Zelf sieraden maken

Wat een leuke oorbellen!

Ja ik heb twee armbandjes gewoon op elastiek gemaakt maar was niet zo tevreden met de kleuren, waren te fel waardoor het kinderachtig leek ofzo, dus heb ze los gehaald en wacht dus nu op iets minder felle kraaltjes. En op grotere knijpralen om schuifarmbandjes en enkelbandjes te maken, natuurstenen tubes, slotjes, muntjes en zwarte macramedraad.

1 like

Ik ben echt benieuwd of jouw onderdelen van Kiki… wel mooi blijven. Ik had namelijk dat de rvs gouden onderdelen wel verkleurden. Heb je die onderdelen ook in de sieraden die je zelf veel draagt? Dan zou ik het graag horen als het nu wel mooi blijft. Dan is dat een goed adresje.

Ja van Fris weet ik dat zij hele goedkope kraaltjes inkopen met een hele slechte kleurlaag die dus zeer snel slijt. Geldt eigenlijk voor al hun gekleurde kraaltjes helaas. De beste zijn van Creadream die hebben echt kraaltjes Miyuki Rocailles die gaan niet af. Draag ik dag en nacht in de douche en bed en alles. Die blijven mooi. Iets duurder wel dus als je voor klanten maakt zul je je prijs iets moeten verhogen maar ik vind het dat zo waard. Want je wilt geen kettinkje verkopen wat na een keer douchen geen kleurtjes meer heeft.

Ik heb twee kettinkjes gemaakt, allebei met een rozenkwarts kraal en miyuki rocailles.

13 likes

Naar aanleiding van je berichtje heb ik toch maar even een mailtje gestuurd. Helaas is het wel zo dat de goudkleurige RVS onderdelen gaan verkleuren vertelde ze. Wel iets langzamer dan niet RVS maar het blijft een plating die slijt. Omdat ik zelf verkoop gebruik ik qua goud alleen nog maar gold Filled. Dat is duur maar dat blijft gewoon levenslang goudkleur. Het zilverkleurige RVS blijft wel gewoon zilver uiteraard want dat is echt de oorspronkelijke kleur.
Dan weet jij het ook ff aangezien jij ook verkoopt en er misschien nog eens vragen over krijgt.

Superleuk!

2 likes

Waar koop jij jouw Gold filled onderdelen?

Geinspireerd door @tuula dr kleurkeuze.

5 likes

Ok ik ben echt serieus vervloekt ofzo. Komt vandaag eindelijk na meer dan een week wachten mijn bestelling binnen, mist gewoon de belangrijkste kleur kraaltjes. Nooooh. Nu kan ik dus nog niet maken wat ik wilde. Kan wel alvast wat andere dingetjes maken, maar damn joh. Lijkt wel of de goden ertegen zijn dat ik dit wil gaan doen haha

2 likes

Haha wat erg. Zoek een andere hobby, ga haken!

Haha al geprobeerd, maar veel verder dan simpele lapjes en half mislukte mandala’s haken kom ik niet :sweat_smile:

Blijven alle miyuki rocailles mooi? Of alleen de duracoat?
En volgens mij slijt rvs goud wel, maar zeker niet snel. Tenminste dat is niet de bedoeling. Weet ook niet hoe snel t bij jou is gegaan. Slechte kwaliteit oorbellen verkleuren bij mij al binnen een paar dagen.

@BiloxiParish Heb je al een berichtje gestuurd dat de kraaltjes ontbraken?

Ja net gedaan. Hopelijk zijn ze nog op voorraad en kunnen ze ze nog nasturen. Anders moet ik weer ergens anders een bestelling plaatsen met alleen die kraaltjes. Dat is ook weer zoiets

Goldplated is zooi. Dat is echt troep kan ik na jaren verkoop wel zeggen. En idd tot nu toe alle goudkleurige rvs gaat op den duur verkleuren. Maar ik blijf toch altijd hopen haha. Was blij dat ze eerlijk zei dat de plating we slijt want er zijn genoeg die valse beloftes maken. Maar het is dus wel handig om bij je verkoop te melden dat goudkleurig rvs wel degelijk kan verkleuren. Zeker langzamer dan troep maar het blijft een plating.

Voor wie het vroeg ik koop mijn gold filled bij diverse particuliere verkopers in het buitenland (Canada, Usa en Israël). Dat blijft echt jaren en jaren goud ook met zwemmen, douchen alles erop en eraan, kan dus levenslang mooi blijven. Maar wat @tuula al zei gemiddeld 8 euro voor een slotje dat kan alleen als je het gaat doorberekenen aan je klanten anders is het geen doen. Dus dat is een keuze die je dan maakt. Ik geef het de klant als optie tegen meerprijs. Dus wil je goldfilled onderdelen dan betaal je x euro extra.

Nog even voor de zekerheid want je vroeg nog iets over mijn vergulde onderdelen. Ik gebruik dus geen verguld. Dat is goldplated. En dat is alles behalve blijvend. Maar wellicht bedoelde je daar al goldfilled hoor. Was ff voor de zekerheid :hugs:

Dit was via Etsy, maar zie net dat ik al mail terug heb en er een nieuw zakje onderweg is inclusief nog iets extra’s. Dus dat is wel heel netjes. Met een beetje geluk kan ik volgende week ook eindelijk weer verder haha

Ja ik snap je, ik heb hetzelfde. Soms teveel in dm en dan ben je overzicht ook zo kwijt he. Ik moet nog een webshop maken ik doe alles nog via insta. En ik heb laatst ook uitgezocht tot welk bedrag je nog hobbymatig bezig bent en als ik het nu goed begreep was dat 6500.
Maar dat aanbieden tegen meerprijs kun je altijd doen. Er zijn altijd mensen die dat wel aantrekkelijk vinden.

2 likes

Leuk ben benieuwd naar je insta en de adresjes voor goudkleurige slotjes etc

1 like

Draait jouw blog op Wordpress? Want je kunt de Woocommerce plugin downloaden en zo een webshop op je blog zetten. Dan kun je het misschien rustig uitvogelen, voor je er echt een hele site voor gaat bouwen.

@Helix2009 Die meerprijs is inderdaad een goed idee!

2 likes

Met bijpassende oorbellen

En even wat anders

9 likes