Oeh thanks.
Maak jij ook oorbellen op bestelling?
Ik zoek dit soort oorbellen van goede kwaliteit en 30mm of groter en t liefst binnen europa. Iemand toevallig een idee?
An jammer, had gehoopt dat er mensen waren hier die tips konden geven voor het maken van ringen. Ik zie regelmatig ringen die ik heel mooi vind maar die zijn nogal prijzig door het materiaal. Nou hoeft het voor mij geen goud te zijn enzo dus het leek mij leuk om te beginnen met het maken van mijn eigen ringen.
Je kan wel met draad natuurlijk rijgen, met wire om stenen heen vouwen en zo een ring creëren? Dat heb ik regelmatig gedaan. Of bedoel je echt smeden. Lijkt me heel tof om dat te kunnen, maar nog nooit geprobeerd. Heeft er iemand hier een cursus of aanraders?
Denk ook dat zelf maken niet per se goedkoper is als je alles nog moet aanschaffen.
Ik dacht wel aan smeden idd, maar niet per se met edel metalen. Meer gewoon goedkopere metalen zodat het in kosten ook haalbaar is
Nou de ring die ik zou willen maken eventueel zijn wel heel prijzig dus denk dat ik makkelijk goedkoper uit kom haha. Het gaat mij er om dat ik soort van hetzelfde model zou kunnen namaken
Ik wou wel echt smeden, lijkt mij dat inderdaad heel tof om te doen. En wou ik ook kijken naar cursussen enzo maar dacht eerst even hier even vragen of mensen ervaringen hebben en of het haalbaar is
Deze vanochtend gemaakt.
Iemand trouwens tips of suggesties welke kleuren mooi zijn met rosé goud? Dacht doe om uit te proberen ook wat rosé gouden kettelstiften maar ik vind het al snel truttig worden.
Van de week vroeg ik nog of iemand een sieraad voor me kon maken met nude kleurtjes. Na wat rondgeneusd te hebben dacht ik… ik ga het zelf een proberen! Result:
Echt heel leuk om te doen.
Ik wilde ook wat bestellen bij Sparklin Moon, maar verzendkosten naar B zijn bijna 9 euro :(. Op zich ook maar goed, want ik kan beter eens gewoon aan de slag gaan met wat hier allemaal al ligt.
Als je meerdere keren hetzelfde artikel bestelt en je krijgt dit kleurverschil, zouden jullie daar wat van zeggen? Ze zeggen ook dat t dq kwaliteit is maar daar twijfel ik dan ook aan.
Ja zeker zeggen. Waar heb je dit besteld?
Wat is dit eigenlijk?
Nietstiften om bijvoorbeeld kraaltjes of zon stenen rechthoekje aan een oorbel te maken.
Ik ga nog even kijken hoe erg ik t vind. Bedacht me alleen net dat ik ze vannacht ook nog besteld heeft😂
Wil je eenmalig iets maken of het vaker gaan doen? Ik heb zelf een dag bij Jack Borninkhof gesmeed (uitgebreide workshop heet het geloof ik op z’n site), en dat beviel heel goed. Veel uitleg en mocht alles zelf doen, ik heb toen oorbellen gemaakt maar een ring moet ook goed te doen zijn lijkt me. Wel echt zilver dus niet supergoedkoop, maar ik vond het echt fantastisch!
@tuula Krijg jij nooit een berichtje dat je te duur zou zijn? Niet dat ik dat vind, maar ik droomde dat een vriendin met me ging concurreren dus dat vertelde ik aan dr. En toen liet ze een setje van 5 armbandjes zien dat ze dat wel leuk vond en daar wel 15 a 17.50 voor over had. Dit setje is te koop voor 66 euro.
En die droom kwam denk ik omdat ik heel erg aan t twijfelen ben of ik “echt” ga beginnen met inschrijving kvk enzo.
Ja dromen zijn gekke dingen. En dat kritische merk ik ook vaak met haken. Eigenlijk heel stom. Een beetje kritisch naar jezelf kijken is goed, maar meestal blijft t niet bij een beetje. Ik geef mezelf nog tot mn bestelling binnen is om de knoop door de hakken. Maar denk dat ik de gok ga wagen.
Oh dank je wel voor de tip! Ik wil het wel wat vaker gaan doen, maar het is lastig omdat ik zelf niet veel materiaal en ervaring heb. Ene workshop is dan zeker ideaal. Ik zou het liefst een ring willen namaken die ik heb gezien, maar ik ben bang dat die misschien nog te ingewikkeld is voor mij… Vind het model wel super mooi maar heb hem helaas niet goedkoper kunnen vinden
Ah dan is een workshop in ieder geval een goed begin denk ik! Ik had toen ook plaatjes meegenomen als inspiratie en daar toen iets mee bedacht, maar die man gaf ook aan dat mensen vaak iets namaken, al dan niet in aangepaste vorm om het haalbaar te maken!