Wjekw-archief 2

Omg ik denk dat ik echt heel snel van coupe zou veranderen als dit binnen kwam lopen.

Maar eh, is het in NL verboden om een masker te dragen?

1 like

Jaa blijkbaar wel. Ik ben Kim/Henk nog nooit tegen gekomen hahaha

2 likes

Rustig? Ik zeg letterlijk 1 woord.
Het is echt niet erg dat je het niet weet, maar ik snap gewoon niet waarom zo veel mensen de behoefte hebben om hun mening over iets te geven waar ze niet zo veel van weten. Trial by media en misvattingen over hoe een strafrechtadvocaat werkt zijn niet bevordelijk voor het recht op een eerlijk proces. Ik bedoel het niet persoonlijk naar jou toe maar het is mijn grootste ergernis sinds die liveblog online staat dus ik ben een beetje on edge.

@MadameMignon

8 likes

JIk kijk toevallig nu het nieuws. Omdat ze moord niet kunnen bewijzen en het doodslag is geworden. Daarop staat max 30 maar hij wordt iets minder toerekingsvatbaar geacht en daarom 28. Na levenslang kun je na 25 jaar vrijkomen maar is er geen tbs en deze debiel kan denk ik nooit functioneren in de maatschappij dus (eeuwigdurende) tbs is mss geen slecht idee

2 likes

Ik heb keelontsteking, kom net van de huisarts. Maar ik moet morgenochtend afrijden en voel me nu kei beroerd :frowning: heb mijn rijinstructeur al geappt. Had hem willen bellen maar kan niet zeggen dat praten heel comfortabel is. Laat staan verstaanbaar. Ugh

Ah dan snap ik het! Maar TBS is in principe ook maar 7 a 8 jaar, dus nu heeft hij toch alsnog de kans om na zijn 28 jaar gewoon weer vrij te komen?

Voor zover ik het begrijp is er geen periode aan verbonden maar wordt het steeds max per twee jaar bekeken

2 likes

Netjes verwoord

@Flamoes ja oke, maar als je soms dingen hoort/leest (of ziet zoals in De Verdediging of in andere tv series - I know niet heel representatief :stuck_out_tongue: ) dan lijkt het wel alsof de advocaten er van alles proberen bij te halen of redelijk onmogelijke hypothetische situaties proberen te schetsen waardoor er een maniertje wordt gevonden om de verdachte er zo gunstig mogelijk uit te laten komen.

Ik vind inderdaad dat ik dit nog vrij genuanceerd verwoord heb XD technisch gezien ben ik voorstander van een eiland waar niks groeit waar dit soort mensen heengestuurd kunnen worden, maar helaas

2 likes

hahaha oke, no hard feelings thx voor je uitleg

edit: ik heb gelukkig nog nooit te maken gehad met het strafrecht, vandaar mijn misschien domme opmerking hahaha. Ik vind het en het verloop ervan wel heel interessant!

1 like

Hahahahahaha eens

1 like

Nee ze hebben alles gecheckt en konden echt helemaal niks vinden (behalve ietwat verhoogde infectiewaarden kwam het bloedonderzoek goed terug, reflexen waren goed etc.). Zijn inmiddels al een paar keer heen en weer geweest omdat het niet ok voelt. Naar he om dat mee te maken :frowning_face:

Maar dan klopt de reden die opgegeven wordt toch niet?

Series zijn niet echt. :yum:

Er zullen vast advocaten zijn die enkel voor hun carrière gaan en daardoor te ver gaan, want in iedere beroepsgroep heb je boeven.

De strafrechtadvocaat zorgt er voor dat een verdachte een eerlijk proces krijgt. Een van de beginselen daarvan is dat je in het strafrecht niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Als er feiten zijn die voor strafvermindering kunnen zorgen dan zal de advocaat die zeker gebruiken, want volgens de wet ‘verdient’ iemand in dat geval een minder zware straf.

Ik snap dat dat in dit soort zaken moeilijk voor te stellen is omdat wat volgens de wet de juiste straf is is en wat volgens ‘de mensen’ de juiste straf is mijlenver uit elkaar ligt in dit soort gevallen maar het gaat erom dat iemand wordt gestraft op de wijze die de wet voorschrijft.

Of die wettelijke straffen dan te laag zijn is weer een hele andere discussie waar ik me niet aan ga branden want daar heb ik dan weer 0 verstand van.

4 likes

Even een vraag, beetje juridisch, misschien weet jij het @Flamoes (sorry als je liever niet getagt wilt worden haha)
Maar als een tandarts naar een andere praktijk gaat en er in het contract dat wordt ontbonden staat dat er eigenlijk geen patiënten meegenomen mogen worden voor een X periode. Kan/mag dat überhaupt? Want ik bepaal als patiënt toch nog altijd lekker ZELF naar welke tandarts ik wil gaan?!

Oké thanks! Ik had al gegoogeld maar ik kon het nergens vinden.

Wow echt een goede vraag want ik weet dat heel veel (medische) maatschappen dit soort contracten hebben maar ik heb geen idee sorry. Normaal wil ik echt graag helpen maar als ik geen idee heb zeg ik liever niets, voordat ik het straks verkeerd zeg.

3 likes

Mijn moeder zei dat ik vanavond het borgverhaal maar even met mijn vader moest bespreken. Zit al een half uur naast hem maar durf het niet aan te snijden. Ik wacht wel tot ze er is

2 likes

ah kijk, zoals jij het hier schrijft zo keek ik er helemaal niet naar. bij mij kwam het heel erg over als naar “de mazen in het web” zoeken. maar als die er zijn dan mag je daar natuurlijk gebruik van maken, zou ik ook willen als ik vervolgd zou worden. of het fair is is dan idd een heel ander verhaal :stuck_out_tongue: