Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Ja klopt! Toen mijn oma in de terminale fase belandde en weinig eetlust had, heeft mijn moeder ook bouwsteentjes gekocht zodat ze toch wat binnen kreeg. Echt top dat ze er zijn!

Mijn oma noemde dit altijd ‘snotsla’… dat maakte het er niet per se beter op :joy:

1 like

Vroeger at ik dit vaak bij de opa en oma van een vriendinnetje. Het is echt lekker😂

59 likes

De Nederlandse bruschetta!

9 likes

je vindt niet zo gauw zoveel eiwitten in voeding vooral ook als je misselijk bent is dit best een uitkomst. Ik moet door ziekte ook heel veel eiwitten eten en met gewoon eten lukt dat me niet altijd.

Mijn moeder maakte dit vroeger wel eens voor ons maar dan met een gesnipperd uitje en mayonaise :sweat_smile:

1 like

Ik at dit vroeger ook weleens Haha. Of een boterham met een plak ontbijtkoek erop

3 likes

Hahaha nee, ik ben niet guuzzz. Dit was bij een van die grote meetings in een park (Lepelenburg?) in Utrecht

1 like

Ik heb dit vorige week nog gegeten, superlekker!

Ja snap ik, ken dit alleen vanuit m’n moeders situatie die er juist misselijk van werd en verbaasde mij toen echt over dit product. Maar ik lees hier dat mensen er juist enthousiast over zijn. Vandaar.

Ja brood met speculaasjes! Kregen we altijd bij mijn oma :yum:

We kregen ook vaak een boterham met een augurk, maar dat heb ik verder nergens anders gezien, dus zal wel iets van mijn oma zelf zijn haha.

1 like

Met de intellectueel?

1 like

Ik eet regelmatig een boterham met kaas en augurk, zo lekker

4 likes

Dit at ik ook altijd maar wel op wit brood. Of ipv speculaas schuddebuikjes

Tijdens het kijken van de sinterklaasintocht laatst heb ik hier m’n eigen variant op gemaakt: boterham met boter en kruidnoten :yum:

1 like

Hahahahaha ik was ook bij die meeting en herinner mij die brownies volgens mij nog wel. Kleine troost, ik had pannenkoeken mee en die kwamen ook uit een pakje. :sweat_smile:

4 likes

Maar dit zijn wel lekkere kant en klare pannenkoeken.
Als kind ooit een keer kant en klare gegeten en die waren zo klef, zoet en doordrenkt van vanille aroma dat ik het snel afgeleerd heb.
Vorig jaar deze geprobeerd en zijn echt top, natuurlijk niet zo lekker als vers gemaakt, maar voor wat het is helemaal prima.

Ik ook! Augurken zijn life :two_hearts:

1 like

Ik heb best wel goede herinneringen aan die bouwsteentjes :blush:
In maart zijn mijn vader en ik besmet geraakt door het corona virus. In 2 wkn meer dan 7 kg afgevallen en we kregen deze bouwsteentjes van de vrouw van mijn broer (verpleegster).
We vonden ze zó zoet en smerig dat we elkaar telkens foto’s stuurden of met video bellen elkaar stimuleerden om die bouwsteentjes te eten. Dat was zó gezellig tijdens het ziek zijn

83 likes

Weet ik eigenlijk niet meer? Of dat die keer was. Ik was al naar huis toen de intellectueel gespot werd volgens mij (en 's avonds sowieso)