Thanks beide!
@MadameArmoire ik heb een vriendin die hobbymatig goudsmid is, zij heeft me begeleid (en ze heeft alle tools in huis, heel fijn)
Thanks beide!
@MadameArmoire ik heb een vriendin die hobbymatig goudsmid is, zij heeft me begeleid (en ze heeft alle tools in huis, heel fijn)
Hee dit waren speciale goudsmidnagels toch? Herken ze uit het Show je nagels-topic haha
Je ring past er perfect bij supermooie steen ook
Vind het echt heeel cool, het is altijd mijn stiekeme hoop dit soort foto’s te zien in dit topic (overweeg een cursus edelsmeden te doen)
Wow dit is zo cool! Ik volg sinds kort iemand op insta die ook dit soort dingen maakt. Zo mooi en knap!
Ik voel een groepscursus edelsmeden aankomen😂
Omg ja ik zou serieus best een stuk willen rijden om elke week naar zo’n groepscursus te gaan. Wel ook echt edelsmeden met goud of desnoods zilver. Niet dat speksteen gebeuren
Wat leuk dat jullie allemaal ook zo enthousiast zijn
Ik zou zelf ook heel graag een cursus willen volgen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik veel meer aan m’n vriendin heb hahaha. Dan kan ik gericht werken aan projecten die ik echt leuk vind. En heb ik echt alle tijd van de wereld + één op één begeleiding. Ennn het kost me alleen materiaal.
Moet zeggen dat beginnen met goud niet de beste keuze is, a) moeilijker om mee te werken dan zilver bijvoorbeeld en b) erg prijzig als het mis gaat. Dit project heeft me meer dan 300 euro gekost. Maar mocht je net als ik stronteigenwijs zijn en geld als water hebben (dit laatste is een grapje) dan zeker doen. Ik heb ook echt een grote passie voor (bijzondere) edelstenen dus daaruit is ook mijn interesse voor sieraden maken gekomen.
@Rosie haha ja m’n kortgewiekte goudsmid nagels zijn dit! En ze zitten nog als een huis. Gelnagellak >
Heb nog een foto van m’n ring in de zon, ben echt vliefd:
Hij is ook echt prachtig En je ziet het geld er ook wel aan af, vind ik. Altijd zo zonde als je ergens veel geld in stopt, en het wordt maar zo-zo…
Hij is echt heel mooi. Maar 300 euro! Vind ik toch wel heftig. Maar wel echt supertof.
Bedenk me net dat ik dit jaar ook wel 300 euro uitgegeven heb aan materiaal.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ook goed om inderdaad het geld voor de tools in gedachten te houden.
Misschien toch maar eerst wat langer Vinted in de gaten houden
Ik weet dat onderdelen veel geld kosten maar een beetje kralen voor 12 euro vind ik wel heel veel. En dan is t 24kt goud en niet eens de duracoat variant dus geen idee hoe goed t blijft. Meh eerst maar een zakje van de dunne bestellen voor 6 euro dan maar.
En dan denk je zoveel zit er niet in mn wagentje en dan is t 63 euro. Nu moet ik toch echt gaan verwijderen.
Heb me ingehouden
Het mooie van deze hobby is dat je het zelf zo duur en zo goedkoop kan maken als je zelf wil! Eventueel een andere site zoeken?
Deze kralen zijn gewoon vrij duur helaas ook op andete sites.
Ik ga vrijdag weer aan de slag. Ga voorlopig met zilver werken om meer te oefenen en eventueel te verkopen zodat ik wat geld kan verdienen terwijl ik thuis zit tijdens de lockdown.
Heb net ook wat stenen besteld, helemaal blij. Stop ze even in een spoiler vanwege het spamgehalte:
Oeh zo mooi!
Dat is een van m’n favoriete stenen, gouden rutielkwarts
Wauw zo mooi @Radio
Ik heb 3 weken geleden nieuwe materialen besteld (gold filled onderdelen, veel edelsteen kralen, gold filled spacer beads, en garen), maar vanwege problemen bij de post (kerst, corona, brexit) moet het allemaal nog binnenkomen. Zo jammer, ik had echt zin om in de vakantie lekker aan de slag te gaan!
Duurt soms zo lang pfff
Waar bestel jij goldfilled?
Ah ik word helemaal blij van goed georganiseerde kraaltjes
Ik heb het meeste op Etsy besteld. Ik weet niet meer precies welke shops, maar kan ik wel even opzoeken als je wil.
@Helix2009 de meeste dingen heb ik van ilonaswebgems, tot nu toe alleen maar goede kwaliteit gehad!