Gelukkig is dit de traktatie waar iedereen altijd het meest enthousiast over is hahaha
Deze heerlijke haring bieten salade kwam ik op facebook tegen: FB_IMG_1610811452502|500x500
Edit: Hoe zorg ik er voor dat de foto wordt getoond ipv een link om te downloaden?
GADVER
In diezelfde categorie; Rolmops van Sea You
Ja. I “sea you” een misdaad tegen de mensheid plegen.
Edit: het woord Rolmops alleen al
Vind dit echt walgelijk om te zien ook. Vind het altijd lijken alsof er een slang in zit.
Ohh dit is echt iets waar ik 1x per jaar super veel zin in heb en er eentje op eet. En dan ben ik er weer he-le-maal klaar mee
De classic paarse Lays uitdeelzak. Memories. Dat waren de goede, als iemand er een had met alleen maar naturel/paprika was dat toch jammer
Ew. En dat terwijl ik een haringkje op zijn tijd echt heerlijk vind haha, mijn oudtante at dat ook altijd, iedere dag een haringkje met een donker biertje erbij
Echt zin in haring nu. Combi met biet vind ik ook lekker
Een beetje off topic maar ik heb denk ik nog nooit haring gegeten (Belg hier, misschien daarom?) maar het interesseert me wel. Is het zout? Zuur? Taai? Zacht? Zitten er nog graten in?
Verkoopt de AH een ‘toegankelijke’ haring voor deze beginner?
Haha de AH verkoopt wel haring ja. Je kan zo’n bakje kopen met 2 haringen erin met wat gesneden uitjes erbij. Rolmops is ingelegde haring en dus zurig dacht ik (nog nooit op), gewone haring (met uitjes) smaakt eh ja… naar zoutige vis haha, zitten nog wel kleine graatjes in meestal maar die zijn heel zacht. Als je het echt Oudhollandse stylo wil doen moet je hem bij de staart pakken, boven je mond houden en happen.
Ik als Hollander vind ze met uitjes echt niet te vreten dus als je dat ook ervaart, laat je niet weerhouden en vervang het door augurk!
Deze haring was ook altijd top:
Zo’n blikje haring in tomatensaus op een kleffe witte boterham. Echt smullen man haha
Haring op een broodje (wit zacht bolletje) met uitjes en augurk lust ik wel maar ik zou niet zo een hele haring weg happen zonder brood. De hele fijne graatjes die erin zitten proef je niet. Het smaakt idd zoutig en de structuur is zo’n beetje als sashimi. Zou het de Hollandse versie van sashimi noemen
Edit: sorry was voor jigglypuff bedoeld
Mocht je ooit nog eens goede sardientjes uit blik willen! In Portugal zijn ze zo goed in het inblikken van vis. Wij eten dit toch wel 1 a 2 keer per maand. Op geroosterd brood
Omg
Ik wist niet dat dit een biecht was? NO SHAME IN MY HARING GAME
Nederlander hier, heb nog nooit haring op. Vond het stinken en inmiddels eet ik vegetarisch dus ga ik het ook nooit meer eten.
Iedereen in mijn klas was altijd blij als ik trakteerde, want vanaf groep 5 ofzo trakteerde ik op partysnacks (niet van Mora maar de Aldi variant ). Die deed m’n moeder dan thuis in de frituurpan en kwam ze langsbrengen haha. Bijna iedereen bij ons trakteerde op mini Kitkat en Mars enzo, dus leuke afwisseling.
Ik hoor nu altijd van vriendinnen met kindjes dat het tegenwoordig alleen nog maar gezond mag. Saai hoor. Hoe teleurgesteld was je wel niet als je een mandarijn kreeg?
Ik dacht even dat je kwam vertellen dat je op haring trakteerde, omdat het al een tijdje over haring ging