Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Volgens mij iets van vet… Ik weet het niet precies meer, haha. Die vond ik wel altijd het minst lekker.

Bah klinkt niet echt smakelijk

Hahah zo leuk dit topic! Ik heb jarenlang in een keurslagerij gewerkt en heb echt duizenden hapjesschalen gemaakt. Kaas-worst-augurk-amsterdams uitje prikkertjes aka torentjes, augurk in boterhamworst, kipkerriesalade in kipfilet, ham met monchou, rookvlees met gekookt eitje, gevulde eieren, the whole shabang. Heerlijk.

En natuurlijk maakten we bij de barbecueschalen ook van die fancy opgemaakte slaatjes. En de vlees-Sarahs en Abrahams heb ik ook nooit begrepen. Ze werden oprecht veel besteld :joy:

OH en inderdaad kaasgrillworst van de slager is echt de shit. Vooral als het net uit de oven komt :drooling_face:

5 likes

Nee, het is volgens mij ook eigenlijk echt niet lekker. Ik eet het nu ook nooit meer, het spreekt me ook totaaaal niet aan om te gaan eten maar vroeger was het kennelijk normaal voor ons, haha.

Haha Laf dit topiccccc!

Ik weet nog dat ik op de basisschool zat en een keer bleef slapen bij mijn beste vriendin. Ik zag gedurende de dag asperges gewikkeld in ham in de koelkast liggen en dacht echt wtf is dit (ben zelf van niet NLse komaf). Dus ben toen midden in de nacht opgestaan om “iets te gaan drinken” en had er toen 1tje opgegeten hahaha. Vond het niet perse lekker van wat ik me herinner.

image

PS: Nog even over de slaatjes discussie. Een russische salade is echt niet te vergelijken qua smaak met zo een koude schotel salade. Die van Mascha zag er maybe niet zo smakelijk uit maar ze zijn, mits goed gemaakt a la mijn mutti, echt goddelijk.

26 likes

Ik ga altijd wel goed op plakjes worst enz op verjaardagen haha. #durfoptebiechten

6 likes

Omg ik snap ook echt nu pas de topic titel :exploding_head:
#jaikschaammediep :joy::joy:

3 likes

Op scouting was het ooit de opdracht om iets met deze smerige zooi te doen, ik ga er nu nog bijna over mij nek van nu ik eraan terugdenk.

3 likes

Monchourolletjes zijn mijn favoriet. :star_struck:

4 likes

Ja dat vind ik wel smerig of als dat kind met die handjes in de chips ofzo gaat. :face_vomiting:

1 like

Hahah inderdaad, gelijk geen trek meer :upside_down_face:

2 likes

Maar ligt dat niet gewoon eraan of je een huisgemaakte Russische/huzarensalade/koude schotel salade hebt of zo’n kant- en klare pot uit de supermarkt? Want voor zover ik kan zien verschilt die salade van Mascha qua ingrediënten niet met een huzarensalade/koude schotel salade.

1 like

Gatverdamme dit is zo lekker allemaal.
Ga binnenkort de vega opties eens verkennen in de supermarkt

Mensen die hier vies van zijn: wat serveren jullie op verjaardagen of wat ben je vanuit je jeugd gewend te krijgen?

2 likes

En dat na een uur de worst zo verkleurd en iemand hem dan vastpakt en denkt onee toch maar niet en teruglegt :nauseated_face:

2 likes

Over de kant en klare praat ik nieteens haha! En ook is het het lekkerste om zo min mogelijk producten te gebruiken uit pot zoals mascha.

Het lijkt natuurlijk wel een beetje op elkaar maar zie bij de NL variant toch vaak rundvlees en dat het best wel een puree is ipv kleine blokjes zoals in de russische/Olivier en slasaus zie ik ook veel bij NL (komt volgens mij de zurige smaak ook vanaf).

Ik heb iig zelf nog nooit een Nlse gehad die maar enigszins lijkt op de Russische variant qua smaak. lijkt.

@Suikerklontje hahaha ja met zo een krokant/hard randje eraan :confused:

2 likes

Nu echt zin om een Hollandse snackplank te maken joh

4 likes

Een verjaardag is pas echt compleet als er bitterballen en mini frikandellen enz op tafel komen.

Ik vergeet nooit meer dat ik op een verjaardag was waar iedereen 1 mini snack kon krijgen want er was niet meer. :rofl: :cry: (Het was niet alsof we met een hele grote groep waren, dat viel wel mee)

13 likes

Hahaha dat is wel skeer ja. Doe dan geen bittergarnituur xD

1 like

Dat was echt zo’n teleurstelling.

Dit sowieso!
Ik heb wel eens op mijn werk (horeca) met schalen hapjes gelopen die gratis uitgedeeld werden. Raakte de kaas en worst amper kwijt en met de bitterballen zodra ik de zaal in kwam zeiden mensen ‘ehh wij staan daar met een groepje, kom je zo ook bij ons langs?’

7 likes