Zal ik een schoonmaakster ‘nemen’?

Doen! Ik ben schoonmaker geweest en het maakte mij niets uit bij wie ik kwam (ok, ok, een man die 8 jaar zijn huis niet had schoongemaakt en wilde dat ik dingen terugzette zoals op de foto’s daargelaten). En ik heb bij een adres ook altijd opgeruimd, want kreeg daar extra tijd = geld voor. En, schoonmakers zoeken ook werk, om geld te verdienen en jij kan dat geven. Is weer goed voor de economie en het welzijn voor de schoonmaker.

Fijn topic. Ik denk er zelf ook over na. Enige waar ik mee struggle is dat wij dus allebei fulltime werken op kantoor, en dus niet ter plaatse kunnen zijn. Hoe doen jullie dat? Sleutel geven? Of zorgen dat er iemand is bij aankomst en hij/zij de deur kan dichttrekken achteraf? Hebben jullie dit dan vanaf het begin gedaan en meteen genoeg vertrouwen gehad in de persoon?

2 likes

Doen! Ik heb het nu enkele maanden en het is zo fijn om niet meer schoon te ‘moeten’ maken. Heb mijn schoonmaker via Helpling trouwens, heel fijn bedrijf met goede service en gewoon allemaal goed geregeld. Ook wel fijn dat zij hun hulpen screenen.

Ik ben overigens gewoon thuis (aan het werk) als ze er is maar overweeg binnenkort de sleutel te geven.

Die was niet via een bureau trouwens hoor, dat was een kennis via via :stuck_out_tongue: heeft niet lang geduurd

Haha nee dat zal wel niet, als je dat eenmaal gezien hebt…

En wat betalen jullie per uur? En hoeveel uur per week/maand is fijn?

Als je een witte schoonmaakster inhuurt dan kan het. En het werkt dan ook vooral als een stok achter de deur voor jou. Want een schoonmaakster ruimt niet op he? Ze maakt enkel schoon.

Bij mij vonden ze het in het begin fijn dat ‘oma’ thuis was terwijl ik er was. Zij deed open, las een boek op de bank terwijl ik er was en deed de deur achter me dicht. Later kreeg ik een eigen sleutel.

Heb de tekst niet gelezen maar sowieso doen haha

1 like

Doen!
Ik heb een bedrijf vanuit huis dus ben veel thuis. Maar vind het zo zonde van mijn tijd om dan te moeten schoonmaken!
Mijn schoonmaakster ruimt ook op, doet de was soms en helpt waar nodig.
Zo fijn!

Een schoonmaakster doet toch waar jij om vraagt? Dus als jij graag wilt dat zij opruimt en strijkt en je betaalt daar gewoon voor dan kan dat toch? Als je samen maar duidelijk bent.

Maar iemand je spullen op laten ruimen kan toch niet dan weet je helemaal niet waar alles is?

1 like

Nouja na een keer duidelijk uitleggen moet het wel lukken toch? En verder een beetje logisch nadenken. Tijdschriften bij andere tijdschriften, jassen op de kapstok, schoenen in het schoenenrek etc. Verder maakte ik zelf aan het einde altijd een aantal stapeltjes op tafel met dingen die bij elkaar horen maar waar ik zelf niet mee aan de slag ging zoals bijvoorbeeld administratie.

Ja okay dat soort opruimen wel, maar dat is meer dingen aan kant maken om erbij te kunnen om schoon te maken.

Ik had onze schoonmaakster via via - voelde beter aan want ervaringen/reviews- dus uitgenodigd voor kennismakingsgesprek en toen ook direct sleutel gegeven. Lijkt me niet fijn als ik thuis zou zijn als zij poetst. Samen toen lijstje gemaakt wat ik graag gedaan wilde hebben in huis en ik laat het geld telkens in een envelop achter op de keukentafel. Ze vraagt 15euro per uur (wat ik wel wat veel vind).

1 like

Ik zou ook zeggen doen! Sinds een paar maanden heb ik ook een schoonmaakster die een sleutel heeft gekregen. Vind het ontzettend ongemakkelijk als ze aan het poetsen is wanneer ik thuis ben. Het scheelt zoveel tijd en zoals ik iemand heb horen zeggen ‘je koopt wat vrije tijd’.

Ik heb zelf ook schoongemaakt (wellicht handig, andere kant van het verhaal). En ik poetste elke week ongeveer 2 uur. Ik deed dan de toiletten, de keuken en badkamer en alles stofzuigen, dweilen en stoffen. Het geld lag altijd contant klaar voor mij maar meestal was er iemand thuis als ik kwam. Soms was alleen de man er, soms allebei en soms opa en oma met de kinderen. Ik dronk ondertussen ook een kopje thee mee.

2 likes

Was 2 uur voldoende om een heel huis/appartement te kuisen? Wij hebben maar een klein appartementje maar ik dacht dat we ook wel al 3 uur iemand nodig zouden moeten hebben.

1 like

Ik werkte echt best snel dus het lukte mij wel
Ik deed een uur over alles stofzuigen en dweilen en een doekje over de keuken en een uur over de badkamer en twee toiletten

Hmm dit is wel interessant… Ik was namelijk in mijn prijsberekening uitgegaan van 4u/2 weken.
Maar wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers, is dat dan te veel denk je?