Ja sommige webshops noemen alles goldplated. Ook de slotjes die 10 voor een euro zijn bij wijze van spreken.
Sparklin moon heeft dit weekend korting dus ga daar wat rvs dingetjes bestellen maar.
Ja sommige webshops noemen alles goldplated. Ook de slotjes die 10 voor een euro zijn bij wijze van spreken.
Sparklin moon heeft dit weekend korting dus ga daar wat rvs dingetjes bestellen maar.
Ik deel ook even een maaksel!
Ketting gemaakt met echte rozekwarts (symbool voor liefde) hartjes voor een vriendin die ging trouwen. Kan lang gedragen of korter en dan met dubbele ketting.
Hi reactie van een tijd terug. Maar kun je wat meer vertellen over je slijpmachine? En hoe die bevalt?
Sure! Ik heb de Lortone Lux6. Bevalt goed maar er zijn wel paar dingen die ik vervelend vind.
Het liefst heb ik een polijstwiel ipv een polijstschijf maar die zou ik dan los moeten kopen. En het wisselen van de schuurbanden is echt een gedoe. Dit gaat makkelijker bij een rubberwiel maar bij de standaard variant krijg je zo’n wiel met aluminium(?) kern.
Verder verwacht ik in de winter er lekker veel mee aan de slag te gaan.
Wat wil je zelf gaan slijpen?
Wow cool. Heb je ook voorbeelden van wat je geslijpt hebt? Dus eerst ruwe steen & toen geslepen.
Ik hoef niet zelf een polijstslijper. Maar zou t wel een x willen uitproberen gewoon om te kijken hoe t is en of ik t leuk vind. Bijv in een workshop. Heb namelijk ook edelsmeedlessen gehad maar dat bleek niets voor mij! Je moet zo veel geduld hebben en heel precies werken.
Hoe doe je dit?
Met kettelstiften. Je doet dan een kraal erop, knipt een stuk af en maakt een nieuw rondje met een tang en zo ga je door.
Oke heb niet het hele topic doorgelezen, maar werkt er iemand met goldfilled goud en kleine edelsteentjes? Ik zoek iets heel minimalistisch en subtiels voor m’n verjaardag. Etsy al doorgezocht, maar zag niet precies wat ik zocht. Dacht, misschien werkt iemand hier met deze materialen die iets op bestelling kan maken?
Oh ja ik bedoel inderdaad gold filled. Ga t even aanpassen in mijn berichtje! En thanks voor haar insta! Heb zelf alleen geen insta, dus moet even kijken hoe ik dat contact ga fixen hahaha
Ja toch kettelen? Ik ken het wel maar zie dan altijd grote kralen en kettels.
Dit is zo mooi klein!
Toch maar weer eens aan de snuffel.
Hoe groot zijn deze kettels?
Dit is bijvoorbeeld een steen die ik zelf geslepen heb:
Ja ik moet eerlijk zeggen dat hier ook wel veel precisie en geduld bij komt kijken. Je moet echt van een grof schuurmiddel naar fijn schuurmiddel toewerken. Soms zie ik bij het polijsten nog mini krasjes en dan kunnen alle stappen weer opnieuw😭 Ik zal je even de naam van mijn slijpclub PM’en.
Het begon toch echt heel erg te kriebelen om zelf iets te proberen dus ga eens proberen om een elastische armband te maken, adhv blog van @tuula
Is een elastisch koord en alleen kralen dus voldoende?
De kleurtjes!
Ja, alleen klinkt elastisch koord dik? Je hebt gewoon van dat doorzichtige elastiek nodig. En eventueel beetje lijm of old school doorzichtige nagellak voor het knoopje. En een naald maakt t rijgen makkelijker maar is niet noodzakelijk. Leuke kleurtjes!
Ja heb zelfde koordje/touwtje gekocht die bij tuula op de blog staat bij diy armbandjes dus zal wel goed zijn!
Nu al zin in haha.
Hoe hebben jullie alles georganiseerd?
Ja ik heb problemen. Zou ook zon foto kunnen maken van de wolkast.
Ja! Maar is wel in 20 jaar verzameld, mede door vakanties in Tsjechië dus veel en goedkoop😍
Waar koop ik deze dozen?
Wij hadden ze via aliexpress. In Nederland zijn ze ook wel te vinden. Vaak onder de naam diamond painting doos. Ik vind ze superhandig.
Wow wat een mooie creaties allemaal! Ik wil eigenlijk heel graag een ring maken hebben mensen hier tips voor? Ik ben echt een totale noob en heb ook geen idee wat je allemaal nodig hebt hiervoor.