Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Die van Westland is lekker! Zit ook al een lepeltje in, zo handig.

1 like

Dat is echt vet lekker met stroop

1 like

Ik denk hier ook vaak aan. We hebben zoveel gedaan om allemaal kruiden te jatten. En het enige wat we gebruiken is zout en peper. De rest was gewoon hebben om het hebben.

13 likes

En niet te vergeten: nootmuskaat.
Voor over de tot moes gekookte bloemkool en sperziebonen.

Ik ben in meerdere verzorgingshuizen geweest waar op alle tafeltjes in de eetzaal een rekje stond met de essentials: peper, zout, nootmuskaat en een flesje Maggi.

En de kok van het verzorgingshuis probeerde ook het eten een beetje te moderniseren door te roerbakken enzo. Waarop alle bewoners klaagden dat de groenten zo hard waren :joy:

17 likes

Niet als je naar de ‘oude’ Nederlandse keuken kijkt! Dan kookten we wel een stuk ‘avontuurlijker’. Maar goed ik vind best veel dingen ook wel zo z’n charme hebben en gewoon lekker? En juist die gekke mengelmoes recepten vind ik ook wel leuk. Dat is ook juist wel weer koken, beetje van dit beetje van dat en dan is het gewoon iets nieuws. Of nou ja nieuw, aangepast naar de heersende smaak. Zoals dat cola ergens anders ook totaal anders smaakt.

Edit: misschien kijken we qua keuken ook wel meer op de Poolse/Russische etc. En dat is ook wel logisch omdat de aanwezige producten ook meer daar op lijken? Maar dit is een hersenspinsel hoor.

4 likes

Hahaha zo herkenbaar dit bij mijn oma! Die gebruikt bami groenten en ketchup en dat heet dan spaghetti
 :joy: of ze cremeert de speklappen zo erg dat je iemand z’n hersens ermee kunt inslaan. Mijn opa smulde ervan dus ze nam toch geen feedback aan :joy::rofl:

Oja, mijn opa en oma zijn dus die personen die zure zult kopen :nauseated_face:

3 likes

In de categorie guilty pleasures wil ik ook graag bloedworst promoten haha. Dit kan zo in het opbiecht topic, maar ik heb in Noorwegen op een festival drie dagen lang bloedworst gegeten voor het ontbijt. Opgewarmd boven het kampvuur. afbeelding

Sindsdien helemaal verslaafd aan. Al mag ik het nu maar 1 keer per jaar eten. Het kan echt niet gezond zijn.

7 likes

Dit lijkt me zo goor :nauseated_face:

1 like

Dat dacht ik ook! De ingrediënten klinken ook gewoon niet lekker. Alleen opgewarmd :grimacing: heeeel erg lekker.

1 like

ja ik zit met echt al tijden af te vragen wanneer hier de omslag in gaat komen, of is het gewoon zodra je in een verzorginstehuis zit zo dat je van doorgekookte spruiten, draadjesvlees en dubbelvla gaat houden?

5 likes

Ik denk als de generatie van onze ouders in het verpleeghuis gaat wonen, dat er wel een gedeeltelijke omslag gaat zijn. Want dat is toch de generatie die al iets gevarieerder ging eten dan alleen geprakte AVG.

Er zijn wel ook ouderen met slik problemen en kauw problemen, waarvoor een prak AGV heel handig is. Maar ja je kan alles met de staafmixer tot een prutje maken (daar wordt het niet beter van).

Er is ook een verzorgingshuis speciaal voor vegetariërs: https://www.felixoord.nl/
Daar wil ik wel heen als het ooit zover is hahaha.
Tenzij ik dement ben en ik niet meer weet dat ik vegetarisch wil eten.

4 likes

Oh ja dit is lekker!

2 likes

Jaaa of baklever :drooling_face:

2 likes

Ik vond van die smac in plakken opbakken in de pan ook erg lekker. Als we het dan toch over quilty pleasure hebben, haha.

4 likes

Toen aten ze opeens macaroni en dat was ‘exotisch’.

5 likes

Is ook wel iets uit deze regio toch?

Ik ben er iig mee opgegroeid hier in Twente, zo lekker :drooling_face:

2 likes

Omg dat ziet er ook lekker uit! Maar een keer halen als ik in Drenthe of Twenthe ben haha. Love raar eten.

1 like

Hahaha ja volgens mij wel! Ook echt een winterdingetje, in de zomer zie ik 't eigenlijk nooit in de supermarkt.

Ik vind dit dus echt super ranzig. Alleen al door de naam
Maar ik houd sws niet van vlees waar nog “bloed” in zit of uit komt lopen. Brrrr. Alles goed doorbakken graag!

Dat valt bij ons heel erg mee! Ik bestel vaak het eten voor onze afdeling en hoewel er idd bijna altijd één optie agv is zijn er ook echt andere dingen. En de groenten zijn niet doodgekookt! Vind dat wij vaak heel lekker eten hebben, maar helaas weinig vega(n).