Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Arretjescake heb ik nog niet voorbij zien komen!

33 likes

Zó lekker :heart_eyes:

Nee, het is echt lekker! (ik ga wel af op mijn herinnering van 20 jaar geleden), maar dat sappige van de sinaasappel met het frisse van de munt is heel lekker en verfrissend. Dat was wel echt mijn favoriete snack tijdens de avondvierdaagse.
Zou het nu eigenlijk nog wel eens willen maken.

Overigens had je ook een tijdje zo’n Pickwick groene thee met sinaasappel en munt (of nog?).

Is dit typisch hollands? Ik heb dit nog nooit gezien!

Volgens mij Gronings. Had er ook nooit van gehoord tot ik er kwam wonen.

Ik kom zelf uit Overijssel en woon nu in Drenthe waar het ook bekend is. Misschien iets van het Oosten dan?

1 like

Denk verschillende gebieden, want hier in west-brabant kennen we het ook. Althans ik heb het meerdere keren gegeten en zelf gemaakt.

Ik ken het uit Limburg, heeft m’n oma me leren maken (niet dat het nou zo moeilijk is, maar toch <3)

4 likes

Ik heb het ook voor het eerst gegeten in Limburg. Het is zó machtig

Ja ik ken het van een collega, ze maakte het altijd voor haar verjaardag (Rotterdam)

Ik zou dit best wel een keer willen doen maar dan wel ver weg van FF omdat ik het hier hooguit met een vuurkorf kan realiseren. :yum:

1 like

Pletskeskook heet het in Limburg! Alleen is het dan vaak met koffie ipv cacao

Wat zijn de verhoudingen dan precies? Of vervang je cacaopoeder een op een met gemalen koffie?

1 like

Oef! Dat durf ik niet te zeggen haha. Laatste keer dat ik het gemaakt heb was op de middelbare school (de context weet ik dan ook niet meer haha, wel dat het lekker was). Maar op internet is vast een recept te vinden

Edit: in ieder geval heb je ook koude koffie nodig geloof ik, en oploskoffie ook nog als ik het me goed herinner

1 like

Oh ik had ook ff gelijk kunnen googlen dan had ik gezien dat dit een kaakjes taart is! Dat ken ik, is super lekker. Bedankt voor je antwoord :slight_smile:

1 like

Plekskeskook vind ik wel echt iets anders, dat vond ik als kind minder lekker. En arretjescake heeft geen plekskes :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik stikte bijna in mijn druif door deze omschrijving hahahah :joy:

Haha doet mijn dochter ook altijd.
Met wat salami erbij

1 like

Met deze shit er op. Geniaal smerig.

41

17 likes

Dit is echt iets wat ik voor m’n gevoel al 20 jaar in de schappen zie staan en t wil proberen maar nog nooit gedaan heb, is het gewoon pizza saus?