Wat zijn jullie webshop aanraders voor het maken van oorbellen van polymeerklei? Ik heb nu bij lotte’s place besteld, maar ik merk dat de oorbellen zelf er wel snel doorgeen geen en dat is daar best prijzig.
Ik bestel knopjes bij teraclay.nl of via een shop op etsy, maar weet niet of dat is wat je zoekt.
Wow, echt een cool ontwerp! Mooi gemaakt!
Wow, wat knap! Ik vind de sieraden uit alledrie je posts hierboven echt heel leuk en mooi, hoe maak je dat?
ik doe een edelsmid cursus! super leuk ![]()
Ik maak zelf geen sieraden maar ik kwam op RTV Noord een artikel tegen over een zelfgemaakte armand tijdens de tweede wereldoorlog. Die ziet er echt heel gaaf uit, ik zou hem zo dragen!
https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1327788/bijzondere-armband-duikt-op-bij-niet-weggooien-tour
Waar doe je dit als ik vragen mag? Kan ook in on ![]()
Even een up voor dit topic!
Ik heb op werk een creatief atelier voor ouderen geopend en daar gingen heel veel dames sieraden maken. Ik vond het er zo leuk uit zien dat ik via Vinted wat dingen heb gekocht en vanavond onder andere dit gemaakt:
(Het licht is echt belabberd, maakt alles zo geel)
Ik heb nu nog een paar losse kettingen besteld om bedels aan te gaan hangen. Ben heel benieuwd hoe lang ik deze nieuwe hobby vol ga houden ![]()
Ik ben benieuwd naar de mening over lab diamanten hier. Ik wil zo graag een bruine diamant maar echte of vintage examplaren zijn gewoon richting de duizenden euro’s voor 1.5ct ofzo. Echt bizarre prijzen omdat de diamanten markt zo opgeklopt is. Maar ik ben zelf zo huiverig omdat het zoveel energie kost. Maar ik wil sparkles😵💫
@NothingAboutSam ik heb in een topic gezien dat jij een specifiek draad gebruikt, ik wil dat ook proberen alleen ik kan niet terug vinden waar het om ging. In mijn herinnering iets van miyuki ofzo maar dat klopt niet
zou jij nog een keer willen delen welke het is?
En nu ik je toch vragen stel
gebruik jij 3 of 4 mm kralen?
Nee, je hebt het bij het juiste eind! Ik gebruik Miyuki beading nylon garen. Het lijkt op gewoon naaigaren, maar veel steviger.
En de kralen die ik gebruik zijn momenteel met name 11/0 en die zijn geloof ik rond de 2mm. Maar ik heb ook 8/0 veel gebruikt en die die zijn 3mm. Ik vind 4mm eigenlijk al echt te groot.
Links is 11/0 en rechts is 8/0
Oh ik kon op mijn zoekterm net niks vinden maar op die van jou wel. En bedankt voor de foto waar het verschil op te zien is. Ik heb nu 4 mm van de action gebruikt met mijn nichtje en die vind ik ook te groot. Ik vind 2 mm denk ik het mooiste! Echt leuke armbandjes heb je gemaakt ![]()