut, kan natuurlijk ook).

Edit: de uitbrander was naar de moeder toe, niet naar dat kind uiteraard

30 likes

Oh my god. Ik ben altijd heel blij met mensen die er wat van zeggen want ik durf dat zelf niet

1 like

Haha same here hoor. Maar dit duurde zo gruwelijk lang dat als ik er niets van gezegd had, ik mezelf wat aangedaan had. Een keer dat klepje horen vallen als iemand iets weggooit is al erg, laat staan continu.

Het is ook een afschuwelijk geluid, dus groot gelijk dat je er wat van gezegd hebt!

1 like

Ja is waar! En @Virago meeeer dan terecht hoor, groot gelijk!

1 like

Ah ik krijg een heel leuk klasje. Wel wat uitdagende kinderen (paar drukke jongetjes, 2 syrische kindjes, meisje met een moeilijke thuissituatie), maar ze zijn wel heel lief :slight_smile:

Heb er echt zin in :smiley: ook zo leuk van die leeftijd dat ze helemaal aan je lippen hangen bij het voorlezen, heerlijk :smiley:
Mn collega’s moesten om me lachen dat ik zo enthousiast was hahah

26 likes