Ik vind Bijuwels in Bussum een fijne! Ligt misschien ook wel in de buurt voor jou gezien de plaatsnamen die je noemt
Yes dat is in de buurt, en die ken ik nog niet! Dank voor de tip, die ga ik checken.
Wel wat uit de richting misschien maar een goede reden om het noorden eens te bezoeken.
Oeh die ziet er ook leuk uit! Inderdaad nogal uit de richting, maar als hij gaat op het lijstje voor als ik in die regio ben.
In Alkmaar zit Curly’s beads. Op het Ritsevoort.
Oh wauw, met veel edelsteenkralen zo te zien, daar hou ik van. Dank je wel!
Ik heb inmiddels wat facetkralen besteld bij Beads & Basics, een kralenwinkel in Utrecht (voor mij ook in de buurt). Ik ben er nog nooit geweest maar ga die winkel zeker checken binnenkort.
Ja klopt! Die koop ik daar het meest.
Als je mooie slotjes wilt hebben moet je dat bij hun ook even aan de balie vragen. Dan pakken ze een doos met betere kwaliteit slotjes etc.
Curlys beads is echt een aanrader! Wel beetje klein zaakje dus zou niet midden op de dag op zaterdag gaan, maar erg leuk en aardige eigenaar.
Ze hebben ook nog gewone rocailles en ook facetkralen.
@Madam-Mikmak en @FrauHelga curlys beads heeft vandaag en morgen 20% korting online met de code Pinkster24
Dank voor deze tip, dat is een mooie korting! Ik verwacht niet op korte termijn in de buurt van Alkmaar te komen dus ik ga een bestelling doen.
Mijn bestelling was zoveel dat ze net onverwachts aan de deur stond om het te brengen want ze vond t een te groot risico met de post
Nogmaals dank voor de tip, mijn bestelling is gisteren binnengekomen. Ben er heel blij mee, de kwaliteit is heel mooi. Er zat nog een persoonlijk kaartje bij en een gratis amethist . Vind het een sympathieke winkel en ga er zeker vaker bestellen.
Hoe bewaren jullie je kraaltjes? Ik heb tussen 2000 en 2010 veel sieraden gemaakt en gebruikte toen assortimentsdozen voor mijn spulletjes. Hele lelijke dingen, ooit gekocht bij een bouwmarkt, dit idee:
Ik heb ze nog staan op zolder maar wil eigenlijk een mooier systeem met een wat simpelere look. Bij Action hebben ze wel sorteerdozen en zo, maar ik ben bang dat als ik bijvoorbeeld over anderhalf jaar een extra doos nodig heb, dat specifieke type er niet meer is. Ik heb dus liever een systeem dat al een tijdje bestaat en hopelijk nog een tijd blijft. Hebben jullie hier een systeem voor?
En ik wil -voor de mensen die net als ik veel kettelen- deze tool tippen:
De Beadsmith 1-step Looper. Ik heb die van 2,25 mm, en maak hier perfecte oogjes mee. Ik kan wel zelf oogjes maken, maar hiermee gaat het een stuk sneller.
Ja zijn echt leuke mensen, heel vriendelijk. Wat had je gekocht?
Hier bestaat de hobby ook al heel lang, ooit in Tsjechië begonnen. En alle oude dingen zitten dus ook in allerlei verschillende opbergbakken.
Voor al mn nieuwe voorraad heb ik bakjes van de action maar die lijken er niet meer te zijn
Krijg je met die tool ook oogjes dicht bij de kraal? Ik heb nu een soort rondbektang met verschillende maten waardoor mn oogjes in ieder geval gelijk zijn, maar het buigen enzo moet je natuurlijk alsnog zelf doen.
Vooral Tsjechische glazen facetkraaltjes van 6 mm, o.a. deze:
En dan nog een heleboel kleuren. Helaas krijg ik ze door het slechte licht momenteel niet zo goed op de foto. Maar de kwaliteit is in het echt heel mooi, prachtige sprekende kleuren.
Ja wat jij zegt over de Action, daar ben ik dus bang voor. Mijn man heeft een tijdje schroeven bewaard in een systeem van Action, en toen hij wilde uitbreiden was dat systeem er niet meer. Dan kan je dus de dozen niet meer netjes stapelen etc, heel irritant. Inmiddels heeft hij een ander systeem dat ook in bouwmarkten wordt verkocht, maar dat ziet er te ‘bouwvakkerig’ uit voor mij.
Ik gebruik Artistic Wire dus maak zowel het eerste als het tweede oogje. Het eerste oogje krijg je met de tool goed dicht, omdat er dan nog niets aan het draad zit kan je het zo trekken dat ie goed sluit. Bij het tweede oogje om de kettel te sluiten, gaat dat niet, omdat de kraal er dan voor zit. Ik probeer hem dan zo strak mogelijk te sluiten maar duw niet te hard door om de kraal niet te beschadigen.
Ik vind het niet erg om het met een plat-/rondbektangetje alsnog te sluiten want het staafje moet sowieso nog geketteld worden aan een andere en daar heb ik toch een extra tangetje voor nodig. Het scheelt mij veel tijd want ik maak rozenkransen en die bestaan uit sowieso 50+ staafjes. Dat gaat nu veel sneller dan voorheen en de oogjes zijn altijd even groot.
Ik heb deze van de action. Dacht dat ie er niet meer was maar stond dus weer op een andere naam en plek.
Ik heb dit systeem van AVA, bestaat al een aantal jaren:
Te leuk!!!
Hallo Helix2009,
Ik lees hier jouw berichtje over waar jij jouw Gold Filled onderdelen aankoopt.
Ik zou graag zelf een webshop starten en zoek al weken achter een leverancier van gold filled onderdelen, maar dat blijkt best lastig te zijn.
Heb jij toevallig een betrouwbaar adresje waar ik terecht kan?
Ik zou het alvast heel erg waarderen!
Lieve groetjes,
Vanessa