Ik moest opeens hier aan denken (deze mensen dragen ook maskers voor deze opname, vandaar).
Edit; hoe kn ik trouwens de video in een player in dit bericht weer laten geven?
Ik moest opeens hier aan denken (deze mensen dragen ook maskers voor deze opname, vandaar).
Edit; hoe kn ik trouwens de video in een player in dit bericht weer laten geven?
Gewoon de link kopieren en plakken
Ik denk wel dat ik dat ga aangeven. Ik heb het in mijn mail een beetje vaag gehouden waarom ik niet kon komen, maar de afspraak is verzet naar volgende week en wellicht zal ik dan wel vertellen dat ik een beetje nerveus ben/was.
Ja dat is wel een goeie! Ik had er zoveel druk op gelegd nu dat ik helemaal dichtsloeg maar ik zal proberen om het inderdaad wat ‘luchtiger’ te benaderen.
Ik heb wel eens een training hier voor gevolgd maar dat is al een aantal jaren geleden en ik denk dat het probleem wat dieper zit.
Hahaha dat advies van jouw opa heb ik ook altijd voor mezelf. Ik denk altijd als ik iets vervelends moet doen ‘voordat ik het weet lig ik gewoon weer in bed en kan ik weer gaan slapen’. Heel lief, je aanbod. Wie weet maak ik er ooit nog gebruik van In dit soort situaties app/bel ik altijd gelijk mijn vriend en hij weet me meestal wel te kalmeren, alleen vandaag even niet helaas.
Nee, een half jaar geleden was ik echt een wrak en kon ik er niet eens aan denken om ergens op te solliciteren dus dit is echt wel al een vooruitgang.
En het is niet echt mijn droombaan maar het sluit wel beter aan op mijn studie dan het werk dat ik nu doe. Maar het is gelukkig niet zo dat ik deze baan per se moet hebben.
@Aguamenti precies dat doe ik ook altijd, bedenken dat ik later, als het voorbij is, trots op mezelf kan zijn en dat ik het in ieder geval gedaan heb. Daarom baalde ik ook zo erg vanochtend want ik weet dat als ik wel was gegaan ik me nu wel voldaan had gevoeld, ongeacht de uitkomst van het gesprek. Maar goed, het ging vandaag gewoon even niet.
Ja, dit was ook precies wat mijn vriend zei (die ik in paniek heb platgespamd met berichtjes). Het is goed zo, ik heb al veel vooruitgang geboekt en dit was gewoon even net een stap te ver. Dat weet ik nu en hier kan ik ook weer iets mee eigenlijk, namelijk weten dat hier momenteel mijn grens ligt en proberen die grens wellicht te verleggen.
Ah lief, dankjewel! Ik woon inderdaad in het buitenland en ik heb doorgaans alles lekker in het Engels kunnen doen maar vandaag moest het in het Zweeds en dat droeg er ook zeker aan bij dat ik het echt niet zag zitten. Op zich beheers ik de taal prima maar ik heb nog nooit op hoger niveau hoeven te spreken en het vooruitzicht dat daar in een kamer met iemand moest zitten en precies de gezichtsuitdrukkingen zou kunnen lezen terwijl ik daar een beetje naar woorden zou zitten zoeken trok ik echt even niet. Maar ja, dat is een drempel die ik even over zal moeten. Ik ga gewoon deze week wat meer oefenen en dan komt het volgende week vast goed.
Ik heb daarna ook gewoon lekker met mijn boek in de zon gezeten en het een beetje van me afgezet.
Allemaal erg bedankt voor de bemoedigende berichtjes!! Heeft me echt goed gedaan
Omg ik denk dat ik echt heel snel van coupe zou veranderen als dit binnen kwam lopen.
Maar eh, is het in NL verboden om een masker te dragen?
Ik ga zo uit eten en er staat geen menu op de site. Hoe moet ik me nu mentaal voorbereiden
Jaa blijkbaar wel. Ik ben Kim/Henk nog nooit tegen gekomen hahaha
Rustig? Ik zeg letterlijk 1 woord.
Het is echt niet erg dat je het niet weet, maar ik snap gewoon niet waarom zo veel mensen de behoefte hebben om hun mening over iets te geven waar ze niet zo veel van weten. Trial by media en misvattingen over hoe een strafrechtadvocaat werkt zijn niet bevordelijk voor het recht op een eerlijk proces. Ik bedoel het niet persoonlijk naar jou toe maar het is mijn grootste ergernis sinds die liveblog online staat dus ik ben een beetje on edge.
JIk kijk toevallig nu het nieuws. Omdat ze moord niet kunnen bewijzen en het doodslag is geworden. Daarop staat max 30 maar hij wordt iets minder toerekingsvatbaar geacht en daarom 28. Na levenslang kun je na 25 jaar vrijkomen maar is er geen tbs en deze debiel kan denk ik nooit functioneren in de maatschappij dus (eeuwigdurende) tbs is mss geen slecht idee
Ik heb keelontsteking, kom net van de huisarts. Maar ik moet morgenochtend afrijden en voel me nu kei beroerd heb mijn rijinstructeur al geappt. Had hem willen bellen maar kan niet zeggen dat praten heel comfortabel is. Laat staan verstaanbaar. Ugh
Ah dan snap ik het! Maar TBS is in principe ook maar 7 a 8 jaar, dus nu heeft hij toch alsnog de kans om na zijn 28 jaar gewoon weer vrij te komen?
Voor zover ik het begrijp is er geen periode aan verbonden maar wordt het steeds max per twee jaar bekeken
Netjes verwoord
@Flamoes ja oke, maar als je soms dingen hoort/leest (of ziet zoals in De Verdediging of in andere tv series - I know niet heel representatief ) dan lijkt het wel alsof de advocaten er van alles proberen bij te halen of redelijk onmogelijke hypothetische situaties proberen te schetsen waardoor er een maniertje wordt gevonden om de verdachte er zo gunstig mogelijk uit te laten komen.
Ik vind inderdaad dat ik dit nog vrij genuanceerd verwoord heb XD technisch gezien ben ik voorstander van een eiland waar niks groeit waar dit soort mensen heengestuurd kunnen worden, maar helaas
hahaha oke, no hard feelings thx voor je uitleg
edit: ik heb gelukkig nog nooit te maken gehad met het strafrecht, vandaar mijn misschien domme opmerking hahaha. Ik vind het en het verloop ervan wel heel interessant!
Hahahahahaha eens
Nee ze hebben alles gecheckt en konden echt helemaal niks vinden (behalve ietwat verhoogde infectiewaarden kwam het bloedonderzoek goed terug, reflexen waren goed etc.). Zijn inmiddels al een paar keer heen en weer geweest omdat het niet ok voelt. Naar he om dat mee te maken
Maar dan klopt de reden die opgegeven wordt toch niet?
Series zijn niet echt.
Er zullen vast advocaten zijn die enkel voor hun carrière gaan en daardoor te ver gaan, want in iedere beroepsgroep heb je boeven.
De strafrechtadvocaat zorgt er voor dat een verdachte een eerlijk proces krijgt. Een van de beginselen daarvan is dat je in het strafrecht niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Als er feiten zijn die voor strafvermindering kunnen zorgen dan zal de advocaat die zeker gebruiken, want volgens de wet ‘verdient’ iemand in dat geval een minder zware straf.
Ik snap dat dat in dit soort zaken moeilijk voor te stellen is omdat wat volgens de wet de juiste straf is is en wat volgens ‘de mensen’ de juiste straf is mijlenver uit elkaar ligt in dit soort gevallen maar het gaat erom dat iemand wordt gestraft op de wijze die de wet voorschrijft.
Of die wettelijke straffen dan te laag zijn is weer een hele andere discussie waar ik me niet aan ga branden want daar heb ik dan weer 0 verstand van.
Even een vraag, beetje juridisch, misschien weet jij het @Flamoes (sorry als je liever niet getagt wilt worden haha)
Maar als een tandarts naar een andere praktijk gaat en er in het contract dat wordt ontbonden staat dat er eigenlijk geen patiënten meegenomen mogen worden voor een X periode. Kan/mag dat überhaupt? Want ik bepaal als patiënt toch nog altijd lekker ZELF naar welke tandarts ik wil gaan?!