Zal ik een schoonmaakster ‘nemen’?

Ik vind m’n schoonmaakster (2 uur per 2 weken, 14 euro per uur) echt mijn best uitgegeven geld. Ze doet in die 2 uur: stofzuigen, stoffen, badkamer, wc en kijkt dan wat nodig is/hoeveel tijd ze nog heeft. De ene keer de keuken (maar die houd ik meestal zelf heel schoon, want ik kook niet zo vaak, oeps), de andere keer de ramen. Een paar keer per jaar werkt ze een uur langer voor een grote klus zoals alle luxaflex schoonmaken. Ik vond het eerst ook lui van mezelf, maar ik werk fulltime en ben alleen, ik wil gewoon niet in m’n weekend een halve dag poetsen, zonde van mijn kostbare vrije tijd! Oh en zij is heel blij met de centjes: ik ben heel netjes en voor haar is dit een simpele schoonmaakklus erbij. Iedereen blij?

Dat is wel ruim hoor. Ik heb 2 uur per 2 weken, zie mijn vorige bericht. Paar keer per jaar een uur extra. Ik woon wel alleen. Appartement van 80m2 en 2 slaapkamers.

2 likes

Hoe bedoel je 4 uur 2 weken?

Dat er maar elke 2 weken iemand komt en niet elke week. En dan 4u (maar ik leid al af uit verschillende berichten dat dat te ruim gemeten is :blush: )

Zeker doen! Krijg je geen spijt van

Ik heb mezelf voor mijn eerste promotie een schoonmaakster cadeau gegeven en het is serieus best money ever spent! Inmiddels ben ik 14 jaar verder en heb ik er meerdere ‘versleten’, want ik vind het wel echt een nachtmerrie om iemand te vinden die 1) echt goed schoonmaakt maar 2) dat ook over langere periodes blijft doen. De meeste beginnen veelbelovend maar na een paar maanden worden ze dan makkelijker en ik heb er echt een hekel aan om dan elke keer te moeten klagen.

Ik heb nu de laatste keer iemand gevonden via helpling.nl Daar kun je een schoonmaker eenmalig proberen. Bevalt het dan maak je een vervolgafspraak (of je regelt het verder onderhands met hem/haar, dan houden zij er meer aan over) of je boekt een andere, net zo lang tot je tevreden bent. Je kunt selecteren op uurtarief, werkzaamheden die gedaan moeten worden etc. Ik vond het een fijnere manier dan bijv via Marktplaats en via-via is hier wel echt lastig (stad, veel gezinnen die iemand zoeken)

2 likes

Er zijn op diezelfde campus genoeg schoonmaaksters actief! Zou daar even rondvragen.

1 like

Ja daar heb je zeker gelijk in!
Nu in België betaal je maar €9 per uur (na belastingaftrek €6,70 per uur) dus financieel is het best aantrekkelijk!

Ik heb het zelf ook nog niet gedaan vanwege de kosten @mee-eter
Zou graag iemand contant betalen maar ja kan niemand vinden

Als je via Helpling iemand eenmalig laat komen om uit te proberen en die bevalt, kun je het daarna onderling met die persoon regelen.

Wij hebben via Helpling nu iemand maar spreken gewoon zelf met hem af en betalen 15 euro per uur. Misschien het overwegen waard, mits die persoon dat ook wil natuurlijk

1 like

Komt omdat die persoon er nog belasting over moet betalen en dan ook maar een euro of 10 netto overhoudt. Of je moet iemand handjecontantje betalen, dan kun je beter iemand zoeken via marktplaats/briefje in de supermarkt/of eerst via zo’n site en dan onderling afstemmen.

1 like

Als je als zzp’er €15 netto wil overhouden moet je bijna €50 factureren, omdat je ook verzekeringen, pensioenen, belastingen, etc etc moet betalen.
Het klinkt veel om te moeten betalen als opdrachtgever, maar van €19 hou je nauwelijks een normaal loon over, en je bouwt niks op voor je toekomst en krijgt niks als je ziek wordt.

4 likes

Via helpling werken ze denk ik via een payroll constructie. Ze moeten iig nog een deel inleveren aan helpling.
Ik betaal 16 euro per uur voor mn schoonmaakster en denk dat ze 11 euro overhoudt? Maar heb het niet gevraagd.
Je kan helpling ook bellen en dit zelf aan ze vragen.
Daarnaast krijgen ze niet uitbetaald bij ziekte. Wat fijn voor mij is want ze maakt ook niet schoon maar wat natuurlijk moeilijk voor hen is want ook geen inkomen.

1 like

Als je iemand contant betaalt doe jij het gewoon wit. Dat diegene het vervolgens niet aangeeft bij de belasting is niet jouw verantwoordelijkheid.

Misschien is hulpstudent iets voor je? Ik wil per se geen student omdat ik dat zelf ben dus dat vind ik een beetje een vreemd idee of zo.

Haha staat er ineens iemand uit je werkgroep voor je neus met een zwabber.

8 likes

Iemand ervaring met Homeworks?