Zelf sieraden maken

Niemand anders sieraden aan het maken? :sweat_smile:

Heb een speciaal instagramaccount gemaakt zodat ik dat lekker helemaal vol kan spammen haha. www.instagram.com/lastdaysofspring.jewelry

11 likes

Heel mooi! Ik ben ook weer veel bezig momenteel, lekker edelstenen wrappen voor kettingen

Ook inclusief Instagram haha

@detakkeheks

6 likes

Oh leuk, dat heb ik ooit ook gedaan maar vond dat nog best moeilijk om mooi te krijgen. Je maakt er ook hele mooie foto’s van!

1 like

Ik wil graag in de winkel kralen kopen want dan zie ik veel beter hoe ik t wil hebben dan online kopen. Weet iemand een goede winkel tussen Haarlem en omg Schagen waar ik terecht zou kunnen?

1 like

Pipoos in Haarlem.

2 likes

Misschien is vlijtig liesje iets voor je? Stopt er helaas mee maar heeft nog wat in de uitverkoop. www.vlijtigliesje.be
Ik ga je volgen op insta!

1 like

Ah goeie tip! Al werk ik vooral met rocailles en die heeft ze helaas niet. Heb vorig jaar zo in de uitverkoop veel kralen kunnen kopen en dat is altijd fijn :smiley:

Ik wil nog wel foto’s van nieuwe creaties delen maar dan spam ik dit topic zo vol :sweat_smile:

1 like

Ha jammer - ik kocht/koop daar meestal wat spullen.
vroeger was er een winkeltje in de Lange Koepoortstraat maar dat is helaas al lang weg. Verder ken ik hier zelf alleen Pipoos, veritas en zahia.

Spam gerust :slight_smile: !

Je zou MarZ Kreatiek in Alkmaar kunnen proberen, er zit eventueel ook een Pipoos in Alkmaar!

1 like

Een tip: Casa heeft hele mooie stevige opbergdoosjes (ze heten juwelen opbergdoos als je ze zoekt op de website). Ze zijn stapelbaar en de deksel sluit stevig af. €5,99 meer met 601NEWS krijg je 10% korting.

Dat blauwe doosje is wat minder mooi maar wel handig door al die vakjes, €6 van Flying Tiger.

4 likes

Sorry voor de dubbelpost. Als hierna niemand meer post zal ik wel stoppen, blijkbaar is er geen animo dan (ik heb het topic niet eens aangemaakt! Haha).

Vind deze zo leuk en schattig! Maar ik heb dus totaal geen ruimtelijk inzicht dus kan niet goed inschatten hoeveel extra draad ik nodig heb. Wilde eigenlijk een kettinkje van 40cm maken, maar is dus een enkelbandje geworden :sweat_smile:

Zijn hier trucjes voor? Ben ook nog aan het kijken welk draad ik ‘t fijnst vind. Heb nu elastiek en vissersdraad gebruikt, maar wil ook nog met heel dun/flexibel ijzerdraad proberen.

8 likes

Die is leuk!

Ik heb al eeuwen niks meer gemaakt, maar ik deed altijd maar wat met de lengte; meestal eindigde ik met een heel stuk extra wat net te kort was voor een nieuw armbandje :sweat_smile:

Qua draadsoort vind ik zelf ijzerdraad het fijnste werken. Elastiek vind ik te fragiel, en visgaren te glad voor knopen.

Ik vind echt dat je super leuke dingen maakt, daardoor wil zelfs ik nu armbandjes maken haha. Lijkt me zo leuk, ik deed het vroeger toen ik klein was ook wel veel. Nu maar even uitzoeken hoe ik het beste kan beginnen, ik ga je insta ook even volgen voor leuke tips en ter inspiratie.

1 like

Iemand tips wat je echt nodig hebt om te beginnen? Ik word zo blij van de afbeeldingen in dit topic dat ik ook wel een poging wil wagen, maar wil niet teveel aanschaffen voordat ik weet of het echt iets voor mij is :blush:

Ik denk de minimale basis:

  • knijptangetje (om knijpkralen plat te knijpen of ringetjes te buigen)
  • kniptang om draad door te knippen
  • ijzerdraad
  • knijpkralen
  • ringetjes
  • slotjes

En dan natuurlijk kralen. Ik gebruik zelf vooral rocailles. Die kun je al goedkoop vinden bij action/flying tiger/sostrene grene etc, houd er wel rekening mee dat die kwaliteit minder is en dat de kleur los kan laten.

Als je het nog simpeler wil dan kun je ook elastisch draad en kralen kopen. Bij fysieke winkels kun je kralen en onderdelen vaak per stuk kopen, handig als je niet direct veel geld/grote eenheden wil inslaan.

@Jip thans! En leuk, ben benieuwd wat je gaat maken!

2 likes

Ik vind het alleen maar leuk als je post… volg je ook op insta. Heb laatst van alles besteld om ook te beginnen, nu nog even wachten tot alles binnen is.
Is zo’n rijgbord nou eigenlijk ook een must om te hebben als je gaat starten ?

Ah oke, leuk! :smiley:

Zo’n rijgbord is niet per se een must, maar ik vind het zelf wel fijn werken. Vooral eigenlijk met die vakjes, ik vind het fijn om mijn kralen bij de hand te hebben ipv in zakjes/potjes etc. En als ik dus een bestelling voor iemand maak is het soms wel fijn om de kralen eerst neer te kunnen leggen, dan een foto te maken en dan pas echt te gaan rijgen.

Geen harde must dus, al zijn die dingen ook niet echt duur.

1 like

Had wat kleurtjes kralen besteld bij een bekende webshop maar veel was niet op voorraad. Even op Ali gekeken en daar staan ze allemaal :face_with_hand_over_mouth: Veel meer kraaltjes voor veel minder geld, ben benieuwd hoe ze eruit zien. Heb er wat besteld!

Vandaag mn starterspakket binnen gekregen, alleen de kraaltjes komen vrijdag pas :sob:

Mijn ervaring is wel dat kralen van ali echt minder goed zijn. Ze verliezen bv heel snel hun kleur of breken snel. Zelfde met kralen van de Action. Op zich voor jezelf niet zo erg maar als je een ketting als cadeautje maakt zou ik dat niet zo snel doen.

Let daar ook op bij oorhaakjes enzo, zelfs als op Ali staat dat het verguld is is dat heel vaak niet het geval.

@Neville welk pakket heb je besteld? :smiley:


Ik heb van mijn vriend hele mooie kommetjes van keramiek gekregen, dat werkt super fijn bij sieraden maken vind ik!

Hier nog een foto van wat kettinkjes, oa kettinkje die ik voor @Clancy heb gemaakt!

9 likes