Zelf sieraden maken

Hoi! Meer mensen die zelf sieraden maken? Ik koop normaal alles bij de Pipoos maar ik was gister in de Action en toen zag ik deze bakjes met kralen. €1,39 per stuk. En er zit veel in. Wellicht een tip voor jullie.

Zelf maak ik alleen armbandjes, hele simpele met kleine kraaltjes, het is een mooi tijdverdrijf :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik deed het graag, en haalde mijn spullen vaak bij Beadies (winkel in Utrecht en Amsterdam, maar ook online). Ik zou nu wel weer goede spullen in huis willen halen, maar in m’n nieuwe woonplaats (Antwerpen) weet ik nog niet zo goed waar ik moet zijn.

Mijn ervaring met action kralen is trouwens dat ze toch snel kleur verliezen of zelfs kunnen breken, helaas.

Heb vooral zin om weer oorbellen te maken, ik heb op mijn blog trouwens een tutorial voor de geïnteresseerden (als je zoekt op sieraden maken vind je het zo)

12 likes

Heel mooi @tuula! Ik ben op het moment veel bezig met edelstenen wrappen als hangers, nu vooral voor kettingen maar ik wil ook wel graag oorbellen gaan maken. En ik heb voor m’n verjaardag een cursus edelsmeden gekregen, waarbij je ook zelf een steen mee kan nemen om te verwerken. Superveel zin in, lijkt me heel tof om te doen.

11 likes

Oh tof! Lijkt me heel leuk zo’n cursus. Dat wrappen is ook tof, ik heb zelf ook met schelpen gewerkt en gebruikte dan ook van dat ijzerdraad. Hier nog wat foto’s (want met beeld is het leuker haha):

Heeft iemand misschien nog tips voor goede webshops voor materialen die ook naar BE verzenden? Het liefst koop ik het gewoon in een winkel, zodat ik het zelf kan zien/voelen, dus als iemand een goed adresje in Antwerpen weet houd ik me ook aanbevolen :slight_smile:

5 likes

Wat zien die oorbellen er leuk uit! Ik heb gelijk even op jouw blog gekeken en ik ben geïnspireerd! Er zit een hobbywinkel in mijn straat, dus ik ga binnenkort eens kijken of dit wat voor mij is.

1 like

Zahia ken je misschien al? Volgens mij zat er ook een winkeltje tegenover Quetzal (de chocoladebar dichtbij de kathedraal), maar da’s al ettelijke jaren geleden.
Edit: “Kraaltjes Enzo” heet die winkel haha, typisch Vlaamsch.

Ja Zahia ken ik, maar vind ik nog vrij prijzig en niet heel ‘hip’ qua aanbod. Thanks voor het meedenken :slight_smile:

1 like

Leuk!! Was hier vroeger veel mee bezig en zoek weer een hobby om op te pakken😅

2 likes

Wat mooi @Dazed, lijkt me best lastig om te maken!

1 like

Dankjewel! Het valt opzich wel mee, is meer een kwestie van even een paar keer doen, maar vind het wel heel leuk om te doen :blush:

1 like

In Zutphen! Ik zei trouwens cursus zie ik nu maar het is eerder workshop want ik ga in eerste instantie maar één dag doen. Wel in m’n eentje en een volle dag dus denk wel dat ik echt iets ga leren. Ze doen wel ook cursussen maar eerst eens kijken of ik het echt zo leuk ga vinden als ik verwacht :grin: Ik ga hierheen: https://www.jackborninkhof.nl/workshops/uitgebreide-workshop-1-of-meer-dagen/

2 likes

Leuk topic! Net nog wat hangertjes en broches gemaakt als kerstcadeautjes.

1 like

Ik koop mijn kraaltjes op aliexpress. Zeker van die kleine glas kraaltjes.
Ik maak simpele armbandjes met schuifknoopjes

@tuula ik vroeg me af of je inmiddels al leuke adresjes had gevonden in Antwerpen? Ik maakte vroeger ook zelf sieraden en eigenlijk wil ik dat wel weer oppakken, maar ik weet in Antwerpen zo snel ook geen leuke winkeltjes voor materialen haha

nee, nog steeds niet… echt jammer

Ah jammer! Ik zal het anders hier delen als ik eens iets tegenkom!

1 like

Bij de Veritas heb je leuke kralen en bedels! Ook elastiek en hangertjes voor oorbellen etc. Echt een aanrader :slight_smile:

2 likes

Even een update! Nog steeds geen leuke kralenwinkel in Antwerpen gevonden, maar nu is alles toch dicht haha. Dus ik bestel online! Gaat op zich wel goed, al vind ik het wel altijd lastig om online te bepalen wat bij elkaar past. Meestal bedenk ik achteraf dan nog: shit die kleuren waren ook leuk geweest… haha

Nu helemaal into kralen bandjes/kettingen. Heb bovenste net gemaakt, mijn kleine pareltjes tussendoor.

Heb op m’n blog ook nog een DIY voor armbandjes staan!

9 likes

Mooi! Kan zo uit de winkel komen, maar zoveel leuker dat je het gewoon zelf hebt gemaakt.

Ja precies! Je ziet dit nu ook veel in de winkel. Heb deze ketting van Mango als inspiratie gebruikt:

4 likes