Ik ben echt verpest door dit forum. Gisteren haalde m’n stagebegeleidster wijn die ik had aangeraden en wilde ik al sturen goedzo meid. Maar ik dacht die denkt dat ik een of andere idioot ben. Nu houdt mijn moeder een rant over hoe goed ze is geworden in sparen en ik had al getypt goedzo meid maar gaat echt te ver.
Bij mij niet hoor, ik heb volgens mijn horloge gemiddeld 1x per nacht 3-10 minuten ‘awake time’, daar merk ik zelf het grootste deel van de tijd niks van.
Waarvan word je wakker? Of wat houdt je wakker als je wakker wordt?
Ik denk dat dit vrij normaal is, tenzij je echt elke keer helemaal wakker bent voor langere tijd?
De slaapcyclus van volwassenen is ongeveer 90 minuten, dan ga je weer naar ontwaken of lichte slaap denk ik. Dus meerdere pieken en dalen elke nacht is normaal
Who is cutting the onions??? Kinderen zijn zo oprecht, heel lief
Ik voel me echt slecht, hoe hard ik ook mijn best doe, ik slaap gewoon niet voor 00:00. En elke ochtend ben ik kapot… kut
Ik ben aan het zoeken naar een vakantie. Maar eigenlijk moet ik het geld in het huis stoppen. Al is even weg en genieten ook belangrijk.
Echt wakker zijn (bewust) is natuurlijk wel super vervelend! Kan ook te maken hebben met stress
Mijn moeder had aarbeien voor me gesneden maar ik ben ze vergeten en heel mijn dag is nu gewoon verpest, ben er zo chagrijnig om
Zit vandaag alleen op kantoor en heb weinig te doen pfff verveel me nu al Kan ik niet gewoon stiekem naar huis haha. Iemand nog tips?
weet jij toevallig of het nadelige gevolgen heeft?
Ik begreep omdat het een hormoon is het niet zo goed is om dat te nemen
Het forum!
Ik ben zo blij dat de medicijnen werken de uitslag is al veeeel minder. Moet ook wel want zondag zie ik mijn date weer en dan moet het wel weg zijn hehe
Ik zit op kantoor met m’n eigen laptop. Zegt m’n collega: “Zit je nou gewoon RuPaul’s Drag Race te kijken?!”
Ja.
Dat zit ik zeker.
Heel herkenbaar, heb ik ook vaak. Heb melatoninepilletjes van Sleepzz geloof ik, maar die werken voor mij niet goed. Het doet óf niks óf te veel. Als ik er te veel neem, val ik wel in slaap maar dan slaap ik heel onrustig met hele enge nachtmerries en vaak slaapverlamming. Er zit niks tussenin, dus ik neem ze liever niet meer.
Als het door stress komt, kun je beter een ontspanningsoefening doen.
Melatonine is geen slaapmiddel, maar een slaaphormoon dat je alleen het gevoel geeft dat het bedtijd is.
Als je het wel gaat nemen, die van Sleeps of Kruidvat eigen merk zijn prima. En neem een zo laag mogelijke dosis. 0,2 of 0,3 mg is meestal genoeg (dat zijn 2 of 3 van die minipilletjes). Meer werkt alleen maar averechts en verstoort je eigen aanmaak van melatonine, dus zeker geen hele mg gaan nemen.
Hier een interessante uitzending van Radar over melatonine, waarin alles goed uitgelegd.
Misschien kan melatonine wel helpen hoor, dat het je net het duwtje geeft dat je nodig hebt. Ik word er meestal lekker slaperig door, maar als ik heel gestresst of onrustig ben, komt dat slaperige niet. Dus het is geen wondermiddel. Maar het helpt mij wel om op tijd in slaap te vallen als ik vroeg op moet.
Voor mij was het ook al een zware nacht… Zo geen zin om te werken in deze vermoeidheid. Sterkte iedereen
Ik word ook vaak wakker 's nachts. Minimaal 2x keer dat ik bewust wakker ben. Ben er ondertussen aan gewend dus draai me om en val meestal dan wel weer in slaap.
Maar bijna weekend, dan ga ik proberen wat slaap in te halen.