Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Ja ik eet ook veel augurk, echt lekker! Bij mijn oma kregen we vaak een kaal broodje met een grote augurk, smaakte wel maar heb dat nog nooit ergens anders gezien haha.

Hahaha ik dacht even dat je sperziebonen op je gezicht had

21 likes

Hahahaha ik ook

1 like

Ik was een keer verantwoordelijk voor het dessert bij het kerstdiner, toen zag ik deze in de vriezer liggen bij de supermarkt, maar no clue waar ze voor dienden…:see_no_evil:

Vond ze er zo feestelijk uit zien…
Mijn moeder ging helemaal stuk haha.

18 likes

Dit was/is dus ook iets Nederlands. Een halve sinaasappel met pepermunt in een zakdoek om aan te likken tijdens de avondvierdaagse. Volgens mij is dit ooit al eens ter sprake gekomen ergens op het forum. Ik had er toen nog nooit van gehoord. Zat er ineens aan te denken.

Is dit lekker?

PICT0220

10 likes

Ik stel me voor dat het net zo smaakt als een slok sinaasappelsap wanneer je net je tanden hebt gepoetst, dus ik kan me Ʃcht niet voorstellen dat het lekker is :confounded:

26 likes

Precies dat! :joy:

1 like

Omg ja. Ik heb heel wat van die dingen weg gelikt. Aub wat goor eigenlijk. Hele tijd je eigen speeksel oplikken in combi met pepermunt en sinas. Enfin, ik vond het toen lekker.

5 likes

Nog nooit van gehoord. Als opfrisser, ipv met eten sjouwen, in je rugzak? Fascinerend

1 like

Lekker ook zo’n zeiknatte zakdoek :sweat_smile:

1 like

Zoals alles in Nederland is het tegelijkertijd totaal onlogisch als toch ook efficiƫnt en praktisch.

Het is ranzig maar toch blijf je eraan likken en weet niemand waar het vandaan komt, maar toch is het wijdverspreid en had elke klas wel iemand die jaarlijks aan een zakdoek stond te zuigen.

Ben echt een patriot als ik dit soort dingen zie.
:netherlands: :netherlands: :netherlands: :netherlands: :netherlands:

9 likes

Volgens mij tijdens vierdaagse lopen toch?

2 likes

Of van die toverballen of dropballen tijdens de avondvierdaagse

1 like

Haha ja halverwege de route toverde ik dit altijd tevoorschijn. Het was hier in het midden van het land in ieder geval echt een ding!

1 like

@Croky en @Trenchcoat, ondanks dat ik trotse bezitter ben van het A4D lintje, heb ik dit fenomeen (Rotterdam jaren 90) nooit mogen aanschouwen en ik betreur dit!

2 likes

Ik ook niet hoor, ben Rotterdams! Heb nog nooit een 4D gelopen zelfs. Maar heb dit weleens gelezen hier op het forum, dacht ik.

1 like

Het is nooit te laat om nieuwe dingen uit te proberen :joy:!

2 likes

Volgens mij hadden wij dit met citroen maar nu ga ik twijfelen

2 likes

Ik woon in noord-holland en kende dit niet(maar op mijn basisschool waren veel ouders ook niet zo bekend met de nederlandse cultuur), maar mijn zusje zit nu op een andere basisschool en daar doen ze het wel!

Bij ons was het ook met citroen. Ik vond het ook heerlijk!

3 likes