Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Aaaaahhh die bovenste, ik voel meteen een jeugdtrauma opkomen :o_o:

1 like

Ik heb echt honger nu.
Cervelaatworst met augurk :drooling_face:
Of met boterhamworst

Gevulde eitjes idd! En kaas met zilveruitje :ok_hand:t2:
Gehaktballetjes in satesaus
Carpaccio of zalm wraps.

IWANTITNOWWWW :crazy_face::grimacing:

10 likes

Kennen jullie gebakken balkenbrij op brood? Als kind vond ik dit zo super lekker, die 2x per jaar dat ik het at.

5 likes

Ik dacht al de hele dag dat dit topic het Worst case scenario (Engelse uitspraak) topic heette. Is misschien ook wel het geval in veel van de al genoemde snackjes

4 likes

Haha wow zie het, dit geeft wel aan dat ik het topic vaak reload :grimacing: #realizingstuff

2 likes


Ik snap nog steeds niet waarom dit bestaat, is net zaagsel.

49 likes

Ik ben benieuwd welke snacks er in de jaren 70/80/90 in België werden gegeten. Vergelijkbare dingen?

1 like

Niet echt jaren 70/80/90, maar mijn vriend z’n tante die behoorlijk in die tijd is blijven hangen, serveert elke zondagmiddag scampi’s met cocktailsaus. Of rauwe bloemkool en worteltjes met cocktailsaus. Eigenlijk gewoon alles met cocktailsaus.

image

Oh en deze natuurlijk:

image

22 likes

Dit topic :partying_face:

Nee dan dit: dit neiging om overal een stuk ‘exotisch’ fruit om te leggen: ananas op een worstje of een druif op een blokje kaas. Huuuu.
En! Het stokje mét vlaggetje!

14 likes

Of dit overheerlijke hapje:

(Dat ik eerlijk gezegd nog nooit op heb, terwijl ik echt alles eet. Valt het mee?)

@1207 Haha, herkenbaar! Mijn Vlaamse schoonouders serveren ook vaak groenten (incl. bloemkool) met cocktailsaus als snack.

8 likes

Vreselijk! En toch knaagt het altijd wel lekker weg :joy:
Oja dit vond ik in mijn familie altijd zo raar. De schaal met hapjes ging dan rond (ik vond nooit wat lekker want er lag altijd iets met stinkkaas bij :nauseated_face: dus ik had de hele dag honger) en dan verdween ie weer naar de bijkeuken voor “de volgende ronde” :’)

Oja, dit had mijn oma ook standaard bij iedere kringverjaardag. Als kind vond ik het zaaaaaalig hahaha!

24 likes

Bolletje heeft dus dit:

en ik vind die echt super lekker :joy:. Zit meer zout op en de binnenkant smaakt naar saté/pinda :drooling_face:

14 likes

Mijn vriend kwam onlangs aanzetten met kaas grillworst, en ik dacht echt gadverredamme ga weg met je gore worst, maar dit is echt een van de lekkerste vies gore dingen ooit!! 10/10 would recommend. (Vooral van een goede slager)

53 likes

Kom alvast in de kerstsferen met knakworst
afbeelding


Snap echt niet wie de combi knakworst druif ooit verzonnen heeft.

30 likes

Mijn moeder bakte op woensdagmiddag vaak een plak bloedworst voor bij de lunch. Dat aten we dan gewoon zo, met wat zout, op. Ik vond het altijd vies en lekker tegelijk.

4 likes

Dit is zoo lekker met cocktailsaus!

2 likes

Is toch niks mis mee? Vind dat er altijd best wel wordt neergekeken op Nederlandse snacks, maar veel dingen zijn gewoon wel lekker.

17 likes

Ik ken het niet maar ziet er ook echt totaal niet lekker uit. Maar ik hou ook niet van leverworst :grimacing:

@Jellyshoes ohh ja mijn oma had dit ook altijd. Vruchtjes. Heerlijk! :heart_eyes:

2 likes

Ik heb dat dus ooit bij een vriendin gegeten had haar moeder gemaakt. Ik had het nog nooit eerder gegeten en heb toen geprobeerd maar is niet te eten echt idd net stopverf nou heb ik alleen verteld dat ik het echt niet lekker vond ben later naar de snackbar gegaan voor een patatje.

1 like

Wat zijn die pitjes/spikkels op de worst?