Zelf sieraden maken

Miyukis zijn in principe wel goed. Alleen de goudkleurige en dergelijke kunnen wel minder worden. Maar als je de duracoat versie hebt is dat als het goed is ook niet zo.

Die picasso kraaltjes zijn echt leuk. Volgens mij heb ik die ook.

2 likes

Ik laat klanten zelf kiezen hoe ze het willen. Sommige willen track en trace en betalen daar dan ook voor.
Ik gebruik altijd bubbeltjes enveloppen en die tape ik dan bij de plak rand ook nog dicht want die trek je zo ff los zonder beschadigen.

Je hebt echt geen weefraam nodig om te beginnen, ik heb jaren geleden veel van die armbandjes gemaakt en ik gebruikte een oude schoenendoos waar ik inkepingen in had gemaakt. Een weefraam is makkelijker en steviger maar het kan ook prima zonder.

Even snel naar een voorbeeldje gezocht, zo ongeveer https://babyccinokids.com/blog/2015/10/27/diy-weaving-loom-made-from-a-shoe-box/

Ik had inkepingen/sneetjes in de rand van de doos gemaakt voor de draden en plakte ze met plakband vast aan de zijkant.

1 like

Dit lijkt nog iets meer op hoe ik het deed: http://acornpies.blogspot.com/2009/11/bead-weaving-with-children.html
Nu zijn dit hele groffe kralen e.d. maar het werkt net zo goed met kleine kraaltjes! Alleen de inkepingen dicht genoeg bij elkaar maken. Mocht je mis snijden begin je gewoon opnieuw aan een ander deel van de schoenendoos :stuck_out_tongue:
Succes!

2 likes

Kent iemand hier liefkraaltje.nl?

Nee heb ik nog nooit van gehoord. Leuk? Ik zal eens kijken

Zag t voorbij komen op insta. Dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.

1 like

Oeh is die bovenste een armband of ketting? Ik wil dit ook zo graag zelf maken maar kan dat vast niet.

Kan ik deze bij je bestellen?

Wat kost het mij als armbandje en ketting hahaha. Kan niet kiezen niet. Vind hem prachtig! En geen haast ik heb alle tijd.

Ja zal het graag zelf leren. Maar ik denk al snel dat ik dingen niet kan helaas.

Yes heb er besteld, geen problemen bij gehad oid.

Precies dit! Terwijl ik heel goed een hobby kan gebruiken hahaha.

Eindelijk weer wat doen.

11 likes

Mn weefraamdingetje zei zojuist krak :sob:

Hopelijk kan wat tape m redden.

Zo leuk dat het hier actief is de laatste tijd! Echt leuke dingen maken jullie, lekker inspiratie op doen :).

Ik heb zelf altijd fases! Eerst grote kralen en nu helemaal into de kleine kralen.

6 likes

Die ronde doosjes zijn handig waar vandaan?

Ik heb altijd deze https://www.creadream.nl/metalen-klemmetje-met-slotje-en-verlengketting-goud-10-mm-slotjes/.
Je kan eventueel ook veterklemmetjes gebruiken die heb je in heel veel maten.
Je ziet ook dat mensen een schuifknoop maken maar meestal hebben die dikker buitenste draadjes.
Hij is wel leuk geworden!

1 like

Van de so low! Alleen zitten er geen deksels bij maar kun je ze stapelen.

1 like

Oh die kleine knuffelbeertjes, zo cute! Zijn de hartjes rechts plaatjes van een blowjob? Of is dat mijn sick mind die dat ervan maakt. Hahahaha

2 likes

Is er iemand die interesse heeft in kraaltjes? Ik ben zelf alleen nog maar met edelsteen kraaltjes aan de slag. Het zijn ongeveer 30 zakjes, allen nog goed gevuld. Ik dacht aan zo’n 15 euro? En kan het met brievenbus post opsturen voor 4 euro via post NL in Nederland. :slight_smile:

4 likes

Ik neem ze graag van je over :smile:

1 like