Wjekw-archief 2

Ah balen, dat klinkt inderdaad niet zo spannend. Dan maar even doorbijten vandaag! :grimacing:

Vandaag moet ik bloed laten prikken maar omdat ik met het ov moet, moet ik naar een groot ziekenhuis. Dan moet ik daar minimaal een half uur wachten om mezelf te laten prikken. En ik heb er al geen zin in :sob:

Ja :frowning: na 10 artikelen mag ik van mezelf 5 minuten wikipedia lezen. Dan kan ik er alsnog 60 a 70 afhebben en dat is wel een mooie score

2 likes

Ik heb gisteren een buiten training gehad en nu heb ik spierpijn. Ik ben blij dat ik niet al te lang door ben gegaan anders was het nog veel erger geweest.

Wat leuk, ben in al die steden geweest en Italië is zo’n prachtig mooi land!

1 like

Jullie gaan echt snel zeg in dit topic!!
Ik wou hier nog even m’n frustraties kwijt rond m’n examen van gisteren.
Het was een vak over virussen, 4 studiepunten.
Er waren 2 open vragen, die heel vaag waren en je heel breed kon interpreteren/anders antwoorden. Dat was al niet zo leuk.
Maar dan de meerkeuze vragen… Er waren steeds 5 antwoordopties en bij normale meerkeuze vragen is er maar 1 juist, rest fout. Wel, deze keer niet.
De mogelijkheid was: ofwel was er 1 juist, ofwel 2, ofwel 3, ofwel 4, ofwel 5??? Wat een gemene kutactie is dat?? Dus stel nu dat ik van een vraag 2 juiste antwoorden aanduid, terwijl het er bv 3 of 1 zijn, dan krijg ik geen punten voor die vraag. De antwoorden waren ook meer stellingen. De vraag was dan bv “In verband met de pathogenese van virussen…” en dan 5 stellingen erover. Dan moest ik aanduiden wat juist was.

En moesten er nu overduidelijk antwoorden/stellingen in zitten die niet kunnen, ok dan nog…
Maar het waren super gedetailleerde antwoorden/stellingen waar je praktisch elke letter uit de cursus voor zou moeten kennen. En dat voor een vak van 4 studiepunten?? Echt onmogelijk dit.
Gelukkig was ik niet de enige want op onze studie fb groep werd er ook enorm geklaagd dat het geen eerlijk examen was.

Wat vinden jullie van dat soort meerkeuze, waar dus 1 of meerdere antwoorden juist zijn?
ik vind dat echt smerig

Same here. Ik kan er ook nooit inkomen dat sommige mensen van mening zijn dat dat niet kan. Ze hebben toevallig een piemel en een balzak. En daarbij hebben ook best veel zelf een relatie en ik heb een vriend. Misschien dat het anders wel meer tricky wordt al kan ik me dat ook niet herinneren.

2 likes

Dat is bij ons ooit door Team Toetsen fel afgekeurd en sindsdien mag het niet meer, helemaal in de vorm die jij beschrijft, daarmee maak je van het tentamen een kansspel in plaats van een kennistoets. Als je die feitjes allemaal wil toetsen (wat in feite het goed recht van de docent is) moet je allemaal afzonderlijke goed/fout-vragen opstellen, dan toets je pas hoeveel iemand weet.

3 likes

Hoe bedoel je precies een kansspel? Gokken bij zoiets is toch praktisch onmogelijk?
Het is idd geen goede vorm om kennis te toetsen, ze had dat ook beter adhv juist/fout vragen gedaan ipv zoals nu.
Hier in BE heb je niet zoiets als Team Toetsen…
De jaarverantwoordelijke van ons jaar heeft haar wel gemaild erover en ze zei dat ze er rekening ging mee houden… maar ja wat dat precies betekent voor ons… geen idee.
Ik weet ook niet hoe/waar wij als studenten ergens kunnen aankloppen en bevestiging krijgen dat dit geen eerlijk examen was. Maar goed… we zien wel wat de uitslag is van het examen, als het slaagpercentage enorm laag is dan pas kunnen we verder kijken, denk ik.

Nee je kan niet gokken, maar 80% kennis van de stof geeft niet 80% score, zoals je wel zou willen, je scoort bij elke vraag vrijwel willekeurig 0 of 100%, omdat je met jouw 80% kennis maar over 4 van de 5 stellingen iets kunt zeggen, en als die 5e stelling toevallig wel aangekruist had moeten worden is je overige kennis niks meer waard, want de hele vraag is fout.

2 likes

Ik baal echt van mijn enkel. Heb vandaag al werk en oppassen af moeten zeggen en ik heb geen idee hoe lang het nog duurt. In ieder geval 4 weken niet sporten, maar daarna is het al zomervakantie, dus dat wordt erg lang niet sporten :disappointed_relieved:

Ik moest extra werken maar het was zo rustig dat ik weer naar huis kon😬_Cursieve tekst_

Nee, lijkt me vet irritant en ik zou even bellen als ik jou was, als dat kan! Ik wil die van mij vandaag bij de winkel brengen ook om m te laten opsturen, ze zeggen wel dat het meestal zo’n 2 weken duurt, tenminste bij vo da fone

Ik zag je insta story maar wist niet meer wie je was op het forum, maar nu weer wel. Voor zo’n examen is 4 studiepunten inderdaad erg weinig

1 like

Bij mij vallen ze ook in de laatste categorie. Moet wel zeggen dat ik sowieso een man helemaaal niet snel aantrekkelijk vind dus dat helpt ook mee. Mn beste vriend ziet eruit als een Viking met een enorme baard vol tatoeages en een bierpens, rare piercings en een kapsel wat semi kellyfamily/hipster is. Het is opgeschoren aan de zijkant en in het midden komt het zolang als halverwege zn rug wat dan weer in een knot wordt gepropt onder een pet ofzo. Niet echt iets waar ik warm voor loop! Ik slaap wel eens naast hem en mn vriend maakt zich geen enkele zorgen haha. Maar ik denk dat je beide snel genoeg aanvoelt wanneer het niet als vriendschappelijk door kan gaan. Dan vind ik ook dat je het contact maar moet verbreken. Het lijkt me anders veel te vermoeiend. Dat heb ik in een lang verleden wel meegemaakt maar blijkbaar verdrongen.

1 like

Veel plezieer!

1 like

yessss tickets gekocht voor Ben Howard <3

4 likes

Maar ik denk dan altijd dat je jezelf dat hebt toegelaten? Al weet ik dat je je gevoelens niet altijd in de hand kunt houden. Ik heb zelf nog nooit een crush gehad tijdens een relatie dus kan me er ook niet zoveel bij voorstellen. Het vertellen lijkt me dan wel lastig want dan kun je je partner er ook heel onzeker over maken en misschien wordt het zo een groter ding dan het aanvankelijk was. Maarja een crush is heel iets anders als een platonische vriend waar het in de eerste instantie over ging haha.

Ik heb ze gebeld maar ‘bel op een ander moment terug, want te druk’. Via social geen reactie en mail ook niet. :pensive:

Was uiteindelijk niks om me druk over te maken.

Ik ben vorig jaar ook geweest en vond het ook nu weer prachtig. Is denk ik sowieso mijn lievelingsmusical.