Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

dit topic is voor alle culinaire hoogte- en dieptepunten uit de nederlandse keuken. van borreltijd met bittergarnituur tot worst-kaas scenarios op een kringverjaardag

Schermafbeelding 2020-11-17 om 22.37.16
ook voor snackstadions

wat is jouw lievelings (gore) nederlandse hap?

52 likes
6 likes

Gaaadvrdm

Zilveruitje met augurk en kaasie. Geef maar door aan tante Ria, Annie!
image

32 likes

Bittergarnituur is heerlijk maar ouderwets kaasjes en worst kan ik op zijn tijd (2x per jaar ofzo) ook waarderen

6 likes

Cervelaatworst als trompet gevouwen en dan gevuld met selleriesalade…

8 likes

Dit is nu al mn favoriete topic :joy:

Wij aten thuis altijd standaard iedere maandag stamppot bruine bonen. In het Gronings stamppot stopvaarve (stopverf) mét een speklap of verse worst erbij :nauseated_face:

En deze lekkere rolletjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken op de kring verjaardag bij tante Janny

10 likes

607eb9aa3831bbbc0dccf65c6e486b60
Lekker vreps

77 likes

Lekker vrep, lekker tastic.

Hou nu al van dit topic

8 likes

oh ja vreps. die had je ook echt op iedere verjaardag 10 jaar geleden :joy:

vergeet ook de prikkertjes-egel niet! de traktatie voor de stoere boy of girl in de 90’s
prikegel-kop

37 likes

Liever Kips

afbeelding

Dan gewone leverworst :partying_face:

16 likes

1361615318-1

Bleekselderij bootjes met roomkaas. Haatte dit vroeger echt, likte alleen de roomkaas er uit. Nu heb ik d’r zin in

6 likes

Kijk niet verder luitjes

Mijn favo vandaag was de ‘frikandel speciaal met patat’ burrito.

5 likes

Worst in bladerdeeg. Een vriendin op de basisschool maakte dit altijd voor kerst op school enzo haha. Jaren niet meer gehad.

51 likes

Hahahah gatverdamme, die kaas frikandel op die pagina :nauseated_face:

jaaa pigs in a blanket :heart_eyes:

dit ga ik binnenkort eens proberen met vega knakworst

3 likes

Jaaa dat is een goede inderdaad, met vega knakworst!

1 like

Ik weet wel waar ik mijn inspiratie voor hapjes vandaan ga halen met kerst en alle andere gelegenheden die eraan komen.

Vroeger vond ik het altijd raar als er bij verjaardagen worst, kaas en zilverui op tafel werd gezet (kom uit een Aziatische familie). Maar vind dat zo lekker dat zoiets bij ons ook voortaan ook op tafel staat als we met de familie zijn.

5 likes

Ik ben eigenlijk verzot op rollertjes dure ham met asperges maar ja, vegetarische ham is ontzettend smerig.

1 like

Fijne leverworst met twee druppels mayonaise en een beetje paprikapoeder om het af te toppen. Ook heerlijk nostalgisch tijdens de kringverjaardag. En natuurlijk een runderrookvlees - eirolletje

1 like

Dit is zo lekker! Vooral door een beetje mosterd aan de binnenkant mee te bakken